fbpx

Η τελειότητα είναι η διαρκής βελτίωση στο e-shop σου

Γράφει ο Θανάσης Καμέας, eCommerce Strategist

Υπάρχει μια φράση που περιγράφει τέλεια τον κόσμο του eCommerce: «Δεν έχει σημασία πόσο καλό είναι. Αύριο πρέπει να είναι καλύτερο».

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η τελειότητα δεν είναι ένας προορισμός που φτάνεις και σταματάς. Δεν υπάρχει «το τέλειο eShop». Υπάρχει μόνο το eShop που εξελίσσεται συνεχώς. Κι αυτή η κατανόηση είναι που ξεχωρίζει τα ηλεκτρονικά καταστήματα που μένουν στάσιμα από εκείνα που κυριαρχούν.

Το eCommerce δεν τελειώνει ποτέ. Συνεχώς αλλάζει κι αλλάζει γρήγορα.

Κάθε εβδομάδα, κάτι επηρεάζει τις πωλήσεις σου:
• Ο αλγόριθμος της Meta,
• Η συμπεριφορά της αγοράς,
• Οι απαιτήσεις των πελατών,
• Ο ανταγωνισμός που κάνει βήματα μπροστά,
• Νέες τεχνολογίες, νέα εργαλεία, νέες διαδικασίες.

Σε έναν κόσμο που κινείται τόσο γρήγορα, το eShop σου δεν μπορεί να μείνει ίδιο.
Αν μείνει ίδιο, μένεις πίσω.

 

Συνεχής εξέλιξη = Συνεχές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Η τελειότητα στο eCommerce δεν είναι να τα κάνεις όλα άψογα. Είναι να τα κάνεις όλα συνεχώς καλύτερα.

Ένα κείμενο που βελτιώνεται αυξάνει τα conversions. Η βελτίωση στα φίλτρα προϊόντων αυξάνει τον χρόνο παραμονής του πελάτη. Ένα A/B test στο banner αλλάζει τα αποτελέσματα μιας ολόκληρης καμπάνιας.

Με μικρές βελτιώσεις μπορείς να δεις μεγάλη διαφορά στα έσοδα. Το eCommerce ανταμείβει εκείνους που «πειράζουν», που δοκιμάζουν, που εξελίσσουν. Όχι εκείνους που περιμένουν.

 

Η Τελειότητα δεν είναι στάση, είναι ρυθμός

Ο πιο επικίνδυνος τρόπος σκέψης στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι όταν σκέφτεσαι «Το eShop είναι έτοιμο. Τώρα, θα το αφήσουμε να δουλεύει».

Μέσα σε λίγους μήνες όμως οι ανάγκες του πελάτη θα έχουν αλλάξει, τα προϊόντα που μέχρι πριν έδιναν τζίρο θα πάψουν να το κάνουν. Τα μηνύματα των καμπανιών δεν θα αποδίδουν το ίδιο.

Η στασιμότητα στο eCommerce είναι ο πιο γρήγορος δρόμος προς την πτώση.

 

Το eShop δεν είναι project. Είναι σύστημα υπό εξέλιξη.

Για εμάς στην Plushost, ένα eShop δεν «ολοκληρώνεται» ποτέ. Δεν παραδίδεται και τελειώνει. Είναι ένα ζωντανό, συνεχώς εξελισσόμενο σύστημα.

Αυτό σημαίνει:
• συνεχείς βελτιώσεις,
• συνεχή A/B tests,
• ανανεωμένες ροές,
• νέοι αυτοματισμοί,
• καλύτερα reports,
• βελτίωση των KPIs συνεχώς.

Ο στόχος μας δεν είναι ένα «τέλειο» eShop. Ο στόχος είναι ένα καλύτερο eShop, κάθε μέρα. Στο eCommerce, η τελειότητα δεν είναι κάτι που κατακτάς. Είναι κάτι που κυνηγάς καθημερινά.

Γιατί κάθε βήμα εξέλιξης, μικρό ή μεγάλο, σε φέρνει πιο κοντά στο σημείο που πραγματικά θέλεις να φτάσεις: Σε ένα eShop που δεν στηρίζεται στην τύχη, αλλά στη συνεχή πρόοδο. Που δεν υπάρχει απλώς, αλλά κυριαρχεί στην αγορά του. Που με τις μικρές του βελτιώσεις δημιουργεί πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Στο τέλος, δεν επικρατεί αυτός που περιμένει την τελειότητα. Επικρατεί αυτός που επιμένει στη βελτίωση!

 

*Το παρόν άρθρο ανήκει σε μια σειρά δημοσιεύσεων με τις σθεναρές και αδιαπραγμάτευτες αρχές μου για το eCommerce, τις ίδιες που καθοδηγούν και τη φιλοσοφία της Plushost. Αποτελούν τις αξίες αλλά και τα θεμέλια πάνω στα οποία χτίζουμε και αναπτύσσουμε πραγματικά κερδοφόρα ηλεκτρονικά καταστήματα.

 

Προτείνουμε να διαβάσεις κι αυτά τα άρθρα:

Επικοινωνήστε μαζί μας