Είναι κοινός τόπος ότι η πανδημική άνοδος της διαδικτυακής προσβασιμότητας και διείσδυσης αύξησε κατακόρυφα τα ην εξοικείωση των καταναλωτών με το ψηφιακό path. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες η μέση καθαρή αύξηση του e-commerce ενδέχεται να ξεπεράσει ακόμα και 50% μέχρι του 2024 σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι ανάλογη αύξηση θα υπάρξει και στην Κίνα και τον υπόλοιπο κόσμο.
Μια τέτοια αλλαγή σκηνικού, καθιστά το e–commerce βασικό mainstream τρόπο αγορών. Οι απαιτήσεις των καταναλωτών αυξάνονται. Στον κόσμο του e-commerce, όλα αλλάζουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Η ευκολία, που ήταν το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενός e-shop σε σχέση με το φυσικό κατάστημα, είναι πλέον τόσο δεδομένη που τοποθετείται στη σφαίρα του «πεπερασμένου».
Η σύγκριση πλέον δεν είναι «φυσικό κατάστημα vs e-shop». Η «μάχη» τείνει να έχει και άλλα πεδία, όπως «e–shop vs e–shop».
Έτσι, η συνεχής βελτιστοποίηση (continuous optimization) ενός e-shop είναι μονόδρομος. Και ο μόνος τρόπος που η βελτιστοποίηση μπορεί να επιτευχθεί είναι μέσω της τεχνογνωσίας και των επενδύσεων σε αυτήν και της αδιάλειπτης επιμόρφωσης. Ουσιαστικά, για τη συντριπτική πλειοψηφία των e-businesses είναι η επένδυση στη σχέση σε ένα e-commerce agency.
Η αναζήτηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος ενός e-shop σε σχέση με ένα άλλο είναι αδιάλειπτη, μιας και το εκάστοτε πλεονέκτημα συνδέεται άμεσα με διαρκώς μεταβαλλόμενους παράγοντες, όπως το Optimum User Experience και τις τεχνολογίες που το αναβαθμίζουν.
Ο δρόμος προς την αποδοτικότητα και, τελικά, την επιτυχία ανακατασκευάζεται διαρκώς. Όταν ένα e-shop έχει διανύσει τον δρόμο και έχει φτάσει στον προορισμό του εφαρμόζοντας, επί παραδείγματι, μια νέα τεχνολογία, τότε ακριβώς πρέπει να ξαναγυρίσει πίσω και να αντικρίσει ένα «θέαμα» κάθε άλλο παρά ευχάριστο: ο ίδιος «δρόμος» που μόλις ολοκληρώθηκε πρέπει να βελτιωθεί, να ανακατασκευαστεί και να αναπροσαρμοστεί σε μια νέα τεχνολογία. Μια τεχνολογία που θα τον βελτιώσει περισσότερο. Που θα προσφέρει μια ακόμα καλύτερη εμπειρία στον καταναλωτή εκείνον που θα «περπατήσει» πάνω σε αυτόν.
CONTINUOUS OPTIMIΖATION
Μια online επιχείρηση, εάν θέλει να παραμείνει μέσα στο «παιχνίδι» του continuous optimization οφείλει να εντάξει στο δυναμικό της παράγοντες που περιλαμβάνουν
1) την έρευνα και την εις βάθος ανάλυση των επερχόμενων αγοραστικών τάσεων
2) την αξιολόγηση των ευρημάτων σχετικά με το πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε μια e-επιχείρηση
3) την αναζήτηση των τεχνολογιών αυτών που θα υπηρετήσουν τα ευρήματα και, το κυριότερο,
4) την αποτελεσματική εφαρμογή των νέων αυτών τεχνολογιών από ένα e-commerce agency
Τα «υπό κατασκευή», ή αλλιώς, τα «υπό διαρκή εξέλιξη» στοιχεία που πρέπει να λάβει υπόψη μια online επιχείρηση μέσω του e-commerce agency της, είναι οπωσδήποτε τα 3 και 4. Το ορθότερο, όμως, είναι να γνωρίζει το e-commerce agency μιας online επιχείρησης όλους τους παραπάνω παράγοντες. Στην plushost.gr, φροντίζουμε για την αδιατάρακτη ροή τεχνογνωσίας και επιμόρφωσης, να γνωρίζουμε όσο το δυνατό περισσότερα για τις αγοραστικές τάσεις του καταναλωτή, καθώς αυτό μας βοηθά όχι μόνο τα ανταποκρινόμαστε στις εξελίξεις στον τομέα του e-commerce, αλλά να είμαστε συν-δημιουργοί αυτών.
ΕΠΙ ΤΟ ΕΡΓΟΝ
Ο διαρκής ανασχεδιασμός κομβικών σημείων ενός e-shop μέσω της βελτίωσης του Customer Experience σχετίζεται με την υιοθέτηση ενός συνόλου καινοτόμων εφαρμογών, οι οποίες βασίζονται σε Artificial Intelligence και Machine Learning τεχνολογίες, τόσο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και σε επίπεδο εποπτείας.
Να σημειώσουμε εδώ ότι, στο πεδίο της ανάλυσης δεδομένων, το Machine Learning (μηχανική μάθηση) είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται για την επινόηση περίπλοκων μοντέλων και αλγορίθμων που οδηγούν στην πρόβλεψη. Τα αναλυτικά μοντέλα επιτρέπουν στους αναλυτές μας να παράγουν αξιόπιστες αποφάσεις και αποτελέσματα.
Με απλά λόγια, το Μachine Learning μας επιτρέπει να εμβαθύνουμε τη στόχευση και το personalization αφού μπορεί να προβλέψει με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια και ταχύτητα – σε σχέση με το παραδοσιακό data analytics – πoιο περιεχόμενο λειτουργεί καλύτερα για κάθε segment πελατών.
Οι τεχνολογίες ΑΙ και ΜR προσφέρουν στην online επιχείρηση τη δυνατότητα να έχει πελατοκεντρική έρευνα (customer-centric research), αποδοτικό retargeting δυνητικών πελατών, να δημιουργήσει μια πιο αποδοτική διαδικασία πωλήσεων ή και να δημιουργήσει ένα νέο επίπεδο προσωποποίησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το e–mail DNA που σχεδιάσαμε στην Plushost.
Πρόκειται για μια συνεχώς εξελισσόμενη in-house και πλήρως customized εφαρμογή, η οποία επιτρέπει σε ένα e-shop να κατακτήσει όλες της προκλήσεις το Personal E-mail Marketing Strategy. To e-Mail DNA:
- Δημιουργεί διαφορετικές λίστες των subscribers βάσει personal elements και personalized στοιχείων καταναλωτικής συμπεριφοράς.
- Δημιουργεί μοναδικούς characters/personas.
- Δημιουργεί αυτόματα personalized newsletters σε διαφορετικά target groups σύμφωνα με επιλεγμένα personalized κριτήρια.
- Χρησιμοποιείται διαφορετική προσφώνηση ανάλογα με το βάθος της προσωποποίησης που είναι κάθε φορά επιθυμητή βάσει των εμπορικών αναγκών, τις οποίες υπηρετεί η κάθε αποστολή.
- Ελέγχει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων μέχρι και τη στιγμή της αποστολής αφαιρώντας αυτόματα αυτά έχουν εξαντληθεί.
Οι Αrtificial Intelligence και Μachine Learning τεχνολογίες επιτρέπουν:
- Την εφαρμογή εργαλείου φωνητικής βοήθειας (voice assistance) η οποία αναγνωρίζει τις κινήσεις του χρήστη κατά την περιήγησή του στο e-shop και τις διασυνδέει με φωνητικές συμβουλές. Έτσι, ο χρήστης καθοδηγείται στην αναζήτηση των επιθυμητών προϊόντων μέχρι και την ολοκλήρωση της παραγγελίας, βελτιστοποίηση του Funnel Tracking.
- Την Personalized πλοήγηση για τον κάθε χρήστη χωριστά, προβάλλοντας προϊόντα που ταιριάζουν στις επιθυμίες και τις ανάγκες του αξιοποιώντας τα personal elements καταναλωτικής συμπεριφοράς
- Την ενσωμάτωση του Social (Facebook) Login ως μέσο εγγραφής στα διάφορα on-site campaigns που ενδέχεται να λανσάρονται
- Μέσω κατάλληλου API που διασυνδέει το e-shop με το Facebook δημιουργούνται personas αντλώντας από τα profiles των GDPR compliant subscribers δημογραφικά στοιχεία και άλλα χρήσιμα personal data
- Την υλοποίηση Simulation & Forecasting App πετυχαίνοντας συνεχή βελτιστοποίηση του project σύμφωνα με τα real time data. Aυτό, επιτρέπει την εισαγωγή διαφορετικών παραμέτρων κάθε φορά εφαρμόζοντας benchmarking analysis ανάλογα με τα αποτελέσματα που πρέπει να εξαχθούν σε πίνακες και γραφικά περιβάλλοντα.
- Η χρήση Artificial Intelligence εφαρμογής ανιχνεύει το subscription status των χρηστών (δηλαδή ποιοι είναι subscribed και non-subscribed) προβάλλοντας διαφορετικό on-site content μέσω pop-up window.
- CTA εγγραφής στο newsletter για τους non-subscribed
- Μηνύματα loyalty για τους subscribed
CHATBOTS, VOICE ASSISTANCE και VIRTUAL ASSISTANTS
Η τεχνολογία των chatbots και του voice assistance εξελίσσεται διαρκώς και ένα e-shop οφείλει να την ακολουθεί για να προσφέρει ακόμα καλύτερη, πιο άμεση και «προσωπική επαφή» με τον χρήστη. Tα Siri, Google Now και Αlexa έχουν ήδη μπει στη ζωή των καταναλωτών, εξοικειώνοντάς τους με την ιδέα να μιλούν με κάποιον άψυχο συνομιλητή. Η ενσωμάτωση των virtual assistants στο e-commerce δεν φαίνεται να απέχει πολύ, καθώς κορυφαίες online επιχειρήσεις θα θελήσουν να αξιοποιήσουν την εξοικείωση αυτή του καταναλωτή για να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερο personalization στους χρήστες.
Η έννοια του Continuous Optimization υπήρξε ανέκαθεν αναπόσπαστο κομμάτι της λογικής μας στην Plushost, γεγονός που μας βρήκε περισσότερο από προετοιμασμένους για να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο burst των online πωλήσεων που έφερε η πανδημία. Ενημερωνόμαστε διαρκώς, εξελισσόμαστε διαρκώς, βελτιωνόμαστε διαρκώς για να προσφέρουμε διαρκή βελτιστοποίηση των υπηρεσιών των online επιχειρήσεων που αναλαμβάνουμε.
Η διαρκής εξέλιξη και βελτιστοποίηση του κάθε e-shop περνάει μέσα από τι δική μας ασταμάτητη ανάγκη για νέα γνώση και κατάκτηση της επόμενης δικής μας κορυφής. Αυτή η εσωτερική μας διαδικασία, επισφραγίστηκε από την ανάδειξή μας στο πιο πολυβραβευμένο e-commerce agency των evolution awards 2022 και ειδικότερα από τα 2 βραβεία (Gold & Silver) που λάβαμε στην κατηγορία «Continuous Optimization».