Τα «Dos και Don'ts» στην E-mail Marketing Στρατηγική σας

Τα «Dos και Don'ts» στην E-mail Marketing Στρατηγική σας

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε μερικές από τις σημαντικότερες ορθές πρακτικές κατά την υλοποίηση μιας Ε-mail Marketing στρατηγικής, ώστε υιοθετώντας τες να βελτιστοποιήσετε τα αποτελέσματά σας με όρους metrics αλλά και τελικά, πωλήσεων.

Θα μπορούσαμε να καταπιαστούμε με πάρα πολλές πρακτικές που συμβάλλουν στην αποδοτική στρατηγική του E-mail Marketing. Εδώ όμως, θα εστιάσουμε σε τρία(3) από τα πιο σημαντικά στοιχεία μιας επιτυχημένης στρατηγικής Ε-mail Marketing, όπως αυτή διατυπώνεται από την Ομάδα E-mail Marketing της plushost.gr:

  • Με την σημαντικότητα της προσωποποίησης του μηνύματος
  • Με τη συμβολή της τμηματοποίησης και,
  • Με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων στόχευσης που μας παρέχουν οι αυτοματισμοί.

PERSONALIZATION/ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗ

Ένα προσωποποιημένο e-mail έχει πολλαπλά πλεονεκτήματα, όπως την αύξηση του opening rate και την αύξηση του brand loyalty μέσω δημιουργίας μιας πιο «προσωπικής» σχέσης με τον πελάτη, τα οποία οδηγούν σε βελτίωση του conversion.

Τα «Dos και Don'ts» στην E-mail Marketing Στρατηγική σας

Γνωρίστε δημογραφικά το target audience σας. Απευθύνεστε σε άντρες ή γυναίκες; Σε ποιες ηλικιακές ομάδες απευθύνεστε;

Εάν ο χρήστης είναι εγγεγραμμένος μέσω αγοράς ή μέσω newsletter subscription, αξιοποιήστε την υπέροχη αυτή ευκαιρία του ότι γνωρίζετε το όνομά του, πάντα υπό τις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός Προσωπικών Δεδομένων.

Στο subject line και/ή στο body του e-mail απευθυνθείτε προσωπικά σε αυτόν/ην. Οι πιθανότητες να ξεχωρίσει κάποιος ΕΝΑ e-mail ανάμεσα από το χαοτικό clutter των e-mails που λαμβάνει ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ όταν δει το όνομά του στο subject line.

  Do Don’t
Subject line: Maria, έμαθες για το 50% στο αγαπημένο σου άρωμα; Μάθατε για την έκπτωση 50% στο άρωμα……; 

Δείξτε Ευγνωμοσύνη & Αναγνώριση: Αυξήστε δηλαδή το brand loyalty. Μετά από κάθε αγορά, ο χρήστης πρέπει να λαμβάνει ένα ευχαριστήριο e-mail. Χρησιμοποιήστε στο subject line το όνομα του πελάτη και εμπλουτίστε το body copy του newsletter με όμορφα εικαστικά που θα αναδεικνύουν και θα τονίζουν το brand σας (παρέχοντας ταυτόχρονα τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την παράδοση του προϊόντος, παρακολούθηση παράδοσης κ.λπ.).

  Do Don’t
Subject line: Σε ευχαριστούμε Maria! Η παραγγελία σου μόλις καταχωρήθηκε! H παραγγελία σας πραγματοποιήθηκε με επιτυχία.

 

SEGMENTATION/KATHΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ

H κατηγοριοποίηση του target group σας θα σας οδηγήσει στην αποστολή στοχευμένων e-mails. Δηλαδή, θα σας δώσει τη δυνατότητα να στείλετε το σωστό e-mail, στο σωστό παραλήπτη, τη σωστή στιγμή.

Έτσι, αποφεύγετε τα μηδενικά opening rates που είναι εύλογο να συμβούν όταν οι πελάτες σας λαμβάνουν e-mail που, απλά, δεν τους ενδιαφέρουν.

Τα «Dos και Don'ts» στην E-mail Marketing Στρατηγική σας

Δημιουργήστε εξαιρετικά οργανωμένες κατηγορίες/segments πελατών, ανάλογα με τις οποίες θα αποστέλλονται τα e-mail σας.

  Do Don’t
Διαχωρίστε το κοινό που έχει καιρό να ανοίξει το προηγούμενο e-mail μας Πρέπει να τους αποσταλεί εκ νέου ένα e-mail με διαφορετικό subject line από αυτό που είχε η αρχική αποστολή. Εάν επαναλάβετε το ίδιο ακριβώς e-mail στην κατηγορία αυτή, πιθανότατα να έχετε τα ίδια απογοητευτικά αποτελέσματα.

Θα πρέπει να δημιουργείτε λίστες σύμφωνα με την πιστότητα των πελατών (συχνότητα επαναλαμβανόμενων αγορών). Ο πιστός πελάτης θα πρέπει να επιβραβεύεται για το γεγονός ότι είναι πιστός, χαρίζοντάς του, επί παραδείγματι, περαιτέρω έκπτωση στην επόμενη αγορά ή οτιδήποτε αποφασίσει η επιχείρηση σύμφωνα με την εμπορική της πολιτική.

  Do Don’t
Διαχωρίστε το κοινό με βάση την πιστότητα ή τη συχνότητα αγοράς Αυτό δίνει κίνητρο σε όσους έχουν κάνει πολλές αγορές από την online επιχείρησή σας να κάνουν ακόμα περισσότερες αγορές για να λάβουν ακόμα περισσότερες προσφορές/εκπτώσεις.

 

Μην στέλνετε την ίδια προσφορά σε όλους τους πελάτες.

 

Δημιουργήστε κίνητρο στους one timers (όσους έχουν κάνει μόνο μία αγορά) για να γίνουν και αυτοί loyal customers. Δημιουργήστε τεχνικές επιβράβευσης στο segment του κοινού σας που μόλις έχει εγγραφεί.

Ευχαριστήστε το νέο μέλος, δώστε του κίνητρο (π.χ. έκπτωση στην πρώτη αγορά).

Μην στείλετε απλά ένα ευχαριστήριο μήνυμα. Αυτό δεν κινητοποιεί τον αποδέκτη του e-mail να μετατραπεί σε πιστός πελάτης.

 

Και εάν θέλετε να εμπλουτίσετε τη βάση δεδομένων σας με ακόμα περισσότερα στοιχεία, προσφέρετε στον παραλήπτη ακόμα μεγαλύτερη έκπτωση εάν συμπληρώσει ένα σύντομο, κατανοητό και καλαίσθητο ερωτηματολόγιο (το οποίο θα αξιοποιήσετε περαιτέρω στο segmentation system σας).

Είναι ωστόσο πολύ σημαντικό να εφαρμόζουμε τις εντολές του GDPR , εφ’ ενός για να αισθάνεται ο καταναλωτής ασφάλεια στη σχέση του μαζί μας και εφ’ ετέρου για να εναρμονίζεται η επιχείρησής με την ορθότητα των σχετικών ορθών πρακτικών (best practices).

AUTOMΑΤIONS/ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΙ

Οι αυτοματισμοί είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο «εργαλείο» στο E-mail Marketing, εάν αξιοποιηθούν σωστά. Σας επιτρέπουν να στοχεύετε με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες κερδοφορίας της online επιχείρησής σας.

Τα «Dos και Don'ts» στην E-mail Marketing Στρατηγική σας

Tα automated e-mails σας συμβάλουν ουσιαστικά στο revenue increase. Επενδύστε σε αυτοματισμούς και συγκεκριμένα σε trigger emails σε εξαιρετικά συγκεκριμένες κατηγορίες βάσει λεπτομερούς ανάλυσης συμπεριφοράς του target group.

  Do Don’t
Υπενθυμίστε στο κοινό που έχει με κάποιο τρόπο διαδράσει με το κατάστημά σας π.χ. έχει «ρίξει» προϊόντα σε καλάθι και στη συνέχεια το εγκατέλειψε (abandoned cart). Διαχωρίστε τους πελάτες που έδειξαν ενδιαφέρον στο παρελθόν για ένα προϊόν ή υπηρεσία, η τιμή του οποίου μειώθηκε ή βρίσκεται τώρα σε προσφορά.

Προϊόντα στα οποία περιηγήθηκαν οι πελάτες αλλά δεν προχώρησαν σε αγορές (browse abandonment).

Διαχωρίστε τους πελάτες που αγοράζουν με συγκεκριμένη συχνότητα (π.χ. subject line: Μήπως σας τελειώνει το… Ευκαιρία να το αποκτήσετε τώρα με έκπτωση 20%).

Μην στείλετε σε όλους αυτούς ένα ενιαίο μήνυμα. Θα υποχρεωθείτε να μην αναφερθείτε σε συγκεκριμένη προτίμηση/προϊόν, άρα θα είναι σαφώς γενικόλογο και άρα λιγότερο προτρεπτικό σε αγορά.

Για τους γνώστες του E-mail Marketing, το personalized e-mail, το segmentation και το automation αποτελούν 3 από τους e-commerce «Golden Rules».

Σας συμβουλεύουμε να μην «συμβιβαστείτε» στην ποιότητα. Δηλαδή, επιλέξτε ένα e-commerce agency που σας προσφέρει την αποδοτικότερη και πιο εύστοχη υλοποίηση της στρατηγικής E-mail Marketing.

Οι γνώστες του E-mail Marketing, έχουν κάνει ένα βήμα μπροστά: έχουν αντιληφθεί ότι η έννοια του personalized segmentation & automation μετεξελίσσεται στην έννοια του personal segmentation & automation.

Τα «Dos και Don'ts» στην E-mail Marketing Στρατηγική σας

PERSONALIZED VS PERSONAL

Με απλά λόγια, το personal εμπεριέχει την έννοια του personalized. Είναι, όμως πιο δυνατό, πιο targeted, πιο αποδοτικό, πιο δύσκολο και, φυσικά, πιο κερδοφόρο.

Στην plushost.gr έχουμε ήδη επιτύχει να ξεπεράσουμε το personalization και να κατακτήσουμε όλες τις προκλήσεις του Personal E-mail Marketing Strategy, δημιουργώντας μία συνεχώς εξελισσόμενη in-house και πλήρως customized εφαρμογή: την e-mailDNA.

Τα «Dos και Don'ts» στην E-mail Marketing Στρατηγική σας

H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ THN MailDΝΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κάθε ένας από εμάς έχει το μοναδικό, δικό του DNA που δεν μπορεί να είναι το ίδιο με αυτό οποιουδήποτε άλλου ατόμου. Το ίδιο ισχύει και για την προσωπικότητά μας, τη συμπεριφορά μας, τις αντιδράσεις μας ως άτομα, και – στο e-commerceως καταναλωτές.

Μόνο μια εφαρμογή που μπορεί να αναλύσει και να αξιοποιήσει «κρίσιμα» και χρήσιμα στοιχεία καταναλωτικής συμπεριφοράς θα τολμούσε να έχει το όνομα e-mailDNA.

Εμπνευσμένη, λοιπόν, από το ανθρώπινο DNA, τo όνομα της εφαρμογής προέκυψε από την ιδιότητά της να παρέχει τόσο εξελιγμένα, ξεχωριστά και personal elements, τα οποία μπορούν να θυμίσουν το πόσο προσωπικό και ξεχωριστό είναι και το ίδιο το «DNA» κάθε ατόμου/πελάτη ξεχωριστά.

Ανακαλύψτε περισσότερα εδώ: https://www.plushost.gr/email-marketing/