Αν εξαιρέσει κανείς τη θυσία του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες και του Παπαφλέσσα στο Μανιάκι όλη η λαμπρή ελληνική ιστορία είναι γεμάτη από δαφνοστεφανωμένους ήρωες που πολέμησαν τους αντιπάλους τους με αδυσώπητη αποτελεσματικότητα και αιμοδιψή αποφασιστικότητα. Δεν κέρδισαν την αιώνια δόξα επειδή ήταν «ωραίοι σαν Έλληνες» ούτε επειδή έπεσαν «υπέρ βωμών και εστιών» αλλά επειδή έφεραν το αποτέλεσμα: τη νίκη!
Στο εμπόριο η μάχη δίνεται κάθε μέρα στο «Ζ» και κάθε μέρα είναι μια τέτοια μάχη. Και όλοι προτιμούν το ρόλο του Βουλγαροκτόνου ή του Μεγαλέξανδρου, παρά του Λεωνίδα. Είναι καλό να ζεις για να απολαμβάνεις τη νίκη σου.
Η υπεροπλία κάθε είδους είναι κατά τεκμήριο η βασικότερη προϋπόθεση για τη νίκη. Το έχει αποδείξει περίτρανα η παγκόσμια ιστορία (πολεμική ή οικονομική). Οι εξαιρέσεις είναι για να επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Στο e-commerce πρέπει να έχεις «χτίσει» όλους τους μηχανισμούς «μάχης» (καμπάνιες), να έχεις ενισχύσει τις υποδομές των «τειχών» (πλατφόρμα), να έχεις αρκετούς πόρους για «πολεμοφόδια» (stock), αλλά μετά από αυτά, το κρίσιμο είναι το πώς θα κατανείμεις τις δυνάμεις και το πώς θα έχεις πάντα ανοικτές τις γραμμές επικοινωνίας με το «μέτωπο» (διασύνδεση ERP με e-shop). Αλλά αρκετά με τον «πολεμικό» παραλληλισμό. Πιστεύουμε πως έχει γίνει κατανοητό πως θα μιλήσουμε για τα «πυρομαχικά» (digital marketing).
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι χρήστες φτάνουν στο e-shop σας από πολλά και διαφορετικά, κατά κανόνα πληρωμένα, touchpoints. Από το Skroutz ή άλλες ανάλογες πλατφόρμες, την Google, τα Social ή και πλατφόρμες που παρέχουν επαναστόχευση κοινού που έχει ήδη βρεθεί στην «πόρτα» σας.
Στην επικοινωνία κυριαρχεί εδώ και μια 10ετία ο όρος micro-moment. Είναι εκείνη η συνθήκη στην οποία ο καταναλωτής βρίσκεται σε κατάλληλη καθαρότητα μυαλού ώστε να δεχθεί ένα εμπορικό μήνυμα και να το μετατρέψει σε αγορά.
Η δική του κατάσταση και το δικό του mindset στην κάθε στιγμή είναι ο Νο1 ποιοτικός παράγοντας που παράγει πωλήσεις. Αλλιώς είναι ο καταναλωτής που βρίσκεται στη φάση «θέλω να αγοράσω μία μπλούζα», αλλιώς στη φάση «πάμε να χαζέψουμε στα μαγαζιά» κι αλλιώς όταν είναι σε mood…«έπεσα πάνω σε «αυτό» και μου άρεσε».
Τα εργαλεία marketing έρχονται να βοηθήσουν την e-commerce επιχείρηση να «συνομιλήσει» με τον καταναλωτή ανεξάρτητα από την συνθήκη στην οποία βρίσκεται. Και πάντα επιζητώντας να τον συναντήσει στο micro-moment. Είτε ως αποφασισμένο (search), είτε ως περαστικό (carousel) είτε ως ξεχασιάρη (re-marketing).
Με όρους μετατροπής του user σε customer και με αποκλειστικό κριτήριο το inbound marketing, τα κοινά, όπως περιεγράφηκαν παραπάνω, είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους ανάλογα με «τη στιγμή τους».
Στην έρευνα που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε, καταδείχθηκε πως ο καταναλωτής δεν έχει αλλάξει στη σχέση του με το λιανεμπόριο. Από αυτό προσδοκά να του καλύπτει τις ανάγκες. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η «διαδρομή» μέχρι την αγορά. Σε αυτή τη διαδρομή υπάρχουν φυσικά και ψηφιακά σημεία επαφής που τα αντιμετωπίζει ως ένα ενιαίο οικοσύστημα.
Ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι ο καταναλωτής προχωρά σε ψηφιακή αγορά σε ποσοστό περίπου 30% κατά Μ.Ο., εντός λίγων ωρών από την πρώτη επαφή.
Η αξιοποίηση όλων των πληροφοριών, η μελέτη τους, η μετουσίωσή τους σε στρατηγική και η διαρκής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς τους είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης, πολύ δε περισσότερο για κάθε e-commerce business μιας και κάθε μέρα που τελειώνει, δε γυρίζει πίσω. Και οι χαμένες πωλήσεις δεν ξανακερδίζονται.
Θεμέλιο για να γίνεται η αξιολόγηση κάθε εργαλείου marketing με αντικειμενικότητα είναι η θέση του παρατηρητή και όχι του οικονομικά εμπλεκόμενου. Η διαφάνεια στη σχέση του τριγώνου εμπόρου-agency-Μέσου είναι πρωταρχικής σημασίας για εμάς. Αν η αμοιβή του δε συνδέεται με το κόστος του Μέσου, η κρίση του δε θολώνει. Θα παραμείνει διαυγής και κρυστάλλινη. Εδώ η προϋπόθεση είναι το agency να αμείβεται δίκαια για τις υπηρεσίες του. Και αυτό το «δίκαιη» είναι μια πηγή εντάσεων μεταξύ εμπόρου και agency. Παρακάτω θα πούμε πως εμείς έχουμε εξαλείψει και αυτό το πεδίο έντασης.
Ένα από τα θετικά που έχει ο ψηφιακός κόσμος είναι η διαφάνεια στις επιδόσεις. Είναι κρίμα αυτό το χαρακτηριστικό να μην αξιοποιείται. Η αμεσότητα στη πρόσβαση σε όλα τα κανάλια προβολής συνδέεται με τη διαύγεια. Όταν ο έμπορος μπορεί να βλέπει ότι και ο πάροχος της υπηρεσίας, τότε και οι δύο είναι «συνένοχοι» για τις επιλογές και την κατανομή των πόρων. Οι πλατφόρμες επιτρέπουν τη σύγκριση των στοιχείων και ο επιχειρηματίας μαζί με τον συνεργάτη του πρέπει να έχουν τον ποιοτικό χρόνο να αξιολογούν, να συζητούν και να βελτιώνουν τις πρακτικές. Η στατιστική μελέτη όλων των Μέσων και των επιδόσεών τους πρέπει να αξιοποιούνται προς όφελος του διαφημιζόμενου.
Η εγκατάλειψη καλαθιού, το χαμηλό ROAS ή το υψηλό bounce rate δεν είναι κατ’ ανάγκην καταστροφή, αν μπορείς να μελετήσεις το γιατί. Να δεις από που σου «έρχονται» αυτοί οι κίνδυνοι και τι τους διαμορφώνει; Να σχεδιάσεις στρατηγικές όπου μικρές αλλαγές μπορούν να αλλάξουν σοβαρά το οικονομικό αποτέλεσμα της επιχείρησης.
Στην Plushost έχουμε υιοθετήσει εδώ και 10 χρόνια το μοντέλο e-commerce as a service, το οποίο μεταξύ άλλων απαντάει στις απαιτήσεις του επιχειρηματία για πλήρη διαφάνεια, για πλήρη έλεγχο των οικονομικών, καθολική πρόσβαση σε κάθε πεδίο της λειτουργίας του e-shop και της διασύνδεσής του με τα touchpoints. Την πρόσβαση σε κάθε πληροφορία και την αξιοποίηση κάθε πτυχής της τεχνογνωσίας μας για τη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της επένδυσής σας μέχρι το τελευταίο ευρώ (€). Η δική μας αμοιβή εκτός όλων των άλλων περιλαμβάνει και τη μελέτη, σχεδιασμό, υλοποίηση και auditing του digital marketing plan.
Το μοντέλο συνεργασίας μας απαιτεί μόνο μία δέσμευση. Να κερδίζουμε. Κάθε μέρα…κάθε μάχη. Αυτό προϋποθέτει τη δική μας δίκαιη αμοιβή και τη δική σας διάθεση να αξιοποιήσετε κάθε διαθέσιμο όπλο, ώστε οι πολλές κερδοφόρες μάχες να οδηγήσουν σε ένα νικηφόρο «πόλεμο». Και δε νοείται τέτοιος χωρίς τη δική σας υγιή ανάπτυξη.
Η ομάδα μας, με αφετηρία το γεωγραφικό κέντρο της Ελλάδας, τα Τρίκαλα, την πόλη της τεχνολογίας, μπορεί να σας φτάσει στα πέρατά της.
Οι πολλαπλές μας βραβεύσεις δεν λένε κάτι άλλο παρά το ότι η αγορά μας, μας αναγνωρίζει ότι κάτι κάνουμε καλά. Τόσο καλά που να μας βραβεύει. Αν θέλετε να δείτε τί είναι αυτό που κάνουμε καλά, καλέστε μας για μια συνάντηση στο 24310 31044 ή επικοινωνήστε μαζί μας μέσω mail στο info@pluhost.gr.