5 στατιστικά στοιχεία για τις διαφορές στην καταναλωτική συμπεριφορά μεταξύ των 2 φύλων

5 στατιστικά στοιχεία για τις διαφορές στην καταναλωτική συμπεριφορά μεταξύ των 2 φύλων

Για να στοχεύσετε σωστά στο κοινό-στόχο σας, πρέπει να το γνωρίζετε πολύ καλά. Απευθύνεται το e-shop σας κυρίως σε γυναικείο ή σε ανδρικό κοινό; Ποιες αγοραστικές συνήθειες χαρακτηρίζουν το κάθε φύλο; Η plushost.gr σας προσφέρει 5 πολύτιμα στατιστικά στοιχεία για να γνωρίσετε καλύτερα το δικό σας target audience και για να δημιουργήσετε πιο αποδοτικές και στοχευμένες marketing strategies.

1. Οι άνδρες δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις λεπτομέρειες ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, ενώ οι γυναίκες εστιάζουν περισσότερο την προσοχή τους σε video και φωτογραφίες.

Εάν λοιπόν απευθύνεστε σε ανδρικό κοινό, βεβαιωθείτε ότι παρέχετε μια σαφή περιγραφή του προϊόντος σας με κείμενα που έχουν όσο το δυνατό πιο λεπτομερές περιεχόμενο.

Εάν, αντίθετα, απευθύνεστε σε γυναίκες, περιγράψτε το προϊόν ή την υπηρεσία σας με ένα πιο σύντομο και περιεκτικό κείμενο και εμπλουτίστε το με περισσότερες φωτογραφίες και video.

2. Το ποσοστό των ανδρών που αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω social media σε σχέση με αυτό των γυναικών παρουσιάζει μία διαφορά της τάξεως του 12% «υπέρ» των ανδρών.

Social Media

Εάν το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρετε απευθύνεται σε γυναίκες μπορείτε να ενισχύσετε τη στρατηγική σας με συμπληρωματικές ενέργειες marketing, όπως το e-mail marketing, χωρίς όμως να «παραμελείτε» τα social media – το 50% αποτελεί σημαντικό ποσοστό που θα πρέπει να παραμείνει σταθερό ή να αυξηθεί και σε καμία περίπτωση να μειωθεί.

Το ποσοστό των ανδρών που αναζητά προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω των social media είναι 62%. Συμπέρασμα: εάν το target audience σας είναι άνδρες, ενισχύστε την social media strategy σας για ακόμα μεγαλύτερο ROI.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση, τα ποσοστά είναι σημαντικά και για τα δυο φύλα και εάν είστε «ενεργοί» στα social media είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αυξήσετε το reach σας. Δημιουργήστε σωστές social media campaigns που έχουν consistency και κεντρίζουν διαρκώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

3. Και τα δύο φύλα επιθυμούν να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή τιμή, αλλά τα «πρωτεία» κατέχουν οι γυναίκες. Η διαφορά μεταξύ των ανδρών και γυναικών στον τομέα της αναζήτησης καλύτερης τιμής αγγίζει μόλις το 3%, ένα ποσοστό όμως που δεν θα πρέπει να θεωρηθεί αμελητέο.

Τιμή προϊόντος

Το αρχικό συμπέρασμα είναι ότι και για τα δύο φύλα τα ποσοστά παρουσιάζονται αρκετά υψηλά (74% για τους άνδρες και 77% για τις γυναίκες). Δηλαδή όλοι δίνουν μεγάλη έμφαση στην εύρεση της καλύτερης δυνατής τιμής.

Εάν όμως το προϊόν ή η υπηρεσία που παρέχει το e-shop σας απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες, τότε θα πρέπει να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση στην τιμή με άμεσο τρόπο (διαφημίζοντας κατευθείαν ή/και αποκλειστικά την τιμή) ή/και με έμμεσο τρόπο (χρησιμοποιώντας λεκτικά και εικαστικά που μεταδίδουν το μήνυμα ότι το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία «συμφέρει«).

4. Οι γυναίκες τείνουν να χρησιμοποιούν κουπόνια σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τους άνδρες. Η διαφορά μεταξύ των δύο φύλων εδώ είναι αρκετά μεγάλη αφού τα κουπόνια αποτελούν δέλεαρ αγοράς για το 34% των γυναικών σε αντίθεση με το 26% των ανδρών.

Κουπόνια

Εάν λοιπόν το δικό σας target audience αποτελείται κυρίως ή αποκλειστικά από γυναίκες, εντάξτε/ενισχύστε στο marketing strategy σας την παροχή κουπονιών. Εάν πάλι απευθύνεστε σε ανδρικό κοινό, φροντίστε οι οδηγίες απόκτησης των κουπονιών να είναι όσο πιο απλές γίνεται, με λίγα και ξεκάθαρα βήματα.

Οι πιο βασικές κατηγορίες digital κουπονιών που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι:

  • downloadable coupons: κουπόνια που μπορούν να κατεβάσουν οι χρήστες μέσα από το e-shop σας, μέσω newsletters, social media ή συσκευές mobile.
  • mobile coupons: κουπόνια διαθέσιμα αποκλειστικά μέσω μιας mobile application που έχει δημιουργήσει το e-shop σας.
  • digital codes: εκπτωτικοί κωδικοί/κουπόνια που αποτελούνται από έναν συνδυασμό brand-unique γραμμάτων και αριθμών. Η μορφή αυτή των κουπονιών αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση, μιας και πρόκειται για μια πιο εύκολη διαδικασία απόκτησης της έκπτωσης σε σχέση με το downloading των κουπονιών.
  • automatic discounts: πρόκειται για εκπτώσεις που εκτελούνται αυτόματα κατά το checkout. Τα automatic discounts αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση/popularity στο e-commerce για τον κύριο λόγο ότι ο καταναλωτής δεν χρειάζεται να κάνει απολύτως τίποτα για να λάβει την έκπτωση, παρά να ολοκληρώσει την παραγγελία του. Έτσι, μειώνεται σημαντικά το ποσοστό του churn (πελάτες του έφυγαν/χάθηκαν) και του shopping cart abandonment (εγκατάλειψη καλαθιού).

Όποια μορφή digital coupons κι αν επιλέξετε, βεβαιωθείτε ότι η διαδικασία απόκτησής τους είναι όσο πιο εύκολη και κατανοητή γίνεται. Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν ότι η «υπομονή» του ψηφιακού πελάτη ολοένα και μειώνεται.

5. Τα newsletters έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο γυναικείο κοινό σε σχέση με το ανδρικό. Αυτό το εύρημα μας οδηγεί σε δύο ενέργειες.

Newsletter

– Το e-mail marketing strategy που ακολουθείτε για το ανδρικό σας κοινό πρέπει να είναι πιο «ανδρικό»: σύντομη πληροφορία, σωστά δομημένη και ακριβή περιγραφή του προϊόντος, λίγα και απλά βήματα. Εν ολίγοις, λιγότερη έμφαση στο συναίσθημα, μεγαλύτερη προσοχή στην πληροφορία.

– Το e-mail marketing strategy που ακολουθείτε για το γυναικείο κοινό σας πρέπει να είναι πιο «γυναικείο»: Λιγότερη πληροφορία, σύντομα μηνύματα συναισθηματικά φορτισμένα και, γενικότερα, περιεχόμενο εμπλουτισμένο με πλούσιο εικαστικό (εικόνες και video).

Ο γενικότερος κανόνας εδώ είναι Logic (men) vs Emotion (women).

Ανακαλύψτε περισσότερες πληροφορίες και χρήσιμα tips για το e-mail marketing στο https://www.plushost.gr/email-marketing/