fbpx

Είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη πυλώνας παραγωγής κερδών; Και αν ΝΑΙ, πώς;

Η 4η βιομηχανική επανάσταση χαρακτηρίζεται από ένα εύρος καινοτόμων τεχνολογιών που ενώνουν τον φυσικό, ψηφιακό και βιολογικό κόσμο, διαμορφώνοντας νέες κοινωνίες και αγορές, μεταλλάσσοντας ακόμα, και την έννοια της ανθρώπινης φύσης.

Πρώιμες μορφές εμπορίου καταγράφονται ακόμα από την Νεότερη Νεολιθική περίοδο την 4η χιλιετία π.Χ. Η ιστορία μας ως είδος είναι συνυφασμένη με την αγοραπωλησία ειδών και υλικών. Σήμερα, οι οργανισμοί που υπηρετούν αυτή την αρχέγονη -σχεδόν DNAική- σχέση των κοινωνιών με το εμπόριο μπορούν αξιοποιώντας ακόμα και ψήγματα των τεχνολογιών που η 4η βιομηχανική επανάσταση φέρνει, να αλλάξουν το παιχνίδι.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ ή ΑΙ) στη δημόσια σφαίρα αντιμετωπίζεται ως ο νέος μεγάλος «εχθρός». Δεν είναι η πρώτη φορά που το νέο κατηγορείται ως η καταστροφή του κόσμου όπως τον ξέρουμε. Στις αρχές του 19ου αιώνα στην Αγγλία όπου πρωτοεμφανίστηκε είχε δαιμονοποιηθεί το τρένο. Πολύ φασαρία και συζήτηση γίνεται  για τους κινδύνους της ανεξέλεγκτης Τεχνητής Νοημοσύνης. Κινδύνους που αφορούν σε θέματα ηθικής (είναι ο αλγόριθμος αρκετά δίκαιος για να δικάζει ή να προσλαμβάνει) ή σε θέματα αυτονόμησης της «μηχανής» σε βάρος του ανθρώπου. Φαίνεται πως η ανθρωπότητα πάντα βρίσκει την ισορροπία μεταξύ των ωφελημάτων και των κινδύνων. Εξάλλου, εμείς είμαστε πολύ μικροί για να επηρεάσουμε επιταχύνοντας ή αναστέλλοντας τις εξελίξεις. Μέχρι τότε η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε θέματα «χαμηλής πολιτικής» φαίνεται να είναι κεφαλαιώδους σημασίας.

Η υιοθέτηση τεχνικών και μεθόδων της Τεχνητής Νοημοσύνης στο επίπεδο της λειτουργίας μιας εμπορικής επιχείρησης  μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, επιτρέποντάς τους να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις, να αυτοματοποιούν επαναλαμβανόμενες εργασίες και να παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες αγοράς στους πελάτες τους. Ας δούμε μερικούς τρόπους για να ωφεληθείτε από την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινότητά σας και στην αποδοτικότητα της επιχείρησής σας:

  1. Εξορθολογισμός λειτουργιών: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση εργασιών ρουτίνας, όπως η διαχείριση αποθέματος, η τιμολόγηση και η εξυπηρέτηση πελατών. Αυτό απελευθερώνει χρόνο για τους υπαλλήλους να επικεντρωθούν σε εργασίες υψηλότερης αξίας και μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα. Με απλά λόγια, η αξιοποίηση των πληροφοριών από το ERP και το e-shop ως ενιαίου οικοσυστήματος για παραγωγή γνώσης
  2. Ανάλυση δεδομένων: Οι πλατφόρμες ERP και CRM παράγουν τεράστιο όγκο δεδομένων και η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην ανάλυση αυτών των δεδομένων για τον εντοπισμό μοτίβων και πληροφοριών που μπορούν να βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων.
  3. Εξατομίκευση: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να προσφέρετε εξατομικευμένες εμπειρίες στους πελάτες αναλύοντας τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά τους. Αυτό μπορεί να βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών σας και να αυξήσει τις πωλήσεις. Το CX/UX είναι μοχλός παραγωγής τζίρου.
  4. Προγνωστική ανάλυση: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλύσει δεδομένα πελατών για να προβλέψει μελλοντικές τάσεις και να σας βοηθήσει να λάβετε τεκμηριωμένες αποφάσεις. Για παράδειγμα, μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποια προϊόντα είναι πιθανό να πουλήσουν καλά, ποιες εκστρατείες μάρκετινγκ είναι πιο αποτελεσματικές και ποιους πελάτες κινδυνεύετε να χάσετε. Τα μοντέλα περιχαράκωσης πελατολογίου είναι σχεδόν βασισμένα στη γνώση από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.
  5. Chatbots: Τα chatbots που υποστηρίζονται από AI μπορούν να παρέχουν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα υποστήριξη πελατών, να απαντούν σε συνήθεις ερωτήσεις και να χειρίζονται απλές συναλλαγές. Αυτό μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα στις επιχειρήσεις, βελτιώνοντας παράλληλα την ικανοποίηση των πελατών.
  6. Επαυξημένη πραγματικότητα: Η επαυξημένη πραγματικότητα που υποστηρίζεται από AI μπορεί να επιτρέψει στους πελάτες να δοκιμάσουν προϊόντα εικονικά και να αποκτήσουν καλύτερη αίσθηση του πώς θα φαίνονται ή θα ταιριάζουν πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά.
  7. Φωνητική αναζήτηση: Οι βοηθοί φωνητικής αναζήτησης των παγκόσμιων τεχνολογικών εταιριών όπως η Siri και η Alexa, που υποστηρίζονται από AI,  γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς εκπαιδεύοντας τους χρήστες στην τεχνολογία αυτή. Οι έμποροι που θα  βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις τους για να εμφανίζονται στα αποτελέσματα φωνητικής που ξεκίνησε για να διευκολύνει κοινά που έχουν δυσκολία στην πληκτρολόγηση αναζήτησης, αλλά τελικά κερδίζουν όλο και περισσότερο την προτίμηση των καταναλωτών σε παγκόσμια κλίμακα. Η GenZ φαίνεται να απομακρύνεται από την πληκτρολόγηση ακόμα και σε επίπεδο διαπροσωπικής επικοινωνίας. Τα κάθε είδους γραπτά μηνύματα (sms, p.m.) τείνουν να αντικατασταθούν καθολικά από τα ηχητικά.
  8. Στόχευση διαφημίσεων: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποιοι πελάτες είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένες διαφημίσεις, με βάση τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις τους. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προβάλλουν πιο συναφείς και αποτελεσματικές διαφημίσεις, μειώνοντας παράλληλα τη σπατάλη της διαφημιστικής δαπάνης.

Στο πεδίο της ψηφιακής επιχειρηματικότητας, οι όποιοι δισταγμοί στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης είναι πολύ πιο επικίνδυνοι για την επιχείρηση από αυτή καθαυτή την μη υιοθέτησή της. Ειδικά στον ψηφιακό κόσμο και πέρα από κάθε αμφιβολία, η ακινησία δημιουργεί προϋποθέσεις υστέρησης της επιχείρησης έναντι του ανταγωνισμού της. Ενός ανταγωνισμού που «τρέχει» να επενδύσει στο κάθε επόμενο βήμα της τεχνολογικής εξέλιξης, που θα ανοίξει τη διαφορά και θα χωρίσει τους νικητές από τους ηττημένους. Οι πανίσχυροι και κυρίαρχοι δεινόσαυροι εξαφανίστηκαν αποκλειστικά λόγω της αδυναμίας τους να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες. Στην αυγή του 21ου αιώνα η ταχύτητα των αλλαγών είναι καταιγιστική. Επέρχονται πριν καν προλάβουν οι προηγούμενες αλλαγές να γίνουν καθεστώς. Άρα η φυγή προς τα μπρος είναι μονόδρομος.

Όμως, όπως σε όλες τις περιπτώσεις, ο άνθρωπος κάνει τη διαφορά. Ο σωστός συνεργάτης με την τεχνική επάρκεια, την τεχνογνωσία και την πληθώρα των βραβευμένων case studies αποτελεσματικής αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι το ίδιο σημαντικός για την μεγιστοποίηση των θετικών επιπτώσεων στη λειτουργία της επιχείρησης όσο η εμπιστοσύνη προς έναν έμπειρο γιατρό. Οι τεχνικές και οι επαγγελματίες, είναι εκεί. Η επιλογή του ποιόν θα εμπιστευθεί ο έμπορος βαρύνει αποκλειστικά εκείνον.

Στην Plushost είμαστε έτοιμοι να μελετήσουμε σε βάθος το project σας και να σχεδιάσουμε μαζί τις τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης που θα σας θωρακίσουν σε αυτή την τόσο ρευστή και γεμάτη μεταβολές περίοδο.

Αν είστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα σας στο e-commerce και θέλετε να γνωρίσετε από κοντά την ομάδα μας, μη διστάσετε να καλέσετε στο 24310 31044 ή να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω του info@plushost.gr.

Προτείνουμε να διαβάσεις κι αυτά τα άρθρα:

Επικοινωνήστε μαζί μας