Πολλές φορές είμαστε σε μια κατάσταση που διαπιστώνουμε ότι κάτι φτάνει στα όριά του. Είτε σε προσωπικό, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο. Σπάνια αναγνωρίζουμε πως αυτή η συνθήκη σηματοδοτεί ένα σταυροδρόμι. Είναι η στιγμή που ή προχωράμε σε δραστικές αλλαγές ή συμβιβαζόμαστε στα γνωστά «νερά» και τα γνωστά αποτελέσματα. Αλλά ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Υπάρχουν τρία είδη επιχειρηματιών:
- Αυτοί που έχουν ένα business και το αναπτύσσουν σε βάθος και έκταση,
- αυτοί που αναζητούν το κενό/ευκαιρία στην αγορά και αναπτύσσουν την επιχείρησή τους πάνω του και
- εκείνοι που αναπτύσσουν μια ΙΔΕΑ.
Τι προοιωνίζει την επιτυχία ή την αποτυχία του εγχειρήματος; Η μεθοδικότητα και η συνέπεια με την οποία σχεδιάζουν και υλοποιούν το πλάνο αυτής της ανάπτυξης. Και τι άλλο χωρίζει την ήρα από το στάρι; Η απάντηση δεν είναι το μέγεθος. Ούτε οι πόροι. Η σωστή απάντηση είναι…κουλτούρα.
Τα χρήματα δεν λείψανε από την Microsoft που απέτυχε να μπει στην αγορά των smartphones. Αυτό που έλειπε ήταν η κουλτούρα. Προσπαθούσε μια εταιρία λογισμικού για υπολογιστές να «μπει στα παπούτσια» κάποιου που σχεδιάζει κινητά…δηλαδή υπολογιστές για χρήση on the go.
Κουλτούρα e–commerce
Όταν αναπτύσσετε ένα φυσικό κατάστημα υπάρχει μια μακρά σειρά παραγόντων που θα το οδηγήσουν στην επιτυχία. Από την επιλογή του σημείου και τα έπιπλα μέχρι την οργάνωση του χώρου, το προσωπικό, την τιμολόγηση και τη σχέση τιμών και εμπειρία αγοράς.
ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό γίνεται και σε ένα ψηφιακό κατάστημα. Η ανάπτυξη ενός ψηφιακού καταστήματος δεν μπορεί και δεν πρέπει να αφήνεται στην τύχη του ή στον «αυτόματο». Το «μα ξέρω να πουλάω» δεν έχει καμία σχέση με τις απαιτήσεις του ψηφιακού κόσμου. Δεν το ξέρατε και το μάθατε πληρώνοντας.
Η «καταγωγή» του hard e–commerce industry στην Ελλάδα
Ο κορμός τους ελληνικού hard core e-commerce αποτελείται από επιχειρηματίες με «καταγωγή» το φυσικό λιανεμπόριο. Το να ανοίξει κανείς ένα e-shop περιβαλλόταν από μια ψευδαίσθηση απόκτησης εύκολου χρήματος. Οι περισσότεροι επιλέξατε το «άνοιγμα» στον ψηφιακό κόσμο με βεβαιότητα για την ευκολία του εγχειρήματος και την προσμονή του εύκολου κέρδους. Όχι ως μέρος μιας συνειδητής ανάπτυξης ενός e-commerce business. Και αυτό είναι προφανές και λογικό, μιας και δεν είχατε καμία ιδέα για τις αβυσσαλέες διαφορές μεταξύ «κάνω ένα e-shop» και «αναπτύσσω ένα e-commerce business». To πρώτο χρειάζεται μόνο ένα «καύσιμο». Χρήματα για να «χτιστεί» το e-shop και οι προφανείς λειτουργίες του. Το δεύτερο προϋποθέτει κουλτούρα e-commerce και μετά πόρους. Γιατί αν λείπει η κουλτούρα, δεν αποκτάται γνώση, δεν επιλέγονται με τον σοφότερο τρόπο οι συνεργάτες και τελικά…όσα χρήματα και να «πέσουν στον κουβά»… τόσα φεύγουν.
Πώς είναι στημένα στην συντριπτική τους πλειοψηφία τα e–shops σήμερα;
Συνήθως έχετε εξωτερικές συνεργασίες για κάθε επιμέρους ανάγκη. Άλλος σας κάνει την πλατφόρμα, άλλος το marketing. Και εσείς στη μέση, να πρέπει να μάθετε να καταλαβαίνετε αυτά που λέει ο ένας για τον άλλο και να σχεδιάζετε το επόμενο βήμα, μιας και κανείς δεν μπορεί -ή θέλει- να αναλάβει πρωτοβουλίες. Φαντάζει να είναι ένα μοντέλο φτηνό σε απόλυτους αριθμούς. Μα αποδεικνύεται εξαιρετικά ακριβό μια και είναι απολύτως αναποτελεσματικό. Είναι γνωστή η ανεκδοτολογική φράση «κάνουν πως μας πληρώνουν και κάνουμε πως δουλεύουμε». Πιστεύουμε ότι το κυρίαρχο μοντέλο συνεργασίας μεταξύ e-shop και agency όπου, αυτός που αναθέτει το έργο δεν μπορεί να ελέγξει την ποιότητα του έργου που του παραδίδεται έχει πιάσει τα όριά του. Και είναι ακριβώς αυτό που οδηγεί στην αναποτελεσματικότητα κάθε επένδυσης, καθιστώντας ακόμα και το ένα ευρώ…μια ακριβή αμοιβή.
Αποτέλεσμα: Μια δραστηριότητα με τζίρο που στην πραγματικότητα δεν αφήνει κέρδος. Στη χειρότερη δε…σας «βάζει μέσα». Οι πόροι κάθε είδους που επενδύετε (οικονομικοί, ανθρώπινοι, τεχνολογικοί, χρόνου) δεν σας επιστρέφουν ούτε κατά το ελάχιστο αυτό που προσδοκούσατε. Αντί να «βγάζετε λεφτά» είστε περισσότερο revenue generators για τους προμηθευτές σας, το Facebook, τη Google και τις εταιρίες courier.
Πώς μπορείτε να σπάσετε αυτή την αλληλουχία;
Αυτό που πρέπει να αλλάξετε δεν είναι πλατφόρμα ή εταιρία marketing. Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η στάση σας απέναντι στο e-commerce. ΝΑ ΣΚΕΠΤΕΣΤΕ e-commerce. Να το διαχειριστείτε ως ενιαίο σχήμα. Ως ΕΝΑ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ. Μόνο αν αντιμετωπίσετε την παρουσία σας στον παγκόσμιο ιστό ως ένα απολύτως ΝΕΟ εγχείρημα και όχι ως «συμπληρωματικό» του υφιστάμενου τα όνειρά σας, θα συναντήσουν την πραγματικότητα.
Αν είστε στο κομβικό σημείο που λέγαμε στην εισαγωγή
Στην Plushost έχουμε ένα μοντέλο συνεργασίας που απαιτεί με την ίδια συνέπεια και πειθαρχεία κι από τα δύο μέρη -εσάς και εμάς- την τήρηση των συμφωνημένων και υπεσχημένων και την αδιάληπτη βελτίωση κάθε παραμέτρου.
Μα στη βάση του, το δικό μας μοντέλο έχει τον σπόρο της βελτίωσης. Γιατί η δική μας αμοιβή είναι συνδεδεμένη με το δικό σας αποτέλεσμα. Έτσι σπάμε το φαύλο κύκλο που περιγράψαμε προηγουμένως, χωρίς να πρέπει εσείς να γίνετε «κομπιουτεράδες». Εμείς έχουμε λόγο ύπαρξης όσο εσείς κάνετε εμπόριο και εμείς έχουμε λόγο ύπαρξης όσο βελτιώνουμε τις λειτουργίες του ψηφιακού σας καταστήματος και βελτιώνουμε το οικονομικό σας αποτέλεσμα. Το έσοδο είναι μια παράμετρος και το κέρδος μια άλλη. Αυτό που εισφέρει η δική μας πρόταση είναι ότι η ψηφιακή επιχείρησή σας αποκτά κουλτούρα e-commerce και στοχοπροσήλωση στην παραγωγή κερδών από τo e-business σας.
Αν εμπειρία είναι αυτό που παίρνεις-όταν δεν παίρνεις αυτό που θέλεις, τότε, τώρα είναι η ώρα να αξιοποιήσετε την εμπειρία σας και να διεκδικήσετε αυτό που δικαιούστε με βάση τις προδιαγραφές και τις επενδύσεις σας. Εμείς είμαστε έτοιμοι να μοιραστούμε μαζί σας όλη μας τη γνώση, όχι απλά από επαγγελματική διαστροφή, αλλά γιατί αυτό θα κάνει τις επιχειρήσεις μας -τη δική σας και τη δική μας- πιο κερδοφόρες.
Επικοινωνήστε με το εμπορικό μας τμήμα και ζητήστε να μας δείτε. Καλέστε στο 24310 31044 χωρίς καμία δέσμευση από πλευρά σας.