E-mail marketing strategies για e-shops αποκριάτικων ειδών & όχι μόνο!

E-mail marketing strategies για e-shops αποκριάτικων ειδών & όχι μόνο!

Ο γενικός κανόνας marketing λέει ότι οι Απόκριες αποτελούν marketing opportunity κυρίως για e-shops που ανήκουν στον τομέα των εποχιακών/αποκριάτικων ειδών & των παιχνιδιών, για τον κύριο λόγο ότι προσφέρουν το βασικό ζητούμενο των καταναλωτών: την αποκριάτικη στολή & τα συνοδευτικά αξεσουάρ της.

Στην plushost.gr όμως, καθοδηγούμενοι πάντα από το motto «think out of the box» θεωρούμε ότι η περίοδος αυτή αποτελεί e-mail marketing opportunity και για άλλα e-shops που δεν εμπορεύονται αποκλειστικά αποκριάτικα προϊόντα.

Παρακάτω θα βρείτε smart ideas & για τις 2 κατηγορίες των e-shops (εποχιακών/αποκριάτικων ειδών & μη εποχιακών ειδών)

First things first:
E-shops εποχιακών ειδών & Ε-shops παιχνιδιών

Οι marketing managers των e-shops εποχιακών ειδών & παιχνιδιών συνήθως κάνουν focus σε συγκεκριμένες στολές & αποκριάτικα είδη, με προσφορές ή όχι και across all media με πρωταγωνιστή το e-mail marketing. Το e-mail marketing, συγκεκριμένα, αποτελεί πολύ καλή πρακτική, λαμβάνοντας όμως υπόψη τα ακόλουθα guidelines.

Subject lines

Το subject line πρέπει να είναι σύντομο, to-the-point & να κεντρίζει το ενδιαφέρον του παραλήπτη, όπως:

– Cyber Ninja ή Spiderman; Ό,τι κι αν ονειρεύεται, είναι εδώ!
– Η μικρή θέλει Santoro; Αποκτήστε την σε τιμή…σαν δώρο!
– Elvis is still alive! Απόδειξέ το με στολή Elvis μόνο από 20 ευρώ!
– Ήρθε η ώρα να αποκαλύψεις στον κόσμο ποιος είναι τελικά ο Superman: ΕΣΥ!

Ως γενικό κανόνα λάβετε υπόψη ότι, βάσει των παγκοσμίων τάσεων,
ισχύουν τα ακόλουθα για το subject line:

  1. Το να δημιουργείτε προσωποποιημένα e-mails αυξάνει το open rate κατά 29%
  2. Το 64% των παραληπτών δηλώνει ότι ανοίγει ένα e-mail βάσει του relevance (δηλαδή βάσει του πόσο σχετικό είναι το subject line με τα ενδιαφέροντά τους)
  3. Το να ξεκινήσετε το subject line με το όνομα του παραλήπτη μπορεί να αυξήσει το open rate κατά 40%!
Βάσει των subject line best practices,
πρέπει να ακολουθείτε τους εξής βασικούς κανόνες:
  1. Μία λέξη με κεφαλαία γράμματα αρκεί. Μην χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα για κάθε λέξη του subject line. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει τον παραλήπτη στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για spam. Δώστε έμφαση σε έξυπνο, «catchy» λεκτικό για να τραβήξετε το ενδιαφέρον του.
  2. Χρησιμοποιήστε segmentation (κατηγοριοποίηση) στη λίστα παραληπτών. Έτσι, το subject line θα είναι πιο σχετικό & προσωποποιημένο αυξάνοντας το open rate. Το List Segmentation είναι το «κλειδί» για αποδοτικό e-mail marketing strategy, αφού σας βοηθά να στείλετε το σωστό περιεχόμενο στον σωστό παραλήπτη.
  3. Κάντε τον παραλήπτη να νιώθει μοναδικός π.χ.Μια προσφορά ειδικά για εσάς!Έκπτωση 20% μόνο για τους αγαπημένους μας πελάτες!
  4. Διεξάγετε ένα Α/Β test των subject line σας για να δείτε ποιο είναι το λεκτικό που θα αυξήσει το open rate του κοινού-στόχου σας. Μάθετε περισσότερα για το A/B testing εδώ https://www.plushost.gr/ab-testing/
Newsletter body content

Το περιεχόμενο του newsletter πρέπει να είναι «short and sweet», δηλαδή σύντομο & περιεκτικό, αλλά και με visual cues of interest (images, arrows, δυνατά CTAs ).

Εάν το e-mail marketing strategy σας έχει σχεδιαστεί για περισσότερο περιεχόμενο & πρέπει να δελεάσετε τον χρήστη για να κάνει scroll down, δώστε μεγαλύτερη έμφαση στο design.

Ένα χρήσιμο tip είναι να χρησιμοποιήσετε email design techniques που «παρασύρουν» τον χρήστη για scrolling down, όπως emails σχεδιασμένα σε «S curve» με το περιεχόμενο και το εικαστικό να εναλλάσσονται δεξιά και αριστερά σε ένα «S» shape.

Μια ακόμα αποτελεσματική δομή είναι το Large Imagery, όπου το newsletter ξεκινά με κάποια εντυπωσιακή εικόνα ή video στην αρχή συνοδευόμενη από δυνατό λεκτικό και CTA…

Large imagery e-mail example
Large imagery e-mail example

…και ακολουθούμενη από ξεκάθαρα δομημένα προϊόντα ή υπηρεσίες.

Ανακαλύψτε περισσότερα για πραγματικά αποδοτικές e-mail marketing strategies, εδώ https://www.plushost.gr/email-marketing/

Ας πάμε τώρα στη 2η κατηγορία, στους marketing managers των e-shops που δεν εμπορεύονται αμιγώς αποκριάτικο προϊόν…

Πώς μπορούν να εκμεταλλευτούν τις Απόκριες e-shops που δεν εμπορεύονται αποκριάτικα είδη;

Ακόμα κι αν είστε marketing manager ενός e-shop που δεν σχετίζεται άμεσα με τις Απόκριες, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε αυτή την περίοδο προωθώντας έμμεσα το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Συγκεκριμένα,

  • e-shops με προϊόντα περιποίησης μαλλιών

Προωθήστε ένα αποκριάτικο look για γυναίκες & προτείνετε τα κατάλληλα προϊόντα styling για να επιτευχθεί το επιθυμητό look. Για παράδειγμα, η στολή Hollywood Movie Star επιτυγχάνεται με χτένισμα «Hollywood Waves» που απαιτεί τη χρήση συγκεκριμένων προϊόντων αλλά και συσκευών styling.

Hollywood Movie Star
Hollywood Movie Star

Βεβαιωθείτε ότι το newsletter σας έχει μία εντυπωσιακή, λαμπερή εικόνα μιας και οι στατιστικές δείχνουν ότι το γυναικείο κοινό ανταποκρίνεται καλύτερα σε φωτογραφίες και video (περισσότερες πληροφορίες για τις διαφορές των 2 φύλων σε σχέση με το e-shops σας εδώ: https://www.plushost.gr/general/5-statistika-stoixeia-gia-tis-diafores-stin-katanalotiki-simperifora-metaksi-twn-2-fyllwn/)

Στη συνέχεια μπορείτε να τους προτείνετε DIY λύσεις από την γκαρνταρόμπα τους για να ολοκληρώσουν το look.

  • e-shops με προϊόντα make up & περιποίησης προσώπου

Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να προσφέρετε πολλές προτάσεις αποκριάτικου make up, από κάτι επίκαιρο (π.χ. Joker face) έως κάτι διαχρονικό & generic (cat-woman, γοργόνα, pop art make up, μάγισσα, άγγελος, lady Gaga κλπ.).

Pop art make up
Pop art make up

Προωθήστε τα κατάλληλα προϊόντα που θα προσφέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα μακιγιάζ και, εάν το e-shop σας εμπορεύεται και προϊόντα περιποίησης προσώπου, προωθήστε προϊόντα ντεμακιγιάζ & περιποίησης της επιδερμίδας σε μία λογική before/after (before the party make up/after the party face treatments).

Όπως αναφέραμε & παραπάνω, προτείνετε DIY λύσεις από την γκαρνταρόμπα τους για να ολοκληρώσουν το look.

  • e-shops με accessories

Για τη συγκεκριμένη κατηγορία e-shop μπορείτε να προωθήσετε προϊόντα που θα ταίριαζαν σε κάποια στολή, δίνοντας έμφαση σε DIY στολές που αποτελούνται συνήθως από ό,τι έχει ο καταναλωτής στο σπίτι του συν κάποιο αξεσουάρ.

Εδώ, είναι απολύτως απαραίτητο να δείξετε καινοτομία στις προτάσεις σας, καθώς πολλά e-shops εποχιακών ειδών & παιχνιδιών παρέχουν αξεσουάρ. Εάν το marketing budget σας το επιτρέπει, φανείτε ανταγωνιστικοί όχι μόνο στο περιεχόμενο (καινούργιες DΙΥ ιδέες) αλλά & στην τιμή, τα έξοδα αποστολής κλπ.

  • e-shops αρωμάτων

Πώς μπορούν οι Απόκριες να αποτελέσουν e-mail marketing opportunity για ένα e-shop αρωμάτων; Ακούγεται περίεργο, αλλά είναι απλά, ξεχωριστό & καινοτόμο. Πρωταγωνιστικό ρόλο εδώ παίζει το περιεχόμενο.

Ο marketing manager πρέπει να βεβαιωθεί ότι το περιεχόμενο συνδυάζει συγκεκριμένα looks με συγκεκριμένα αρώματα. Για παράδειγμα, μία στολή Hollywood Movie Star θα ταίριαζε απόλυτα με ένα άρωμα δυνατό, που αφήνει αίσθηση glamour στο πέρασμά του. Αντίθετα, μια στολή πριγκίπισσας συνοδεύεται καλύτερα με ένα πιο “ρομαντικό” άρωμα που έχει λουλουδένιες νότες. Οι επιλογές εδώ είναι απεριόριστες.

Εάν δεν έχετε χρόνο να δημιουργήσετε περιεχόμενο συνδυασμών αρωμάτων-στολής, μπορείτε απλά να δημιουργήσετε ένα newsletter που να δίνει κίνητρο στον παραλήπτη να βάλει ένα διαφορετικό άρωμα μαζί με τη στολή. Για παράδειγμα,

– Θα γίνεις μια «άλλη» στις Απόκριες! Το άρωμά σου θα μείνει το ίδιο;

Το body copy του newsletter σας μπορεί να έχει ζωντανές, εντυπωσιακές εικόνες αποκριάτικων μεταμφιέσεων με έμφαση στη θηλυκότητα. Δίπλα στις εικόνες προωθήστε κάποιο/κάποια αρώματα σε δελεαστικές τιμές χωρίς να συνδέετε άμεσα μια συγκεκριμένη στολή με ένα άρωμα. Εδώ λειτουργεί πιο πολύ ο κανόνας του «first impression» και όχι η λεπτομέρεια στη σύνδεση στολής-αρώματος. Κι αυτό, διότι μπορεί τελικά μια γυναίκα να μην ντυθεί Hollywood Star, αλλά αγοράζοντας το άρωμα που προωθείτε, να αισθάνεται σαν Hollywood Star. Επί της ουσίας, τον πρώτο λόγο εδώ τον έχει το συναίσθημα.

  • e-shops κοσμημάτων

Ως marketing manager θα πρέπει να επιλέξετε μια στρατηγική που να εμπεριέχει την έννοια του elegance, της λάμψης & της διαφορετικότητας. Δημιουργήστε e-mails που συνδυάζουν κομψές μεταμφιέσεις με τα ανάλογα κοσμήματα.

Η επιλογή στολής & το εικαστικό έχουν ιδιαίτερη σημασία εδώ. Για να μεταφέρετε το μήνυμα κομψότητας (που ταιριάζει στην προώθηση ενός κοσμήματος) πρέπει να επιλέξετε κομψές & ιδιαίτερα θηλυκές στολές, όπως Αρχαία Ελληνίδα, Αρχαίες Θεότητες, (Θεά Αφροδίτη ή Αθηνά) ή Βασίλισσα.

Ένας άλλος, πιο αντισυμβατικός και, ως εκ τούτου, πρωτότυπος τρόπος e-mail marketing για e-shops κοσμημάτων είναι να ενισχύσετε την αυτοπεποίθηση της παραλήπτριας με ένα subject line όπως

– Αυτές τις Απόκριες, ντυθείτε «ο ΕΑΥΤΟΣ σας» στην πιο κομψή εκδοχή του…

Το body copy θα πρέπει να συνοδεύεται με μια εντυπωσιακή εικόνα & την προώθηση των πιο εντυπωσιακών/κομψών κοσμημάτων από τις συλλογές των προϊόντων σας.


Μην ξεχάσετε να λάβετε υπόψη τους κανόνες σχετικά με το subject line και τη δομή του newsletter που αναφέρθηκαν στην αρχή του άρθρου & είναι σίγουρο ότι θα έχετε αυξημένο conversion rate κατά τη διάρκεια των Αποκριών.