Γράφει ο Θανάσης Καμέας, e-commerce expert
Η επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος εξαρτάται άμεσα από την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών digital marketing που εφαρμόζονται. Παρά τις αμέτρητες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία σήμερα, πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις που εμποδίζουν την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητά του eshop τους.
Από τη δυσκολία προσέλκυσης νέων πελατών έως τη διατήρηση της πιστότητας των υπαρχόντων, τα προβλήματα αυτά αποτελούν κρίσιμα εμπόδια για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Εδώ, θα προσδιορίσουμε τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες στο digital marketing, αναλύοντας τα αίτια και τις πιθανές λύσεις:
Κακή Διαχείριση & Έλλειψη Στρατηγικής
01. Έλλειψη ποιοτικής επισκεψιμότητας
Οι διαφημίσεις μπορεί να φέρνουν μεγάλη επισκεψιμότητα, αλλά με χαμηλό conversion rate. Δυσκολία στην προσέλκυση επισκεπτών που είναι πιθανό να αγοράσουν.
02. Αναποτελεσματική διαχείριση καμπανιών PPC (Pay-Per-Click)
Υψηλό κόστος ανά κλικ (CPC) χωρίς αντίστοιχα υψηλή απόδοση.
Κακή στόχευση λέξεων-κλειδιών ή γεωγραφικών περιοχών.
03. Κακή διαχείριση των stock και της διαθεσιμότητας
Διαφημίζουν προϊόντα που είναι εκτός αποθέματος, γεγονός που απογοητεύει τους πελάτες. Μη ρεαλιστική προβολή χρόνων παράδοσης.
04. Δυσκολία στη διαχείριση εποχιακών καμπανιών
Κακή προετοιμασία για περιόδους υψηλής ζήτησης (Black Friday, Χριστούγεννα, εκπτώσεις κλπ). Δεν προσαρμόζουν τις προσφορές στις τάσεις κάθε εποχής.
05. Κακή διαχείριση χρηματοδοτούμενων προϊόντων (Sponsored Products)
Υπερβολική επένδυση σε προϊόντα χαμηλής ζήτησης. Έλλειψη στόχευσης σε προϊόντα με υψηλή πιθανότητα πώλησης. Επίσης δεν στοχεύουν σε προϊόντα που όταν πουληθούν θα αφήσουν υψηλό ποσοστό κέρδους.
06. Αναποτελεσματική διαχείριση των “one-time buyers”
Δεν καταβάλλουν αρκετές προσπάθειες για να μετατρέψουν τους πελάτες μιας αγοράς σε επαναλαμβανόμενους πελάτες. Έλλειψη στρατηγικών για email follow-ups ή exclusive offers.
07. Αναποτελεσματική στρατηγική push notifications
Υπερβολική χρήση push notifications που οδηγούν σε απόρριψη από τους πελάτες.
Μη προσωποποιημένα μηνύματα που δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον των υποψήφιων πελατών χωρίς να τους προσφέρουν αξία.
08. Κακή στρατηγική upselling και cross-selling
Δεν προτείνουν σωστά συναφή προϊόντα ή αναβαθμισμένες επιλογές στους πελάτες.
Αδυναμία να εκμεταλλευτούν τη δυναμική του “related products” στις αγορές.
09. Αδυναμία αξιοποίησης του FOMO (Fear of Missing Out)
Δεν χρησιμοποιούν τεχνικές όπως χρονικά περιορισμένες προσφορές ή stock alerts.
Χάνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν επείγουσα ανάγκη για αγορά.
10. Προβλήματα στην τιμολογιακή στρατηγική
Δυσκολία στο να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές χωρίς να μειώνουν τα περιθώρια κέρδους.
Λάθος εκτίμηση της αξίας που αποδίδουν οι πελάτες στο προϊόν.
11. Κακή διαχείριση προώθησης νέων προϊόντων
Δυσκολία στην προσέλκυση πελατών για νέα λανσαρίσματα προϊόντων.
Ανεπαρκής επικοινωνία σχετικά με τα οφέλη ή τα χαρακτηριστικά του νέου προϊόντος.
12. Κακή διαχείριση χρόνου
Έλλειψη χρόνου για διαχείριση όλων των marketing καναλιών.
Προτεραιότητα σε μη αποδοτικές δραστηριότητες αντί για στρατηγικές υψηλού ROI.
13. Αναποτελεσματική στρατηγική growth hacking
Δυσκολία στην ανάπτυξη έξυπνων στρατηγικών χαμηλού κόστους για γρήγορη ανάπτυξη.
Αδυναμία να εκμεταλλευτούν τάσεις ή τεχνικές όπως gamification και viral marketing.
Στο Affiliate Marketing:
14. Κακή στρατηγική affiliate marketing
Αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να βρουν κατάλληλους συνεργάτες για affiliate marketing.
Έλλειψη ελέγχου της ποιότητας και συνέπειας του affiliate περιεχομένου.
15. Απουσία στρατηγικής για affiliate partnerships
Δεν αξιοποιούν δίκτυα συνεργατών που μπορούν να οδηγήσουν σε πωλήσεις μέσω affiliate links.
Έλλειψη κινήτρων για συνεργάτες.
Στο e-mail Marketing:
16. Προβλήματα με το e-mail marketing
Υπερκορεσμένα inbox που κάνουν τα emails λιγότερο αποτελεσματικά.
Χαμηλά ποσοστά open και click-through rate λόγω κακής στόχευσης ή timing.
17. Ανεπαρκής στρατηγική για το customer onboarding
Δεν παρέχουν στους νέους πελάτες μια ευχάριστη και ενημερωτική εμπειρία μετά την πρώτη τους αγορά.
Δεν χρησιμοποιούν onboarding emails ή οδηγούς χρήσης προϊόντων.
Στο Mobile Marketing:
18. Προβλήματα με το mobile marketing
Αδυναμία να προσφέρουν φιλική προς τον χρήστη mobile εμπειρία.
Δεν επενδύουν σε καμπάνιες ή περιεχόμενο ειδικά σχεδιασμένο για κινητές συσκευές.
19. Αναποτελεσματική στρατηγική για mobile apps
Αν έχουν εφαρμογή, δεν προωθούν σωστά τη χρήση της.
Δυσκολία στο να κρατήσουν τους χρήστες engaged μέσω push notifications ή loyalty rewards.
Στην Εγκατάλειψη Καλαθιού:
20. Αδυναμία διαχείρισης του abandoned cart
Δεν εφαρμόζουν στρατηγικές για να επαναφέρουν πελάτες που εγκατέλειψαν το καλάθι τους.
Έλλειψη εξατομικευμένων email reminders ή προσφορών για να τους πείσουν να ολοκληρώσουν την αγορά.
21. Κακή διαχείριση των abandoned wishlists
Δεν επαναστοχεύουν πελάτες που έχουν αποθηκεύσει προϊόντα στις wishlists τους.
Χάνουν πιθανές πωλήσεις από πελάτες με υψηλό ενδιαφέρον.
Στο Influence Marketing:
22. Προβλήματα με τους influencers
Συνεργασία με influencers που δεν έχουν κοινό σχετικό με το προϊόν.
Υπερβολική εξάρτηση από το influencer marketing.
23. Προβλήματα στη διαχείριση συνεργασιών με influencers
Δεν επιλέγουν τους σωστούς influencers με βάση το κοινό τους.
Δεν έχουν ξεκάθαρους όρους συνεργασίας, οδηγώντας σε ανεπιτυχείς καμπάνιες.
24. Προβλήματα με την παρακολούθηση ROI σε influencer campaigns
Δυσκολία στη μέτρηση του πραγματικού αντίκτυπου από τις συνεργασίες με influencers.
Έλλειψη σαφών KPIs και reporting μετά το τέλος της καμπάνιας.
25. Δυσκολία στη δημιουργία συνεργασιών με nano influencers
Υποτίμηση της αξίας μικρότερων influencers με υψηλή αφοσίωση από το κοινό τους.
Επικέντρωση μόνο σε μεγάλους influencers με χαμηλό engagement.
Στο Remarketing:
26. Έλλειψη στρατηγικής remarketing
Ανεπαρκής αξιοποίηση των δεδομένων για επαναστόχευση πελατών που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον.
Κακή διαχείριση διαφημίσεων remarketing που φαίνονται επαναλαμβανόμενες ή ενοχλητικές στους υποψήφιους πελάτες.
27. Αναποτελεσματικό remarketing
Δεν στοχεύουν σωστά τους πελάτες που εγκατέλειψαν το καλάθι αγορών τους.
Χάνουν ευκαιρίες για επαναφορά χρηστών που επισκέφθηκαν συγκεκριμένες σελίδες προϊόντων.
Λανθασμένη Διαχείριση & Κατανομή Budget
28. Αναποτελεσματική διαχείριση budget για διαφημίσεις
Επενδύουν σε καμπάνιες με χαμηλή απόδοση λόγω έλλειψης σωστής ανάλυσης.
Δεν κατανοούν πώς να κατανείμουν το budget μεταξύ διαφορετικών καναλιών (π.χ. Google Ads, Facebook Ads).
29. Ανεπαρκής προϋπολογισμός
Περιορισμένοι πόροι για να επενδύσουν σε όλες τις πλατφόρμες και κανάλια που χρειάζονται.
30. Κακή διαχείριση budget
Υπερβολική δαπάνη σε λάθος κανάλια.
Έλλειψη δοκιμών (A/B testing) για τη βελτιστοποίηση των δαπανών.
SEO & Οργανική Αναζήτηση
31. Κακή διαχείριση SEO
Δυσκολία στο να καταταχθεί το ηλεκτρονικό κατάστημα ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Έλλειψη κατανόησης για το τι ψάχνουν οι πελάτες τους.
32. Ανεπαρκής στρατηγική για long-tail keywords
Επικεντρώνονται σε γενικές λέξεις-κλειδιά με υψηλό ανταγωνισμό.
Χάνουν ευκαιρίες από πιο συγκεκριμένες αναζητήσεις που ταιριάζουν με τις ανάγκες των πελατών.
33. Αδυναμία βελτιστοποίησης για τοπικές αγορές (Local SEO)
Δεν εκμεταλλεύονται ευκαιρίες για τοπικές λέξεις-κλειδιά ή πλατφόρμες όπως το Google My Business. Χάνουν πελάτες από την περιοχή τους λόγω ανεπαρκούς παρουσίας.
34. Προβλήματα με το localization strategy
Μη προσαρμοσμένα μηνύματα σε διαφορετικές αγορές και πολιτισμικά πλαίσια.
Έλλειψη επένδυσης σε τοπικές λέξεις-κλειδιά και τοπικό περιεχόμενο.
35. Ανεπαρκής στρατηγική για seasonal keywords
Δεν προσαρμόζουν το SEO τους σε εποχιακές λέξεις-κλειδιά, όπως “χριστουγεννιάτικα δώρα” ή “καλοκαιρινές εκπτώσεις”.
Χάνουν ευκαιρίες για οργανική επισκεψιμότητα σε συγκεκριμένες περιόδους.
Τεχνικά Ζητήματα που επηρεάζουν τις καμπάνιες και το eCommerce project
36. Αδυναμία στη βελτιστοποίηση των καμπανιών μέσω A/B testing
Δεν εφαρμόζουν A/B testing για διαφημίσεις, landing pages ή emails.
Βασίζονται σε εικασίες αντί για δεδομένα.
37. Χαμηλό Conversion Rate
Οι χρήστες επισκέπτονται το site, αλλά δεν ολοκληρώνουν αγορές.
Σοβαρά θέματα με το UX/UI του site που αποτρέπουν τις αγορές.
38. Προβλήματα με τα third-party cookies
Η εξάλειψη των third-party cookies έχει επηρεάσει την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων και της παρακολούθησης πελατών.
Δυσκολία στην προσαρμογή σε first-party data στρατηγικές.
39. Δυσκολία στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης λόγω έλλειψης πιστοποιήσεων κ.ά.
Έλλειψη badges ασφαλείας, πιστοποιήσεων ή διαφανειών σχετικά με τις πολιτικές επιστροφής και αποστολής.
Κακό customer service που αποθαρρύνει επαναλαμβανόμενους πελάτες.
40. Voice Search
Η αύξηση του voice search αλλάζει τον τρόπο που οι χρήστες αναζητούν προϊόντα.
Έλλειψη βελτιστοποίησης περιεχομένου για ερωτήματα σε φυσική γλώσσα.
Μη Καταγραφή & Αξιοποίηση δεδομένων (Data)
41. Αδυναμία μέτρησης του ROI σε πλατφόρμες social media
Δεν μπορούν να μετρήσουν αν οι επενδύσεις σε social media οδηγούν σε πωλήσεις.
Εστιάζουν μόνο σε vanity metrics (π.χ. likes) αντί για μετρήσεις όπως το conversion rate.
42. Έλλειψη διαφάνειας στα KPIs
Εστίαση σε λάθος δείκτες απόδοσης (π.χ., μόνο επισκεψιμότητα και όχι ROI).
Δυσκολία στη μέτρηση της πραγματικής απόδοσης των ενεργειών marketing.
43. Προβλήματα στη μέτρηση απόδοσης
Δυσκολία στη χρήση εργαλείων όπως Google Analytics για τη μέτρηση της απόδοσης καμπανιών.
Έλλειψη καθαρής εικόνας για το τι λειτουργεί και τι όχι.
44. Ανεπαρκής χρήση δεδομένων (Data Analytics)
Δεν χρησιμοποιούν δεδομένα πελατών για insights ή προβλέψεις.
Αδυναμία να κατανοήσουν τα patterns αγορών των πελατών.
45. Προβλήματα με το cross-device tracking
Δυσκολία στην παρακολούθηση πελατών που χρησιμοποιούν πολλαπλές συσκευές (π.χ., κινητό, tablet, desktop).
Αδυναμία κατανόησης της πλήρους διαδρομής του πελάτη.
46. Προβλήματα διαχείρισης δεδομένων πελατών (Customer Data Management)
Αδυναμία να διατηρήσουν τα δεδομένα πελατών ενημερωμένα και ασφαλή.
Δεν χρησιμοποιούν τα δεδομένα για εξατομίκευση ή πρόβλεψη αγορών.
47. Προβλήματα στην αξιοποίηση των δεδομένων από CRM (Customer Relationship Management)
Ανεπαρκής ενσωμάτωση των δεδομένων από το CRM στις digital marketing στρατηγικές.
Δεν αξιοποιούν insights για τη βελτίωση των καμπανιών.
48. Κακή διαχείριση του customer lifetime value (CLV)
Δεν αξιοποιούν στρατηγικές για να αυξήσουν την αξία του πελάτη με την πάροδο του χρόνου.
Εστιάζουν μόνο σε νέες πωλήσεις και όχι σε επαναλαμβανόμενες.
49. Προβλήματα με τη διαχείριση third-party platforms για analytics
Δεν χρησιμοποιούν σωστά εργαλεία όπως το Google Analytics ή το Hotjar για να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των πελατών.
Δυσκολία στη δημιουργία dashboards που να παρουσιάζουν καθαρά δεδομένα.
50. Προβλήματα με τη χρήση δεδομένων first-party
Δεν εκμεταλλεύονται δεδομένα που συλλέγονται από την ιστοσελίδα ή το CRM τους.
Ανεπαρκής στρατηγική για τη μετάβαση από third-party σε first-party data.
51. Προβλήματα με την επανάληψη δημιουργικού (creative fatigue)
Χρησιμοποιούν συνεχώς τα ίδια δημιουργικά στις καμπάνιες, οδηγώντας σε πτώση της απόδοσης.
Αδυναμία να ανανεώσουν το περιεχόμενο με βάση τις τάσεις ή τα δεδομένα.
52. Προβλήματα στη διαχείριση των data silos
Τα δεδομένα από διαφορετικά συστήματα (CRM, Google Analytics, social media) δεν συνδέονται.
Αδυναμία να αποκτήσουν συνολική εικόνα του πελάτη
53. Δυσκολία στη χρήση δεδομένων heatmaps
Δεν αξιοποιούν heatmaps για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι χρήστες με την ιστοσελίδα.
Δεν βελτιστοποιούν το UX/UI με βάση αυτά τα δεδομένα.
Έλλειψη Τεχνολογιών – Αδυναμία Αξιοποίησης Καινοτόμων Εφαρμογών
54. Έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων και εργαλείων
Δεν γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιήσουν σύγχρονα εργαλεία (π.χ., AI, automation platforms) για τη βελτίωση των στρατηγικών τους.
Ελλιπής κατανόηση του digital marketing funnel.
55. Αδυναμία αξιοποίησης νέων τάσεων και τεχνολογιών
Αργή προσαρμογή σε νέα trends (π.χ. AI-driven ads, voice search optimization).
Αδυναμία να εκμεταλλευτούν emerging platforms (π.χ. TikTok, Threads).
56. Ανεπαρκής χρήση τεχνολογίας chatbot
Αδυναμία να παρέχουν γρήγορη και προσωποποιημένη υποστήριξη μέσω chatbot.
Κακή εμπειρία χρήστη από μη αποδοτικά bots.
57. Έλλειψη πειραματισμού και καινοτομίας
Δεν δοκιμάζουν νέες στρατηγικές ή κανάλια διαφήμισης.
Φοβούνται να πειραματιστούν με τεχνολογίες όπως AR, VR ή gamification.
58. Προβλήματα με την αξιοποίηση των AI εργαλείων
Δυσκολία στην επιλογή και ενσωμάτωση εργαλείων AI για αυτοματοποίηση και ανάλυση δεδομένων.
Ανεπαρκής κατανόηση για το πώς να χρησιμοποιήσουν AI για εξατομίκευση ή προβλέψεις πωλήσεων.
59. Κακή αξιοποίηση της αυτοματοποίησης (Marketing Automation)
Δεν χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένα emails, lead nurturing ή workflows για να εξοικονομήσουν χρόνο.
Χρησιμοποιούν υπερβολικά γενικές αυτοματοποιήσεις, χωρίς προσωποποίηση.
60. Δυσκολία στη χρήση augmented reality (AR)
Δεν αξιοποιούν AR εφαρμογές για να επιτρέψουν στους πελάτες να δοκιμάσουν προϊόντα πριν την αγορά (π.χ., γυαλιά, ρούχα, καλλυντικά).
Χάνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αγορές όπου το AR είναι ήδη δημοφιλές.
61. Ανεπαρκής χρήση του live streaming
Δεν αξιοποιούν live streaming σε πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok ή το YouTube για πωλήσεις.
Χάνουν ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με τους πελάτες σε πραγματικό χρόνο.
62. Αδυναμία αξιοποίησης gamification
Δεν χρησιμοποιούν τεχνικές όπως προγράμματα επιβράβευσης ή challenges για να ενισχύσουν την αφοσίωση.
Χάνουν ευκαιρίες engagement μέσω διαδραστικών εμπειριών.
63. Δυσκολία στη χρήση gamified experiences
Δεν προσφέρουν διαδραστικές εμπειρίες για τους χρήστες μέσω παιχνιδιών ή challenges.
Αδυναμία αύξησης του engagement μέσω κινήτρων, όπως εκπτώσεις ή βραβεία.
Έλλειψη Personalised Επικοινωνίας με τον Πελάτη
64. Απουσία εξατομίκευσης (Personalization)
Δυσκολία στη χρήση δεδομένων για να προσφέρουν προσωποποιημένες εμπειρίες.
Έλλειψη αυτοματισμών για τη δυναμική προσαρμογή περιεχομένου ή προτάσεων προϊόντων.
65. Κακή στρατηγική για το conversational marketing
Δεν χρησιμοποιούν εργαλεία όπως live chat ή messaging apps για άμεση επικοινωνία με τους πελάτες.
Αδυναμία να προσφέρουν προσωποποιημένες λύσεις μέσω αυτών των καναλιών.
Omnichannel Οικοσύστημα
66. Δυσκολία στη διαχείριση πολυκαναλικής προσέγγισης (Omnichannel Marketing)
Συντονισμός μεταξύ διαφόρων καναλιών (social media, email, SEO, PPC, offline διαφήμιση).
Συνεπής εμπειρία χρήστη σε όλα τα κανάλια.
Ανταγωνισμός & Διαφοροποίηση
67. Ανταγωνισμός στις διαφημίσεις
Το κόστος διαφημίσεων (CPC, CPM) αυξάνεται, ιδιαίτερα σε ανταγωνιστικούς κλάδους. Δυσκολία να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, ειδικά μέσα στα marketplaces.
68. Έλλειψη διαφοροποίησης (Differentiation)
Το κατάστημα δεν ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Αδυναμία επικοινωνίας του μοναδικού unic selling point (USP).
69. Ανεπαρκής στρατηγική ανταγωνιστικής ανάλυσης
Δεν παρακολουθούν τι κάνουν οι ανταγωνιστές σε διαφήμιση, SEO, και social media. Χάνουν ευκαιρίες για να διαφοροποιηθούν ή να προσφέρουν καλύτερες προτάσεις.
Στα Marketplaces:
70. Δυσκολία στη διαχείριση partnerships με marketplaces
Αν πωλούν σε πλατφόρμες όπως Amazon, δεν διαφοροποιούν αρκετά την παρουσία τους από εκείνη στα δικά τους κανάλια.
Χάνουν πελάτες λόγω χαμηλής προβολής σε marketplaces.
71. Κακή διαχείριση των partnerships με πλατφόρμες αγορών (marketplaces)
Ανεπαρκής διαφοροποίηση προϊόντων σε marketplaces όπως το Amazon ή το eBay.
Δεν εκμεταλλεύονται δυνατότητες όπως η προώθηση σε καταχωρίσεις προϊόντων.
Δυσκολία Εύρεσης & Κατανόησης του Κοινού Στόχος
72. Αδυναμία αξιοποίησης του proximity marketing
Δεν χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως beacons για να προσεγγίσουν πελάτες που βρίσκονται κοντά. Έλλειψη στρατηγικής για άμεση προσέλκυση πελατών σε φυσικά καταστήματα (αν υπάρχουν).
73. Δυσκολία στις πωλήσεις B2B (Business-to-Business)
Δεν κατανοούν πώς να στοχεύσουν άλλες επιχειρήσεις μέσω digital marketing.
Έλλειψη εργαλείων όπως ειδικές B2B πλατφόρμες ή lead generation tools.
74. Προβλήματα με την αφοσίωση πελατών
Δυσκολία στο να χτίσουν ένα σταθερό κοινό που επανέρχεται.
Έλλειψη στρατηγικών loyalty (π.χ., προγράμματα επιβράβευσης, εξατομίκευση).
75. Χαμηλή πιστότητα πελατών (Customer Retention)
Εστιάζουν υπερβολικά στην απόκτηση νέων πελατών, παραμελώντας τους υπάρχοντες.
Έλλειψη στρατηγικών για upselling, cross-selling, ή επαναλαμβανόμενες αγορές.
76. Κακή στρατηγική loyalty programs
Δυσκολία στην εφαρμογή αποτελεσματικών προγραμμάτων επιβράβευσης που κρατούν τους πελάτες αφοσιωμένους.
Προγράμματα που δεν είναι καλά σχεδιασμένα ή που δεν προσφέρουν πραγματική αξία.
77. Έλλειψη στρατηγικής για loyalty programs
Προγράμματα επιβράβευσης που δεν προσφέρουν πραγματική αξία.
Κακή παρακολούθηση της συμμετοχής των πελατών στα προγράμματα.
78. Προβλήματα με τις συνδρομητικές υπηρεσίες
Δυσκολία στη δημιουργία ελκυστικών συνδρομητικών προγραμμάτων.
Έλλειψη κινήτρων για τους πελάτες να συνεχίσουν τη συνδρομή τους.
79. Δυσκολία στην κατανόηση της Gen Alpha
Αν δεν προετοιμάζονται για τις ανάγκες και τις προτιμήσεις της Gen Alpha (η γενιά μετά τη Gen Z), χάνουν μακροπρόθεσμες ευκαιρίες.
80. Δυσκολία στην παρακολούθηση trends
Δεν ακολουθούν έγκαιρα τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Αδυναμία ενσωμάτωσης σύγχρονων τάσεων, όπως eco-friendly ή minimalistic branding.
81. Δυσκολία στις πωλήσεις B2B (Business-to-Business)
Δεν κατανοούν πώς να στοχεύσουν άλλες επιχειρήσεις μέσω digital marketing.
Έλλειψη εργαλείων όπως ειδικές B2B πλατφόρμες ή lead generation tools.
82. Αδυναμία στη διαχείριση αλλαγών στην καταναλωτική συμπεριφορά
Δεν προσαρμόζονται στις νέες τάσεις, όπως οι βιώσιμες αγορές ή οι συνδρομητικές υπηρεσίες.
Καθυστερημένη ανταπόκριση στις αλλαγές στις προτιμήσεις των πελατών.
83. Αδυναμία κατανόησης της έννοιας του attention economy
Δεν κατανοούν πώς να διατηρήσουν την προσοχή του πελάτη σε μια εποχή υπερβολικής πληροφόρησης.
Κακή χρήση οπτικών και περιεχομένου που δεν προσελκύουν άμεσα το ενδιαφέρον.
84. Έλλειψη στρατηγικής micro-moments
Δεν αξιοποιούν στιγμές ανάγκης των πελατών (π.χ., “Θέλω να αγοράσω τώρα”, “Θέλω να μάθω περισσότερα”).
Κακή προσαρμογή στις άμεσες ανάγκες των χρηστών.
85. Ανεπαρκής στόχευση στα micro-moments αγορών
Χάνουν την ευκαιρία να προσφέρουν άμεσες λύσεις στις ανάγκες των πελατών όταν αυτές προκύπτουν.
Δεν προσαρμόζουν τη διαφήμιση για στιγμές όπως «θέλω να μάθω», «θέλω να πάω», «θέλω να αγοράσω».
Λανθασμένη Διαχείριση Αρνητικών Σχολίων & Κριτικών
86. Διαχείριση αρνητικών σχολίων ή κριτικών
Αδυναμία να ανταποκριθούν σωστά και γρήγορα σε αρνητικά σχόλια που επηρεάζουν την εικόνα του brand.
Διαχείριση κρίσεων στα social media ή σε πλατφόρμες αξιολόγησης.
87. Κακή διαχείριση κοινωνικών αποδείξεων (Social Proof)
Δεν προβάλλουν αρκετά τις θετικές κριτικές, τις αξιολογήσεις ή τις επιτυχίες πελατών.
Έλλειψη testimonials ή success stories από πελάτες.
88. Αναποτελεσματική διαχείριση των feedback loops
Δεν συλλέγουν ή αξιοποιούν feedback από τους πελάτες για να βελτιώσουν προϊόντα και υπηρεσίες.
Δεν επικοινωνούν ότι λαμβάνουν υπόψη τις απόψεις των πελατών.
89. Κακή στρατηγική για την προβολή reviews και testimonials
Έλλειψη προβολής των θετικών αξιολογήσεων ή κακή διαχείριση των αρνητικών.
Δεν ενσωματώνουν τα testimonials στα σωστά σημεία πώλησης (π.χ., σελίδες προϊόντων).
90. Ανεπαρκής στρατηγική customer advocacy
Δεν ενθαρρύνουν τους ευχαριστημένους πελάτες να μοιράζονται την εμπειρία τους.
Χάνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν brand ambassadors.
91. Ανεπαρκής στρατηγική για crisis management
Δυσκολία στην αντιμετώπιση αρνητικών PR ή κρίσεων στα social media.
Έλλειψη προληπτικής στρατηγικής για διαχείριση κρίσεων.
Branding
92. Έλλειψη brand awareness
Το κατάστημα δεν είναι αρκετά γνωστό, γεγονός που δυσκολεύει την προσέλκυση νέων πελατών.
Έλλειψη στρατηγικών για PR, συνεργασίες με influencers ή δημιουργία viral περιεχομένου.
93. Αδυναμία δημιουργίας κοινότητας γύρω από το brand
Δυσκολία στην ανάπτυξη μιας πιστής κοινότητας που μοιράζεται την εμπειρία της με το brand.
Έλλειψη στρατηγικών για user-generated content (π.χ., κριτικές, φωτογραφίες από πελάτες).
94. Ανεπαρκής κατανόηση της έννοιας της επωνυμίας (brand equity)
Επικέντρωση μόνο σε πωλήσεις και όχι στην ανάπτυξη της αξίας του brand μακροπρόθεσμα.
Κακή χρήση των επωνυμισμένων assets για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας.
95. Αναποτελεσματική διαχείριση partnerships με brands
Συνεργασίες με άλλα brands που δεν είναι ευθυγραμμισμένα με το κοινό-στόχο τους.
Έλλειψη στρατηγικής για co-marketing campaigns.
Κοινωνική ή Περιβαλλοντική Ευαισθησία
96. Προβλήματα με το sustainability branding
Δεν εκμεταλλεύονται τις αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών για βιωσιμότητα.
Δεν προβάλλουν οικολογικές πρακτικές ή βιώσιμες επιλογές προϊόντων.
97. Έλλειψη στρατηγικής για το περιβάλλον (Sustainability Marketing)
Δυσκολία στην επικοινωνία περιβαλλοντικής ευθύνης (sustainability), που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για πολλούς σύγχρονους καταναλωτές.
Έλλειψη διαφάνειας σε θέματα που αφορούν την αλυσίδα εφοδιασμού.
98. Αδυναμία ενσωμάτωσης CSR (Corporate Social Responsibility)
Δεν προωθούν πρωτοβουλίες που δείχνουν κοινωνική ή περιβαλλοντική ευαισθησία.
Χάνουν ευκαιρίες να ευθυγραμμιστούν με αξίες που ενδιαφέρουν τους πελάτες τους.
Περιεχόμενο & Engagement
99. Δυσκολία στη δημιουργία περιεχομένου
Η παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου (άρθρα, βίντεο, εικόνες) που εμπνέει εμπιστοσύνη και προσελκύει πελάτες απαιτεί χρόνο και πόρους.
Ασυνέπεια στη δημιουργία περιεχομένου για social media ή email marketing.
100. Αδυναμία να προσελκύσουν Millennials και Gen Z
Δεν προσαρμόζουν το περιεχόμενο και τη στρατηγική τους στις προτιμήσεις αυτών των ηλικιακών ομάδων. Ανεπαρκής χρήση νέων formats, όπως τα short-form videos.
101. Έλλειψη στρατηγικής content marketing
Δημιουργία περιεχομένου χωρίς στόχο ή συχνότητα.
Δεν εστιάζουν σε περιεχόμενο που απαντά σε ερωτήσεις και ανάγκες του κοινού.
102. Κακή αξιοποίηση των UGC (User-Generated Content)
Δεν ενθαρρύνουν τους πελάτες να μοιραστούν εμπειρίες, κριτικές ή φωτογραφίες.
Δεν ενσωματώνουν UGC σε καμπάνιες ή social media.
103. Ανεπαρκής στρατηγική προβολής βίντεο (Video Marketing)
Δεν επενδύουν αρκετά σε ποιοτικό περιεχόμενο βίντεο.
Δεν προσαρμόζουν το περιεχόμενο για πλατφόρμες όπως το YouTube, TikTok ή Instagram Reels.
104. Προβλήματα με τις πληρωμένες συνεργασίες (Sponsored Content)
Δεν επιλέγουν τα κατάλληλα μέσα για δημοσιεύσεις ή άρθρα που να προσεγγίζουν το σωστό κοινό.
Χάνουν ROI επειδή επενδύουν σε λάθος publishers ή δημιουργούν μη ελκυστικό περιεχόμενο.
105. Ανεπαρκής χρήση του storytelling
Δεν αξιοποιούν το storytelling για να δημιουργήσουν συναισθηματική σύνδεση με το κοινό τους.
Περιεχόμενο που εστιάζει μόνο στα χαρακτηριστικά του προϊόντος και όχι στο “γιατί” πίσω από το brand.
106. Προβλήματα με τις διαφημίσεις στο TikTok
Δεν κατανοούν το δυναμικό των viral trends στο TikTok.
Αποτυχία να δημιουργήσουν αυθεντικό περιεχόμενο που να συνάδει με την αισθητική της πλατφόρμας.
107. Δυσκολία στην ενσωμάτωση κοινωνικών δράσεων (cause marketing)
Δεν συνδέουν την επιχείρηση με κοινωνικά ζητήματα που ενδιαφέρουν τους πελάτες τους. Χάνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν συναισθηματική σύνδεση με το κοινό.
108. Κακή στρατηγική στη δημιουργία evergreen περιεχομένου
Εστιάζουν υπερβολικά σε περιεχόμενο με μικρή διάρκεια ζωής (π.χ., προωθήσεις).
Δεν δημιουργούν περιεχόμενο που παραμένει χρήσιμο και σχετικό με την πάροδο του χρόνου.
109. Δυσκολία στην ενσωμάτωση των Web Stories
Δεν αξιοποιούν Google Web Stories ή stories στις πλατφόρμες social media για γρήγορη και οπτικά ελκυστική αφήγηση. Χάνουν την ευκαιρία να αυξήσουν το engagement.
Social Media
110. Μη αποδοτική χρήση των Social Media
Δυσκολία στην ανάπτυξη εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης με το κοινό.
Δυσκολία στο να κατανοήσει ποια πλατφόρμα ταιριάζει καλύτερα στο προϊόν ή την υπηρεσία του.
111. Κακή διαχείριση αγορών μέσω κοινωνικών δικτύων (Social Commerce)
Αδυναμία αξιοποίησης αγορών μέσω πλατφορμών όπως Facebook Shops, Instagram Shopping ή TikTok Shopping.
Δυσκολία στην προώθηση προϊόντων σε πελάτες μέσω διαδραστικού περιεχομένου.
112. Δυσκολία στην αξιοποίηση του dark social
Δεν μετρούν ή αξιοποιούν τα δεδομένα που προέρχονται από ιδιωτικές συνομιλίες σε messenger apps ή emails.
Αδυναμία κατανόησης της επίδρασης αυτών των καναλιών στις πωλήσεις.
113. Κακή χρήση των “shoppable posts” στα social media
Δεν προσφέρουν άμεσες δυνατότητες αγορών μέσω Instagram ή Facebook posts.
Απώλεια εσόδων λόγω ανεπαρκούς διασύνδεσης μεταξύ social media και e-shop.
Κανονισμοί & Πολιτικές
114. Προβλήματα με τα δεδομένα και την ιδιωτικότητα
Περιορισμοί από πολιτικές ιδιωτικότητας (GDPR, iOS updates).
Δυσκολία στην παρακολούθηση πελατών μέσω cookies.
115. Ανεπαρκής προσαρμογή σε κανονισμούς και πολιτικές (Compliance Issues)
Δεν ακολουθούν σωστά τις πολιτικές ιδιωτικότητας, όπως το GDPR ή το CCPA.
Απώλεια εμπιστοσύνης από πελάτες λόγω παραβιάσεων δεδομένων.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων στο πεδίο του digital marketing δεν είναι ανυπέρβλητες. Αντίθετα, αποτελούν ευκαιρίες για εξέλιξη, προσαρμογή και καινοτομία. Η κατανόηση των προβλημάτων και η στρατηγική αντιμετώπισή τους μπορούν να μετατρέψουν τα εμπόδια σε κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη. Το κλειδί βρίσκεται στη συνεχή εκπαίδευση, την ανάλυση δεδομένων και τη συνεργασία με εξειδικευμένους επαγγελματίες. Μην ξεχνάτε ότι κάθε πρόκληση είναι ένα βήμα πιο κοντά στη δημιουργία ενός βιώσιμου και επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος.
Αν επιθυμείς κι εσύ να δεις θεαματικά αποτελέσματα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, είμαστε εδώ, να σε καθοδηγήσουμε για να το πετύχεις. Επικοινώνησε μαζί μας συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας που ακολουθεί ή κάλεσε μας στο 24310 31044.
Θα χαρούμε να σε συναντήσουμε!