fbpx

Το optimum m-commerce της online επιχείρησής σας δεν είναι πλέον «προαιρετικό». Είναι προαπαιτούμενο.

Όταν το 2007 ο Steve Jobs παρουσίασε το πρώτο i-phone ως τις «τρεις συσκευές σε μία» (τηλέφωνο, μουσική, internet) δεν αρνήθηκε την ύπαρξη των «έξυπνων τηλεφώνων» της Motorola ή της Nokia. Απλά τοποθέτησε το i-phone στην κορυφή της ευχρηστίας. Ουσιαστικά έδωσε νέα διάσταση στον όρο και εισήγαγε -άτυπα- τον όρο UX (εμπειρία πελάτη) ως απότοκο του UI.

To interface ήταν αυτό που διαφοροποιούσε δομικά το i-phone από όλα τα μέχρι τότε γνωστά «έξυπνα τηλέφωνα» και αυτό που ουσιαστικά επανεφήυρε την κατηγορία. Η εμπειρία του χρήστη είχε αλλάξει για πάντα. Στα 15 χρόνια που έχουμε διατρέξει από τότε, σχεδόν όλη η ανθρωπότητα αξιοποιεί τις δυνατότητες της ψηφιακής εποχής μέσα από τα κινητά τηλέφωνα.

Όσο ο καταναλωτής εξοικειώνεται με το e-purchase, όσο οι νεαρότερες ηλικίες θα αποκτούν αγοραστική δύναμη, όσο οι τεχνολογίες που «χτίζονται» πάνω στα κινητά ενισχύουν το UX, τόσο θα ανεβαίνει η διείσδυση του e-commerce και τόσο το κέντρο βάρους των πωλήσεων θα μετακινείται προς το m-commerce.

Ως ιδιοκτήτης ή στέλεχος καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου, πρέπει να μείνετε ενημερωμένοι με τις τελευταίες τάσεις του εμπορίου μέσω κινητών συσκευών. Είτε βρίσκεστε στο Best Price, είτε συνεργάζεστε με το Skroutz ή άλλη πλατφόρμα για πώληση στο διαδίκτυο, δεν μπορείτε να αγνοήσετε την κατανάλωση που γίνεται μέσα από τα κινητά. Προφανώς, υπάρχουν διαφορές και ιδιαιτερότητες σε κάθε segment της αγοράς, αλλά η συνολική τάση είναι στο m-commerce.

Η άνθιση του m-commerce

Το m-commerce -όπως έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε τις διαδικτυακές αγορές μέσω κινητών συσκευών- ήδη ελέγχει το 73% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου. (πηγή: statista.com)

Το penetration του m-commerce στις e-αγορές προβλέπεται να αυξηθεί παγκοσμίως.

To desktop shopping έχει χάσει οριστικά τον πρωταγωνιστικό του ρόλο για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος αυτών είναι ότι, απλά, είναι πιο εύκολο στον καταναλωτή να κάνει τις αγορές του «on the go».  Ένα 49% των καταναλωτών χρησιμοποιούν αποκλειστικά τα κινητά τους για να κάνουν αγορές. Αυτό σημαίνει ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του traffic σας έρχεται από mobile shopping.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι οι καταναλωτές –και συγκεκριμένα ένα 65% εξ αυτών – δηλώνει πώς κάνει σύγκριση τιμών ενώ βρίσκεται σε φυσικό κατάστημα. Το 51% των καταναλωτών αυτών, αφού έχει συγκρίνει τις τιμές από το κινητό του, τελικά θα επιλέξει να κάνει την αγορά του/της από άλλο κατάστημα. Η δική σας online επιχείρηση ίσως είναι μια από αυτές που «κέρδισε» τον καταναλωτή και τον έβγαλε κυριολεκτικά έξω από το κατάστημα του ανταγωνισμού σας.

Συνεπώς, τα brands που παραμένουν updated με τις τάσεις στο m-commerce είναι αυτά που θα κάνουν τη διαφορά στη «μάχη» για

  • να προσφέρουν στον καταναλωτή όσο το δυνατό καλύτερο UX
  • να διατηρήσουν το  customer loyalty

Η εφαρμογή μιας άψογα δομημένης στρατηγικής mobile commerce συνδέεται άμεσα με

  • Την εφαρμογή των «βασικών» στο m-commerce
  • Την πρόβλεψη και εφαρμογή των τάσεων στο m-commerce
  • Την επιλογή του κατάλληλου e-commerce agency που θα σας στηρίξει επί της ουσίας για να υλοποιηθούν τα παραπάνω

Εφαρμόζετε στην online επιχείρησή σας τα «βασικά»;

Αdaptive Technology

Η πλατφόρμα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος πρέπει να υποστηρίζει την εφαρμογή adaptive τεχνολογίας που επιτρέπει την προσαρμογή του e-shop σας ανάλογα με τη συσκευή που αποφασίζει να χρησιμοποιήσει ο user κάθε φορά που επισκέπτεται την online επιχείρησή σας.

Τα στοιχεία πωλήσεων της μετάβασης από responsive σε adaptive είναι συντριπτικά υπέρ του δεύτερου: βελτίωση όλων των metrics μέχρι και διπλασιασμό τους, κάτι που οδηγεί μέχρι και σε 35% αύξηση του τζίρου χωρίς καμία άλλη παρέμβαση παρά μόνο ένα εξαιρετικό περιβάλλον αγοράς για τον mobile user.

Αποτελεί πλέον «βασικό» κανόνα το ότι ο καταναλωτής πρέπει να αισθάνεται/βιώνει την ίδια ευκολία πλοήγησης στο κινητό του με αυτή του desktop ή του laptop του. Τα e-shops με πλατφόρμες που υποστηρίζουν responsive τεχνολογία είναι απολύτως αποτρεπτικά για τον απαιτητικό, τώρα πια, mobile shopper.

Αρκεί να δει κανείς τα στοιχεία. Βάσει ερευνών, οι χρήστες εγκαταλείπουν μια σελίδα μέσα σε 10 με 20 δευτερόλεπτα. Όμως, οι σελίδες που έχουν μια ξεκάθαρη Πρόταση Αξίας (Value Proposition) μπορούν να «κρατήσουν» την προσοχή του καταναλωτή για περισσότερο χρόνο.

Βάσει έρευνας της Google, στο m-commerce, το bounce rate αυξάνεται δραματικά όταν ο χρόνος φόρτωσης αυξάνεται κατά 2 δευτερόλεπτα εμφανίζοντας αυτή την εικόνα:

Η ταχύτητα φόρτωσης στο m-shopping δεν είναι μόνο «βασικός» κανόνας.

Είναι η προϋπόθεση επιβίωσης.

Για να επιτύχετε υψηλές ταχύτητες μπορείτε να ακολουθήσετε τον δικό μας δρόμο. Στην Plushost.gr,

  • Προσθέτουμε επιπλέον επίπεδα προσωρινής αποθήκευσης δεδομένων εξασφαλίζοντας υψηλές ταχύτητες λειτουργίας του e-shop στο mobile shopping. Έτσι, όλοι μας οι συνεργάτες απολαμβάνουν εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες σύμφωνα με τον μετρητή ταχύτητας της Google για όλες τις σελίδες αλληλεπίδρασης με τον χρήστη εφαρμόζοντας σύγχρονες caching τεχνικές.
  • Ο χρόνος ολοκλήρωσης της παραγγελίας είναι πολύ σημαντικός. Εφαρμόζοντας One-Click-Checkout στη διαδικασία πληρωμής της παραγγελίας, μπορείτε να φτάσετε στον τελικό στόχο: την ολοκλήρωση της διαδικασίας μέσα σε 30”. Η διαδικασία αυτή αυξάνει το CRO κατά 16%.
  • Η μεγαλύτερη ταχύτητα επιτυγχάνεται και με τη σωστή σχεδίαση των βασικών σημείων πλοήγησης (menu, αναζήτηση, αγαπημένα, καλάθι). Σωστή σχεδίαση σε σχέση με το m-commerce σημαίνει διαμόρφωσή τους σε 2 συγκεκριμένα μέρη της οθόνης με στοιχεία που διευκολύνουν τον χρήστη ανάλογα με τον πώς έχει συνηθίσει να χρησιμοποιεί το smartphone. 
  • Γρήγορο interaction: τοποθετούμε τα Call To Action buttons  με τέτοιο τρόπο με ώστε να επιτυγχάνεται πιο γρήγορο interaction (αλληλεπίδραση) ανεξάρτητα από το εάν ο χρήστης χρησιμοποιεί το ένα ή και τα δύο του χέρια.

Η πρόβλεψη των μελλοντικών τάσεων του e-commerce

Εδώ, τον λόγο έχει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Η σωστή πρόβλεψη και αξιοποίηση των τάσεων του AI έχει άμεσα αποτελέσματα στη βελτίωση της:

personalized πλοήγησης: βελτίωση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, με τη χρήση τεχνικών που «εκπαιδεύονται» βάσει παρελθοντικών αναζητήσεων για τα πιο δημοφιλή προϊόντα ανά κατηγορία.

customer service optimization: διασύνδεση του chatbot με το messenger για την άμεση επικοινωνία των καταναλωτών με τους εκπροσώπους της επιχείρησης οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Στην κατηγορία της βέλτιστης εξυπηρέτησης πελατών ανήκουν φυσικά και εκείνες οι εφαρμογές που πηγαίνουν «χέρι-χέρι» με το shopping «on the go» εκτινάσσοντας στα ύψη την ευχρηστία. Ο λόγος για το Voice Assistance, καθώς και το Voice Search. Το Voice Assistance διασυνδέει τις κινήσεις του χρήστη με φωνητικές συμβουλές καθοδήγησης ώστε να ολοκληρώνει επιτυχώς κάθε παραγγελία. Το Voice Search λειτουργεί με συγκεκριμένους αλγόριθμους για να εξασφαλίσετε απίστευτα υψηλές ταχύτητες στην εύρεση αποτελεσμάτων κατά την αναζήτηση των χρηστών.

Παραπάνω, αναφερθήκαμε στην υλοποίηση μιας άψογα δομημένης στρατηγικής mobile commerce, η οποία συνδέεται άμεσα με,

α) την εφαρμογή των «βασικών» στο m-commerce,

β) την πρόβλεψη και εφαρμογή των τάσεων στο m-commerce, αλλά και

γ) την επιλογή του κατάλληλου e-commerce agency που θα σας στηρίξει επί της ουσίας για να υλοποιηθούν τα παραπάνω.

Η επιλογή του συνεργάτης σας – του e-commerce agency που θα αναλάβει τη διαχείριση της επιχείρησής σας- είναι αυτό που, τελικά, θα καθορίσει την επιτυχία σας στο m-commerce και το e-commerce γενικότερα. Ο ρόλος του e-commerce agency είναι να φροντίζει να είναι πάντα πολλά βήματα μπροστά, παρακολουθώντας τις αλλαγές στο e-commerce που «τρέχουν» με ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Να έχει το know-how να σας τις προσφέρει βάσει των συγκεκριμένων αναγκών της δικής σας επιχείρησης. Να έχει ρόλο εκτελεστικό, για να μην πρέπει εσείς να «τρέχετε» για όλα. Κυρίως όμως να έχει ρόλο συμβουλευτικό. Μόνο έτσι θα μπορέσετε μαζί να αγγίξετε την κορυφή και -το κυριότερο- να παραμείνετε σε αυτήν.

Όπως το m-commerce μιλάει για το commerce του σήμερα και του αύριο, έτσι μιλούν και οι βραβευμένοι συνεργάτες μας, georgjensen.gr και centraleshop.gr για τον μοναδικό σχεδιασμό της στρατηγικής m-commerce και για την άψογη υλοποίησή της από την Ομάδα μας.

Η παραμετροποίηση των αναγκών σας και η προσαρμοστικότητα των Ομάδων μας πάνω σε κάθε project αποτελεί βασική αρχή σε κάθε υπάρχουσα και/ή νέα συνεργασία μας.

Εσείς, γνωρίσατε από κοντά την Ομάδα μας; Μην διστάζετε. Επικοινωνήστε μαζί μας στο 24310 31044 ή στο info@plushost.gr χωρίς καμία υποχρέωση ή δέσμευση.

Προτείνουμε να διαβάσεις κι αυτά τα άρθρα:

Επικοινωνήστε μαζί μας