Γράφει ο Θανάσης Καμέας, eCommerce Strategist
Στο eCommerce υπάρχει μια τεράστια παρανόηση. Ότι το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στο design, στην πλατφόρμα ή στο πόσο ωραίο είναι το site του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Η πραγματική αλήθεια όμως, είναι απλή. Το eCommerce δεν είναι τεχνολογία. Είναι επιχειρηματικότητα.
Ένα eShop μπορεί να είναι σε Shopify, WooCommerce, Magento ή custom πλατφόρμα αλλά χωρίς επιχειρηματικό μοντέλο και στρατηγική, παραμένει απλώς μια ιστοσελίδα με προϊόντα. Όχι μια επιχείρηση.
Η τεχνολογία είναι εργαλείο. Όχι η λύση.
Συχνά βλέπουμε επιχειρηματίες να ψάχνουν την απάντηση σε λάθος μέρος:
- Μήπως να αλλάξω πλατφόρμα;
- Μήπως το brand μου χρειάζεται άλλο design;
- Μήπως φταίει το theme στο template που επέλεξα;
Ένα site δεν παράγει κέρδος από μόνο του.
Ένα site εκτελεί μια στρατηγική. Δεν τη δημιουργεί.
Τα μόνα 2 ερωτήματα που μετράνε στο eCommerce
Στην πραγματικότητα, όλα συνοψίζονται σε δύο απλές αλλά κρίσιμες ερωτήσεις:
1.Έχεις επιχειρηματικό μοντέλο που παράγει κέρδος;
Μπορείς να απαντήσεις με σαφήνεια στο:
- Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης σου;
- Τι πραγματική ανάγκη καλύπτεις;
- Πώς διαφοροποιείσαι από τον ανταγωνισμό;
- Πόσο κοστίζει να φέρεις έναν πελάτη;
- Πόσο αποδίδει ο πελάτης σε βάθος χρόνου;
Αν όχι, η πλατφόρμα δεν θα σου δώσει τη λύση.
Γιατί το πρόβλημα δεν είναι τεχνικό, είναι στρατηγικό.
2.Έχεις σύστημα που παράγει κέρδος μόνο του;
Ένα eCommerce που βασίζεται 100% στον ιδιοκτήτη δεν είναι επιχείρηση.
Είναι δουλειά πλήρους απασχόλησης. Το eShop σου λειτουργεί επειδή δουλεύεις εσύ ή δουλεύει επειδή λειτουργεί το σύστημά σου;
Ένα υγιές eCommerce έχει καθαρές διαδικασίες, αυτοματισμούς, KPIs που παρακολουθούνται, marketing που κλιμακώνεται, ροές που επιτρέπουν ανάπτυξη χωρίς χάος.
Δεν χρειάζεται «χειροκίνητη επιβίωση». Χρειάζεται συστήματα που παράγουν κέρδος και το κάνουν με συνέπεια.
Ξεκίνα από το business thinking
Οι περισσότεροι ξεκινούν από το site, το design, τα pixels και τα templates.
Στην Plushost ξεκινάμε αλλιώς. Ξεκινάμε από το business thinking.
Πριν συζητήσουμε για την τεχνολογία, ρωτάμε:
- Πώς θα βγάλει χρήματα αυτή η επιχείρηση;
- Ποιους εξυπηρετεί;
- Ποιο είναι το μοντέλο κερδοφορίας της;
- Ποιο είναι το customer journey;
- Ποια είναι η επαναληψιμότητα των πωλήσεων;
Γιατί αν δεν υπάρχει κερδοφορία στο επιχειρηματικό πλάνο, κανένα design δεν θα τη δημιουργήσει.
Το eCommerce δεν κερδίζει επειδή είναι όμορφο. Κερδίζει επειδή είναι σωστά στημένο ως επιχείρηση.
Το site είναι το όχημα αλλά το business model είναι ο οδηγός.
Κι όταν αυτά τα δύο συνεργάζονται, τότε το eShop δεν είναι απλώς μια παρουσία στο διαδίκτυο, είναι μια μηχανή κερδοφορίας!

*Το παρόν άρθρο ανήκει σε μια σειρά δημοσιεύσεων με τις σθεναρές και αδιαπραγμάτευτες αρχές μου για το eCommerce, τις ίδιες που καθοδηγούν και τη φιλοσοφία της Plushost. Αποτελούν τις αξίες αλλά και τα θεμέλια πάνω στα οποία χτίζουμε και αναπτύσσουμε πραγματικά κερδοφόρα ηλεκτρονικά καταστήματα.




