Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Είναι πολύ σημαντική η βράβευση αυτή γιατί αφορά στις θεμελιώδεις λειτουργίες του e-commerce. Ουσιαστικά η βράβευση αυτή, αφορά στη βελτιωμένη εμπειρία του χρήστη. Συνολικά, σε αυτήν την κατηγορία λάβαμε τρία βραβεία. Εδώ θα αναλύσουμε το case του e-dructer.com, κυρίως λόγω της φύσης και της πολυπλοκότητας του εν λόγω έργου.

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Το e-dructer.com είναι από τα ισχυρότερα και σημαντικότερα online πολυκαταστήματα, 100% ελληνικών συμφερόντων με μοναδικά προϊόντα σε εξαιρετικά συμφέρουσες τιμές. Μέσα από μία γκάμα περισσοτέρων από 9.500 κωδικών, ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε προϊόντα για το σπίτι, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, ηλεκτρικές συσκευές, εργαλεία, είδη ένδυσης, παιχνίδια, gadgets, είδη αυτοκινήτου, όργανα γυμναστικής και άλλα. Όλα άριστης ποιότητας και πιστοποιημένα, καλύπτοντας ευρύτατο φάσμα των αναγκών του σύγχρονου καταναλωτή.

Η εταιρεία επενδύει συνεχώς στην αναβάθμιση και βελτιστοποίηση του Customer Experience στοχεύοντας στη διαρκή ανάπτυξη των μεγεθών της.

Για να επιτευχθεί αυτή η μεγέθυνση, είναι προϋπόθεση η βελτίωση των λειτουργιών του e-shop, μία εκ των οποίων αφορά στο Operations & Back Office. Το τι σημαίνει το Operations & Back Office για εμάς με «απλά λόγια», αποτυπώνεται στο παρακάτω «ρητό» μας.

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Σε αυτή τη φράση αποτυπώνεται η νοοτροπία με την οποία υποστηρίζουμε τις «μάχες» και την προσπάθεια των συνεργατών μας για αύξηση των πωλήσεών τους. Αυτό είναι το απαύγασμα της διαρκούς αναζήτησής μας για την απόλυτα updated τεχνολογία στο e-commerce.

Έτσι, μετά τον ανασχεδιασμό κομβικών σημείων που σχεδιάσαμε για το edructer.com συναποφασίσαμε με την oμάδα διοίκησής του, να υιοθετούμε στα συστήματα της πλατφόρμας καινοτόμες αλλά και δοκιμασμένες για την αποδοτικότητά τους εφαρμογές, που συνεισφέρουν στη βελτιστοποίηση του business συνολικά.

Συγκεκριμένα,

Subscribers Segmentation & Personalized Marketing

Στην πλατφόρμα του edructer.com προσθέσαμε εφαρμογές οι οποίες αναλύουν δεδομένα και εκτελούν καθημερινό segmentation στους εγγεγραμμένους χρήστες. Το segmentation εκτελείται βάσει των παρελθοντικών αγορών και των δεδομένων της συμπεριφοράς τους στο e-shop. Στόχος είναι η μέγιστη δυνατή εξατομίκευση της εμπειρίας του χρήστη, μέσω της δημιουργίας μοναδικών characters/personas, δηλαδή χρηστών με απόλυτα προσωποποιημένα χαρακτηριστικά. Αυτό συμβάλλει τα μέγιστα στην εκτέλεση του personalized marketing, ενώ παράλληλα αυξάνει την επαναληψιμότητα των αγορών.

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Subscription Status Artificial Intelligence Apps

Mε τη χρήση Artificial Intelligence εφαρμογής, καταφέραμε (αξιοποιώντας τα cookies) να ανιχνεύουμε το subscription status των επισκεπτών του e-dructer.com, δηλαδή ποιοι χρήστες είναι εγγεγραμμένοι (subscribed) και ποιοι όχι (non-subscribed).

Αυτό μας επέτρεψε να εντάσσουμε κάθε φορά το σωστό onsite content με τη μορφή ενός popup window. Οι χρήστες που κατά την περιήγησή τους στο e-dructer.com, δεν μετατρέπονταν σε subscribers, λίγο πριν εγκαταλείψουν την επίσκεψή τους, λαμβάνουν ένα follow-up μήνυμα εγγραφής με τη μορφή ενός exit intent popup.

Για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας του exit intent pop-up, φροντίσαμε το μήνυμα να περιλαμβάνει ένα ισχυρό «hook» (π.χ. έκπτωση 10% σε νέους subscribers) για να μετατρέψει το χρήστη που «ετοιμάζεται» να φύγει σε subscribed member.

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Επισημαίνουμε πως το αποτέλεσμα από την υιοθέτηση της τεχνικής ήταν αύξηση της email database καθιστώντας το e-mail marketing σαν main revenue generator για το e-dructer.com

Eνσωμάτωση Social Login Εφαρμογής ως μέσο Εγγραφής

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που συνέβαλε στο optimization της on-site εμπειρίας των χρηστών είναι η ενσωμάτωση του Social (Facebook) login ως μέσο εγγραφής στα διάφορα on-site campaigns. Κάτι τέτοιο επέτρεψε στους χρήστες να ολοκληρώσουν τη διαδικασία εγγραφής με, κυριολεκτικά, το πάτημα ενός κουμπιού!

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Cross-Selling & Up-Selling μέσω Artificial Intelligence

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση εφαρμογών AI (Artificial Intelligence) και machine learning*,  οι οποίες αναλύουν τις συνήθειες και τα profiles των πελατών. Aυτό, μεγιστοποίησε το personalization των προτάσεων που «σερβίρονταν» στο χρήστη μέσω των μηχανισμών Crossselling και Upselling. Και αυτό, με τη σειρά του, αύξησε κατακόρυφα το conversion rate.

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

*Ο όρος Machine Learning (ML) περιγράφει τη μελέτη των αλγορίθμων εκείνων που βελτιώνονται αυτόματα μέσω εμπειρίας και χρήσης των δεδομένων. Το Machine Learning αποτελεί μέρος του Artificial Intelligence.

Εφαρμογή e-mailDNA

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Με δεδομένο το γεγονός ότι το E-mail Marketing αποτελεί ένα από τα βασικότερα κανάλια Digital Marketing με το μεγαλύτερο ROI (Return on Investment) έχουμε εγκαταστήσει την in-house εφαρμογή emailDNA που αποτελείται από τρία διαφορετικά υποσυστήματα που δια λειτουργούν μεταξύ τους για την άντληση των πληροφοριών και την παραγωγή του personalize newsletter.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της εφαρμογής είναι:

  • Ομαδοποιεί αυτόματα τους subscribers και δημιουργεί διαφορετικές λίστες με προκαθορισμένα κάθε φορά κριτήρια της επιχείρησης.
  • Πραγματοποιεί αυτόματα καθημερινό segmentation στους εγγεγραμμένους users προκειμένου να ταξινομηθούν σε διαφορετικές λίστες βάσει των παρελθοντικών αγορών.
  • Δημιουργούνται αυτόματα personalized newsletters σε διαφορετικά target groups που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία δηλώνονται κάθε φορά σε ένα friendly περιβάλλον χρησιμοποιώντας drop down menus. Eκεί περιέχονται όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί των προϊόντων, των αγορών που έχουν πραγματοποιηθεί και των συνηθειών των πελατών του e-shop και, εν προκειμένω, του e-dructer.com
  • Δημιουργούνται διαφορετικά μηνύματα, custom templates και διαφορετική προσφώνηση χρησιμοποιώντας είτε το όνομα του πελάτη, είτε μια γενικότερη προσέγγιση ανάλογα με το αν θέλουμε να στείλουμε personalized newsletter ή όχι.
  • Ελέγχεται η διαθεσιμότητα των προϊόντων μέχρι και τη στιγμή της αποστολής και αφαιρούνται από το newsletter τα προϊόντα που τυχόν έχουν εξαντληθεί.

Εφαρμογή Επεξεργασίας & Άμεσης Τροποποίησης των τιμών σε REAL TIME.

Σημαντικό κομμάτι στην πετυχημένη εξέλιξη του e-commerce business είναι η διαμόρφωση της κατάλληλης εμπορικής πολιτικής και η λήψη των σωστών αποφάσεων σχετικά με το προϊοντικό μείγμα και το ύψος της επένδυσης στα marketing channels.

Σε αυτό το πλαίσιο εγκαταστήσαμε εφαρμογή που επεξεργάζεται τις τιμές πώλησης των προϊόντων του ανταγωνισμού και δημιουργεί αυτόματα προσφορές ή τροποποιεί ανάλογα τις τιμές πώλησης συγκεκριμένων προϊόντων του edructer.com σε πραγματικό χρόνο. Τα κριτήρια κάθε άλλο παρά τυχαία είναι: βασίζονται αυστηρά στην εμπορική πολιτική και στο περιθώριο κέρδους της επιχείρησης.

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Real Time
Price & Offers
Automated Modification

Εφαρμογή Προσομοίωσης & Προβλέψεων Πωλήσεων

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Simulation & Forecasting App

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η πρόβλεψη των πωλήσεων προκειμένου ο ιδιοκτήτης της online επιχείρησης να κάνει τη σωστή εκτίμηση σχετικά με τον «όγκο» αλλά και το είδος των προϊόντων που πρέπει να διαθέτει.

Για το σκοπό αυτό, εφαρμόσαμε την in-house εφαρμογή προσομοίωσης – προβλέψεων με αυτόματη εβδομαδιαία βελτιστοποίηση σύμφωνα με τα πραγματικά εβδομαδιαία αποτελέσματα του e-shop. Οι παράμετροι που χρησιμοποιούνται για το μοντέλο είναι:

  • Ο αριθμός των προϊόντων που διαθέτει το e-shop.
  • Ιδιαίτερες περίοδοι του έτους (εποχικότητα προϊόντων, περίοδοι εκπτώσεων, νέες παραλαβές, Black Friday).
  • To διαθέσιμο spending για την εκτέλεση του digital marketing.
  • Στατιστικά στοιχεία και ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν κατά την προηγούμενη χρονιά σε σχέση με το marketing.
  • Η μεσοσταθμική έκπτωση πώλησης ώστε η εκάστοτε εταιρία να υπερέχει του ανταγωνισμού σε συνδυασμό με την εμπορική πολιτική της και το περιθώριο κέρδους της.

Η εφαρμογή παράγει εβδομαδιαία, μηνιαία, τριμηνιαία και εξαμηνιαία αποτελέσματα προκειμένου να γίνονται οι απαραίτητες βελτιστοποιήσεις ανάμεσα στα digital κανάλια και στην αναπροσαρμογή του spending σε σχέση με την πραγματική εξέλιξη του project.

Εφαρμογή Διαχείρισης της Αποθήκης (Stock)
με παράλληλη Ταξινόμηση των Προϊόντων

Βραβευτήκαμε και στην κατηγορία Operations & Back Office στα e-volution AWARDS 2021

Η εφαρμογή προσομοίωσης & προβλέψεων, λειτουργεί σε συνδυασμό με την επίσης in-house εφαρμογή διαχείρισης της αποθήκης που ταξινομεί τα προϊόντα σε βραδυκίνητα και ταχυκίνητα ελέγχοντας παράλληλα και τα αποθέματα.

Με αυτόν το τρόπο, πραγματοποιούνται στοχευμένες καμπάνιες που συνδέουν τις ανάγκες των χρηστών, με τη διαθεσιμότητα κωδικών πραγματοποιώντας ιδιαίτερες προσφορές και promotions σε προϊόντα που είναι δύσκολο να πουληθούν χωρίς να παραμένουν στην αποθήκη του e-shop για μεγάλο χρονικό διάστημα. 

Αποτελέσματα Εφαρμογών
Operations & Back Office by Plushost

Από τη λειτουργία των παραπάνω Back Office εφαρμογών που εγκαταστάθηκαν στο ανανεωμένο edructer.com έως σήμερα προέκυψαν τα εξής αποτελέσματα:

  • Αύξηση τζίρου που ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
  • Αύξηση των παραγγελιών σχεδόν στο διπλάσιο.
  • Μείωση σχεδόν κατά το ήμισυ των παρατημένων καλαθιών.
  • Αύξηση Μ.Ο. καλαθιού.
  • Αύξηση των λίστας των Subscribers.

Μετά τα καινοτόμα συστήματα στον τομέα Operations & Back Office που εφαρμόσαμε στο e-dructer.com, η συγκεκριμένη online επιχείρηση βελτίωσε θεαματικά όλους τους ποιοτικούς και οικονομικούς δείκτες.

Και εμείς, επιβεβαιώσαμε το «ρητό» μας για μία ακόμα φορά.

Οι «μάχες» κερδίζονται στα μετόπισθεν.
Στο e-commerce, οι πωλήσεις κερδίζονται στο back office.