Ο Θαλής ο Μιλήσιος, τον 7ο αιώνα π.Χ ήταν ο πρώτος των επτά σοφών της αρχαιότητας. Ήταν μαθηματικός, φυσικός, αστρονόμος, μηχανικός και μετεωρολόγος.
Ακόμα και τον 16ο αιώνα, ο Κοπέρνικος είχε καταφέρει να σπουδάσει Ιατρική, Θεολογία, Μαθηματικά, Αστρονομία και Κανονικό Δίκαιο.
Μέχρι και τα μέσα του 20ου αιώνα, ο όγκος της υπάρχουσας γνώσης επέτρεπε σε χαρισματικούς ανθρώπους να κατέχουν μεγάλο εύρος της γνώσης. Με την εκρηκτική συμβολή της τεχνολογίας αρχικά, και της ψηφιακής τεχνολογίας στη συνέχεια, ο κύκλος των πολυεπιστημόνων έκλεισε μια για πάντα. Η συνολική γνώση της ανθρωπότητας είναι τέτοια που πλέον το κυνήγι του μέλλοντος υπηρετείται αποκλειστικά από την καλπάζουσα και σε βάθος εξειδίκευση και έρευνα.
Στην περίπτωσή μας που το πεδίο μας είναι το λιανεμπόριο, η εξέλιξη της τεχνολογίας αφορά στην γεφύρωση του κενού γνώσης που μέχρι πολύ πρόσφατα υπήρχε αναφορικά με τον ψηφιακό καταναλωτή από τον λιανέμπορο.
Ας φανταστούμε τη διαδικασία της επίσκεψης ενός καταναλωτή σε ένα φυσικό σημείο πώλησης. Από την υποδοχή, το τι ελκύει το μάτι του, τα χρώματα, το «χάζεμα», τις εκδηλωμένες προτιμήσεις, τις μάρκες, τη συλλογή αυτών των προτιμήσεων μέχρι την τελική επιλογή και τη συναλλαγή στο ταμείο -αλλά και την επαναληπτική επίσκεψη- ο φυσικός λιανέμπορος ξέρει πολύ καλά να σταθεί απέναντί στον καταναλωτή του και να προσπαθήσει να τον κατευθύνει.
Ας πάμε στο ψηφιακό περιβάλλον αγοράς 5-6 χρόνια πίσω. Δεν είναι πολύ πίσω. Οι υποδομές και οι τεχνολογίες ήταν τέτοιες, στη συντριπτική πλειοψηφία των e-shops, που το μόνο που ξέραμε για τον Χ καταναλωτή ήταν ότι μπήκε στο κατάστημα και ότι ψώνισε αυτό ή εκείνο το είδος. Όλα τα ενδιάμεσα στάδια, «κινήσεις», προτιμήσεις, στάσεις, δισταγμοί, αποφάσεις κλπ ήταν απολύτως ανύπαρκτες ως πληροφορίες.
Σήμερα, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Έχουμε στη διάθεσή μας όλα εκείνα τα εργαλεία που επιτρέπουν την καταγραφή της ψηφιακής συμπεριφοράς.
Το να μιλάει κάποιος για google analytics ή για εγκατάλειψη καλαθιού σήμερα, είναι τόσο ξεπερασμένο όσο το να μπαίνει σε έναν «πόλεμο» με τόξα και βέλη.
Με έμπνευση από τη φυσική διάδραση του καταναλωτή με τον λιανέμπορο σχεδιάζουμε και υιοθετούμε κάποια τεχνολογικά Μέσα για να γίνουμε σοφότεροι και να επιτύχουμε το μέγιστο για το e-business σας.
Παράγουμε θερμικούς χάρτες απεικόνισης των περιοχών αλληλεπίδρασης των χρηστών και συγκεκριμένα πού κάνουν click, scrolling, happing κλπ. ώστε να βελτιώσουμε το engagement όλων των σελίδων αυξάνοντας τις «θερμές» περιοχές και κατ’ επέκταση τη χρηστικότητα. ‘Έτσι, παρεμβαίνουμε στον σχεδιασμό και παρέχουμε κάθε χρήσιμη πληροφορία στο σημείο που ο χρήστης τη χρειάζεται.
Μπορούμε και καταγράφουμε σε αρχείο video την κίνηση του κάθε χρήστη ξεχωριστά μέχρι την στιγμή που θα ολοκληρώσει την πλοήγησή του, είτε αγοράζοντας είτε εγκαταλείποντας το e-shop και σε ποιο σημείο. Εξάγοντας όλα τα data της καταγραφής μελετάμε το conversion funnel έτσι ώστε να μπορούμε να προσδιορίσουμε τους λόγους που οι χρήστες ολοκληρώνουν μια αγορά ή εγκαταλείπουν το e-shop.
Και πάλι με οδηγό μας το πρότυπο της λειτουργίας ενός φυσικού καταστήματος παραμετροποιούμε όλα τα στοιχεία του business με στόχο να εξαλείψουμε κάθε κίνδυνο που μπορεί να επιβαρύνει την κερδοφορία είτε περιορίζοντάς την είτε και αντιστρέφοντας τη σε ζημιά.
Τα προϊόντα χωρίζονται σε ταχυκίνητα και μη, δημοφιλή και λιγότερο δημοφιλή. Real time μπορούμε να υπολογίζουμε το συνολικό margin από τις παραγγελίες ανά προϊόν, brand, κατηγορία, ανά κανάλι marketing.
Και πάμε σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος. Με στόχο το επόμενο μεγάλο στοίχημα που έχει να απαντήσει ένας λιανέμπορος. Το stock σας. Και την ταμειακή σας ροή. Με Simulation & Forecasting App επιτυγχάνουμε συνολική βελτιστοποίηση του project μέσα από απελευθέρωση πόρων που πολύ σοφότερα μπορείτε εσείς να διοχετεύσετε βελτιώνοντας το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα της επιχείρησης. Γνωρίζοντας κάθε λεπτό τι πουλάτε, από τι, σε ποιόν και πόσο σας κοστίζει τελικά η κάθε ψηφιακή πώληση, ανά κατηγορία, είδος και brand, το πόσες επιστροφές από ποιο είδος, το εύρος των εκπτώσεων σε σχέση με τον ανταγωνισμό και το περιθώριο κέρδους σας ή/και την επίπτωση cross selling ενεργειών μέσω του αριθμού των προϊόντων ανά κατηγορία σίγουρα μπορείτε να παραγγείλετε αποτελεσματικότερα και να διαθέσετε τους πόρους σας πιο παραγωγικά. Όχι μόνο οικονομικούς πόρους αλλά και πόρους χρόνου. Του χρόνου σας που δεν πρέπει να σπαταλιέται στην κατανόηση του πώς δουλεύει το κάθε «κουμπί» αλλά στην στράτευσή του στη μεγιστοποίηση των κερδών σας.
Όλα τα παραπάνω και κάποια ακόμα -πιο εξειδικευμένα- εφαρμόστηκαν στην περίπτωση της Nobacco, μιας σημαντικής Omnichannel επιχείρησης που ξεκινώντας τη συνεργασία της μαζί μας είδε τα έσοδά της από το ψηφιακό κανάλι να γιγαντώνονται -όχι σε βάρος του φυσικού δικτύου της, αλλά ως σοβαρή προσθήκη.
Αυτά τα αποτελέσματα διάλεξε να βραβεύσει η επιτροπή των e-volution Awards 2022 με Bronze Award.
Το 1936 ο Albert Einstein ήταν ήδη φημισμένος καθηγητής κι έκανε καριέρα στις Η.Π.Α. Μια ημέρα βγαίνοντας από το αμφιθέατρο όπου είχε δώσει τα θέματα των εξετάσεων ο βοηθός του έκπληκτος από το ότι τα θέματα ήταν ακριβώς τα ίδια με αυτά που είχε δώσει το 1935, τον ρώτησε γιατί το έκανε αυτό: Η απάντηση έχει μείνει στην ιστορία: «Μα γιατί έχουν αλλάξει οι απαντήσεις αγαπητέ μου». Σε αυτό το πλαίσιο- 9 δεκαετίες μετά από αυτό το γεγονός- γίνεται κατανοητό πως η εξειδίκευση είναι ο μόνος δρόμος για την επιτυχία. Αυτήν μπορούμε να σας παρέχουμε.
Στην Plushost κατανοούμε όσο καμία άλλη επιχείρηση του κλάδου μας την λιανεμπορική λογική. Αυτό που είμαστε στρατευμένοι να κάνουμε, είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη e-commerce επιχειρήσεων και την επίτευξη των εμπορικών στόχων των επιχειρηματιών, αξιοποιώντας για λογαριασμό σας στο δυνατό μέγιστο βαθμό όλα εκείνα τα όπλα που η τεχνολογία μας παρέχει. Εσείς παραμένετε έμποροι κι εμείς γινόμαστε ο τεχνολογικός σας βραχίονας ώστε να κάνετε κερδοφόρα την επιχείρησή σας ή να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη σας και στην ψηφιακή σας εκδοχή.