Σύμφωνα με την European Consumer Data Base (ECDB), το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο σημειώνει εντυπωσιακή δυναμική, κατακτώντας την 4η θέση στην Ευρώπη με βάση τον ρυθμό ανάπτυξης. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η χώρα μας μετατρέπεται ταχύτατα σε «παίκτη» του ευρωπαϊκού ψηφιακού εμπορίου.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Η ECDB, μια από τις πιο αξιόπιστες βάσεις δεδομένων για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο, προβλέπει ότι:
• Η συνολική ευρωπαϊκή αγορά e commerce θα φτάσει τα 760 δισ. δολάρια το 2025
• Μέχρι το 2028, εκτιμάται ότι τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 900 δισ. δολάρια,
• Με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) ~5,8%, και
• Ρυθμό ανάπτυξης για το 2025 της τάξης του 7,2%.
Η Ελλάδα ξεχωρίζει με 10,5% ετήσια ανάπτυξη
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου «τρέχει» με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,5% την τριετία 2024–2027, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο της Ε.Ε
Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 4η θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
• Ο προβλεπόμενος CAGR για την ελληνική αγορά αγγίζει το 11,7%
• Πρωταγωνιστικές κατηγορίες: Ρούχα, Ηλεκτρονικά είδη, και Είδη σπιτιού
Η δυναμική αυτή δείχνει ότι η ελληνική αγορά δεν ακολουθεί απλώς τις εξελίξεις – τις προκαλεί.
Τι σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις
Η ισχυρή αυτή πορεία του ελληνικού e commerce αποτελεί σαφές μήνυμα για κάθε επιχείρηση:
• Είναι η στιγμή για επενδύσεις: σε τεχνολογικές λύσεις, βελτίωση customer journey και στρατηγικές omnichannel.
• Η αξιοποίηση των δεδομένων (π.χ. μέσω analytics, RFM segmentation, AI personalization) μεταφράζεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
• Το conversion optimization και το UX παίζουν πλέον καθοριστικό ρόλο σε μια τόσο αναπτυσσόμενη αγορά.
Συμπέρασμα
Η ECDB καταγράφει την Ελλάδα ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές e commerce στην Ευρώπη. Οι επιχειρήσεις που θα αξιοποιήσουν σωστά την τάση αυτή, έχουν την ευκαιρία να ενισχύσουν το brand τους και να διευρύνουν τη δραστηριότητά τους, εντός και εκτός συνόρων.
📌 Πηγές: European Consumer Data Base (ECDB), ΣΕΠΕ