fbpx

H Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της Στρατηγικής Email Marketing

H Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της Στρατηγικής Email Marketing

Το πρώτο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στάλθηκε από τον Ray Tomlinson το 1978 και σηματοδότησε την αρχή της σύγχρονης εποχής της επικοινωνίας. ‎Το μήνυμα αυτό  στάλθηκε από τον έναν υπολογιστή στον άλλο, ταξιδεύοντας μέσω ενός δικτύου μηχανών που ελάχιστα μοιάζει με το σημερινό web. Ο Tomlinson εισήγαγε επίσης το σύμβολο «@» σε διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον κόσμο.‎

Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Gary Thuerk, Διευθυντής Μάρκετινγκ στην Digital Equipment Corp, έστειλε το πρώτο εμπορικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Και ιδού, ‎εγεννήθη το email marketing με τον Thuerk να κερδίζει το παρατσούκλι, «Πατέρας του Spam‎».‎

H Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της Στρατηγικής Email Marketing

Σήμερα, κατακλυζόμαστε από‎ ‎‎καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου‎ και ναι, μερικά από αυτά εξακολουθούν να μας ενοχλούν, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία για τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει ένα καλοφτιαγμένο μήνυμα προς τους πελάτες σας και την καλλιέργεια μιας ισχυρής σχέσης.

‎Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι πια ένα καταξιωμένο και αναγνωρισμένο εργαλείο που βοηθά τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με το κοινό-στόχος τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Γιατί; Μα επειδή στο email marketing είναι ο ορισμός του τί είναι επιχείρηση. Όπως και στην επιχείρηση, ζητούμενο είναι με τους ελάχιστους δυνατούς πόρους να έρθει το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, έτσι και στο email marketing είναι αλήθεια πως απαιτείται ελάχιστη προσπάθεια για:

  • ‎Σχεδιασμό όμορφων εκστρατειών‎ και μάλιστα σε ελάχιστο χρόνο. Το ίδιο ελάχιστο χρόνο απαιτεί και μια ‎
  • ‎Έξυπνη τμηματοποίηση‎, ώστε η αλληλεπίδραση να είναι η μέγιστη δυνατή μέσα από έναν παραγωγικό «κατακερματισμό» ευθυγραμμίζοντας «ενδιαφέροντα» με «περιεχόμενο». Σημαντικός παράγοντας για το αποτέλεσμα είναι η
  • ‎‎Αποστολή στο σωστό χρόνο (timing)‎ για τον λήπτη του μηνύματος. Είναι μια πρακτική που
  • Δεν κοστίζει τίποτα η θεμελιώδης -για το digital marketing- αρχή του A/B testing. Αν κάθε φορά αποστέλλετε μαζικά την καλύτερη έκδοση της καμπάνιας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, θα επιτύχετε σημαντικά καλύτερα ποσοστά μετατροπής και συνεπώς υψηλότερα έσοδα.

H Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της Στρατηγικής Email Marketing

Από την αποστολή του Thuerk πολλά έχουν αλλάξει. Μα πάνω απ΄όλα αυτό που έχει αλλάξει τη σχέση μας με τις βάσεις δεδομένων μας είναι αυτά που εισφέρουν οι εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης. Έχουν αλλάξει δραστικά το αποτέλεσμα στο personalization. Αυτή είναι η λέξη-κλειδί σε όλο το φάσμα της εμπειρίας που απολαμβάνει ο καταναλωτής σε κάθε είδους διάδραση με οποιονδήποτε οργανισμό στο φυσικό ή ψηφιακό κόσμο, αλλά στο email marketing το artificial intelligence έχει αλλάξει τις δυνατότητες εκ θεμελίων.

H Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της Στρατηγικής Email Marketing

Η Τεχνητή νοημοσύνη μπορεί μας δίνει αστραπιαία αποτελέσματα σε κάθε είδους τμηματοποίηση και είναι ικανή να προσαρμόσει για εμάς το αποτέλεσμα του περιεχομένου του email με στόχο ο παραλήπτης να αισθανθεί ότι κάποιος εκεί έξω, ξέρει πολύ καλά τα θέλω του και του έχει τη λύση μπροστά στα μάτια του. Αυτή είναι η επιτομή του Personalization.

Είναι σωστό -και δεν πρέπει να ξεχνάμε- ότι η στρατηγική είναι κάτι που εκπονείται από τον έχοντα την ευθύνη, αλλά επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι στρατηγικές χαράσσονται και εκπονούνται λαμβάνοντας υπόψιν τα όπλα που -κάθε φορά- είναι διαθέσιμα. Όταν κανείς έχει στη διάθεσή του εργαλεία σαν το e-mail DNA, την εφαρμογή που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε στα εργαστήριά μας , τότε κάθε στόχος μιας καλοσχεδιασμένης στρατηγικής είναι επιτεύξιμος πέραν κάθε αμφιβολίας.

Πάνω σε αυτό το «οπλικό σύστημα» -το e-mailDNA- στήθηκε και η  βραβευμένη Στρατηγική Email Marketing της Pandora. Η προσαρμοστικότητα της εφαρμογής απογείωσε τα αποτελέσματα σε κάθε metric – από 2πλασιασμό μέχρι και 3πλασιασμό- και επιβεβαίωσε για μια ακόμα φορά πως δεν υπάρχει τομέας του marketing τόσο αποδοτικός όσο το email marketing.

H Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της Στρατηγικής Email Marketing

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε μια Στρατηγική email Marketing που να:

  • Συνεκτιμάται η προσωποποιημένη καταναλωτική συμπεριφορά και η δημιουργία μοναδικών characters/personas.
  • Μπορεί να προσαρμόζει το περιεχόμενο του newsletter με ένα πελώριο εύρος δυνατοτήτων από απλά δημογραφικά μέχρι αυστηρά προσωπικά.
  • Παρέχει τη δυνατότητα για διαφορετική προσφώνηση ανάλογα με το βάθος της προσωποποίησης που είναι κάθε φορά επιθυμητή βάσει των εμπορικών αναγκών, τις οποίες υπηρετεί η κάθε αποστολή, ενώ παράλληλα
  • Ελέγχει την διαθεσιμότητα των προϊόντων μέχρι και τη στιγμή της αποστολής, αφαιρώντας αυτόματα αυτούς τους κωδικούς που έχουν εξαντληθεί.

Σε μια εποχή που το κάθε lead είναι πολύτιμος πόρος για μια εμπορική επιχείρηση, μια στρατηγική email marketing, εκτός από τον στόχο της μέγιστης δυνατής αξιοποίησης της βάσης δεδομένων, οφείλει να συνδράμει στην αύξηση της data base με πληροφορίες στο μέγιστο δυνατό βάθος. Με χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης έχουμε δυνατότητα ανίχνευσης του subscription status των χρηστών.  Ποιοι είναι δηλαδή subscribed και non-subscribed προβάλλοντας διαφορετικό on–site content μέσω popup windows. Αυτό πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες των πρώτων να αγοράσουν και των δεύτερων να εγγραφούν.

Τα clusters της data base και οι personalized καμπάνιες σε διαφορετικά target groups βάσει κάθε δυνατού κριτηρίου είναι απαραίτητα για την εκτίναξη των αποτελεσμάτων. Όπως και στα φυσικά καταστήματα, οι πελάτες εκτός από τον προφανή δημογραφικό διαχωρισμό, μπορούν και πρέπει να διαχωρίζονται -με διαφορετικά μηνύματα βάσει:

  • συχνότητας αγορών (επαναλαμβανόμενοι ή και οι ξεχασμένοι π.χ. που έχουν να αγοράσουν πάνω από Χ μήνες),
  • προτίμησης περιόδων ή εποχής (π.χ. εκπτώσεις)
  • Μαρκών/συλλογών
  • Καναλιού (φυσικού ή ψηφιακού καταστήματος)
  • Γειτνίασης με το/α φυσικό/ά κατάστημα/τα
  • Συμπεριφοράς απέναντι στα newsletters μας (frequent openers vs all others)
  • Προσωπικής ημέρας (γενέθλια ή/και ονομαστική γιορτή)

και πολλών άλλων βάση της πληροφόρησης που διατίθεται στη data base.

H Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία της Στρατηγικής Email Marketing

Επίσης, μια ορθή στρατηγική πρέπει να εξετάζει πώς θα ενημερώνει τα μέλη της βάσης δεδομένων, για:

  • Τα δημοφιλή προϊόντα.
  • Τις νέες παραλαβές που να αφορούν το κάθε cluster
  • Τα προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά.
  • Τις ειδικές καμπάνιες (πχ γιορτή της μητέρας) ή και
  • Τις εκπτωτικές καμπάνιες (black Friday, Χριστουγέννων/Πάσχα).

Τέλος, είναι προφανές και δεδομένο ότι μια καμπάνια email marketing απευθύνεται και στους

  • χρήστες που είδαν το προϊόν και δεν αγόρασαν
  • χρήστες με τα προϊόντα που άφησαν στο καλάθι και δεν ολοκλήρωσαν την αγορά

Όλα αυτά και πολλά ακόμα που δεν περιγράφονται σε ένα newsletter αφιερωμένο στη συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στο σήμερα και το αύριο του email marketing πρέπει να συνεκτιμώνται ώστε η επιχείρηση να αξιοποιεί με τον πιο αποτελεσματικό δυνατό τρόπο την περιουσία των leads.

Στην Plushost, μιας και ο επιχειρηματίας του e-commerce βρίσκεται στην καρδιά της δικής μας υπόστασης, επενδύσαμε στην μεγιστοποίηση των ωφελημάτων από την τεχνητή νοημοσύνη. Αξιοποιήσαμε κάθε δυνατότητα κατά το σχεδιασμό και συνεχίζουμε να εξελίσσουμε το e-mailDNA ώστε πάντα να είναι ένα βήμα μπροστά από οτιδήποτε ανάλογο κυκλοφορεί στην αγορά με όλες τις δυνατότητες παραμετροποίησης και προσαρμοστικότητας στις εμπορικές ανάγκες μιας e-πιχείρησης.

Ζητείστε μας να σας παρουσιάσουμε τις δυνατότητες του e-mailDNA. Είναι μια μοναδική εμπειρία που είναι καλό να έχετε, ώστε να ξέρετε πόσο μπροστά από τον ανταγωνισμό σας μπορείτε να βρεθείτε. Κάθε lead είναι «χρυσός» που «κάθεται» αναξιοποίητος. Mε το e-mailDNA, ουσιαστικά δεν χρειάζεται να «σκάψετε» για να τον «εξορύξετε».

Επικοινωνήστε μαζί μας