Σε εμάς στην Plushost ανέθεσε η Pandora μέρος της στρατηγικής e-commerce communication. Η Pandora, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής χειροποίητου κοσμήματος με έδρα την Κοπεγχάγη, διατηρεί σημαντική παρουσία στην Ελλάδα μέσω της Pandora Jewelry Hellas, διαθέτοντας τα προϊόντα της σε περισσότερα από 75 σημεία και Concept Stores, ενώ δραστηριοποιείται στο e-commerce μέσω της ιστοσελίδας pandorashop.gr που έχει δημιουργηθεί από την Ομάδα μας. Ο τρόπος που η Pandora δημιουργεί κοσμήματα ανέκαθεν ξεχώριζε. Κάθε κόσμημα έχει μια ιστορία να πει. Είναι ένα μικρό «έργο τέχνης». Κι αυτό, διότι αποτελεί μέρος του brand philosophy να δίνει μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια και να «επικοινωνεί» με το target audience σε ένα βαθύτερο επίπεδο, μέσω μίας επικοινωνιακής στρατηγικής βασισμένης στο storytelling. Αυτή ακριβώς η φιλοσοφία αποτέλεσε σημαντικότατο παράγοντα στη δημιουργία της Content Marketing Strategy που αναπτύξαμε για το brand στο pandorashop.gr. Μία στρατηγική περιεχομένου που αντικατοπτρίζει και τον απώτερο στόχο μας: να προσφέρουμε μια μοναδική εμπειρία στους χρήστες κατά την παρουσίαση των συλλογών Disney, Harry Potter και Star Wars. Πίσω από τη δημιουργία της στρατηγικής περιεχομένου για το pandorashop.gr υπάρχει, όπως ήταν φυσικό, η δική μας φιλοσοφία σχετικά με το περιεχόμενο σε ένα e-shop.
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Οι άνθρωποι αγοράζουν πρώτα απ’ όλα εμπειρίες. Μετά, αγοράζουν τα προϊόντα που συνδέουμε με αυτές της εμπειρίες.
Το UX (User Experience) διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη ψηφιακή διαδικασία αγοράς. Μια σωστά δομημένη στρατηγική περιεχομένου οφείλει να προσφέρει στον χρήστη αυτό που πραγματικά θέλει προσφέροντάς του μια γεύση από την εμπειρία που θα … είχε εάν το κατείχε. Εάν, δηλαδή το είχε αγοράσει/αποκτήσει.
Η στρατηγική περιεχομένου μας, «απάντησε» στις εξής ερωτήσεις
Σε ποιον απευθύνεται το περιεχόμενο του pandorashop.gr; Ποιο είναι το κοινό-στόχος; Για πόσα διαφορετικά κοινά πρέπει να δημιουργήσουμε περιεχόμενο; Όπως ακριβώς το pandorashop.gr έχει παραπάνω από ένα κοινό-στόχος, έτσι και η στρατηγική περιεχομένου μας θα έπρεπε να απευθύνεται σε παραπάνω από ένα κοινό-στόχος. Τι κάνει το brand Pandora ξεχωριστό; Η συνολική πρόταση προς τον καταναλωτή που καταφέρνει να διατηρεί ισορροπίες και να μην υστερεί σε κανένα από τα παρακάτω στοιχεία της
- Την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί.
- Τις προσιτές τιμές.
- Τις ευρείες δυνατότητες δημιουργίας customized κοσμημάτων.
- Τις αποκλειστικές συνεργασίες για την κατασκευή θεματοποιημένων συλλογών (themed collections)
ROAS is a matter of balance between Relevancy + Authenticity Η σημαντικότητα της σωστής οργάνωσης του περιεχομένου από την Ομάδα μας ήταν προϋπόθεση. Κάθε πόρος έπρεπε να αξιοποιηθεί άρτια. Εξίσου σημαντικό όμως ήταν η ορθή στόχευση προβολής του (το σωστό περιεχόμενο στο σωστό κοινό). Τέλος έπρεπε να απαντήσουμε και το εξής ερώτημα: σε ποια μέρη πρέπει να διοχετεύσουμε το περιεχόμενο αυτό; Πώς πρέπει να αποτυπωθεί το περιεχόμενο στο pandorashop.gr Μέσω infographics? Videos? Blogposts? Σε ποια κανάλια θα παρουσιάσουμε το περιεχόμενό μας; Και εδώ, η απάντηση δόθηκε σε σχέση με το target audience. Το target audience έδειξε το δρόμο για τα κανάλια που μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε (π.χ. landing pages, blog, τα social media, newsletters, SMS κ.λ.π).
ΤΟ CONTENT ΜΑRKETING STRATEGY ΕΠΙ ΤΟ ΕΡΓΟΝ
- Για να προσφέρουμε μια μοναδική εμπειρία στους χρήστες κατά την παρουσίαση των συλλογών Disney, Harry Potter και Star Wars, δημιουργήσαμε για κάθε συλλογή διαφορετική landing page. Σε κάθε landing page κυριαρχούν τα πανέμορφα μικροσκοπικά κοσμήματα με τους ήρωες πλαισιωμένα από videos. Η απόφαση ένθεσης των videos σε κάθε landing page ήταν καθοριστικής σημασίας. Κάθε video εξηγεί τα stories σχετικά με τα ερεθίσματα των σχεδιαστών για τα δημιουργήματά τους. Αυτό έκανε τους χρήστες να «εμπλακούν» μέσα στο story, να «παρασυρθούν» μέσα στο οπτικό αφήγημα και να γίνουν μέρος της εμπειρίας της δημιουργίας.
- Εντάξαμε πλήρη περιγραφή της ιστορίας του κάθε ήρωα, ζωντανεύοντας έτσι ξανά το αντίστοιχο παραμύθι ή ταινία. Αυτό κινητοποίησε ακόμα περισσότερο το involvement και το ενδιαφέρον του χρήστη.
- Κάτω από τη φωτογραφία του κοσμήματος στην προϊοντική σελίδα εντάξαμε ενεργά κουμπιά του Facebook, του Twitter, του Pinterest και το email ώστε ο χρήστης να μοιραστεί άμεσα το προϊόν με τα social γράφοντας το δικό του story ή να το στείλει απευθείας με email αυξάνοντας κατακόρυφα την επισκεψιμότητα στο eshop.
- Ιδιαίτερη αντιμετώπιση είχαμε για την παρουσίαση της συνεργασίας της Pandora με την UNICEF για την ενδυνάμωση των ευάλωτων παιδιών, ώστε να μπορούν να ζουν σε συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας. Η προσπάθεια αυτή έχει σκοπό να βοηθήσει εκατομμύρια κορίτσια σε κάθε γωνιά του πλανήτη, τα οποία δεν πηγαίνουν στο σχολείο λόγω φτώχειας ή κακών υποδομών. Η onsite καμπάνια πλαισιώθηκε με ένα video δείχνοντας χαρούμενα παιδιά να περνούν δημιουργικά το χρόνο τους, ενώ τα κοσμήματα της σειρά τα φοράει η ηθοποιός και ακτιβίστρια Millie Bobbie Brown προτρέποντας όλους τους νέους να εκφράσουν αυτά που νιώθουν, να είναι δυνατοί και να απελευθερώσουν τη δημιουργική τους δυναμική. Το μήνυμα που επιλέχθηκε για τη συγκεκριμένη ενέργεια ήταν προτρεπτικό και συναισθηματικά φορτισμένο: «Επιλέγοντας κοσμήματα Pandora, δείχνετε κι εσείς την υποστήριξή σας για τη συγκέντρωση πόρων με σκοπό τη μείωση της παιδικής θνησιμότητας, την εκπαίδευση και την προστασία των παιδιών σε όλο τον κόσμο, μέσω των προγραμμάτων της UNICEF»
Η ολική στρατηγική Content Marketing για το συγκεκριμένο project είχε θεαματικά αποτελέσματα.
Κατά τους τελευταίους επτά(7) μήνες που λειτουργεί το νέο eshop έως σήμερα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα προέκυψαν τα εξής:
- Αύξηση της επισκεψιμότητας σχεδόν 100%.
- Αύξηση των νέων χρηστών περισσότερο από το διπλάσιο.
- Διπλασιασμός όλων των δεικτών ευχρηστίας σε όλες τις σελίδες.
- Μείωση σχεδόν στο μισό των παρατημένων καλαθιών.
- Αύξηση τζίρου που ξεπέρασε κατά πολύ το 100%.
- Αύξηση των Transactions σχεδόν 100%.
Η επιτυχία του Content Marketing Strategy που σχεδιάστηκε από την Ομάδα μας, και η βράβευσή μας για αυτό, επισφραγίζει τη σημαντικότητα της Στρατηγικής Περιεχομένου, αλλά και της φιλοσοφίας που κρύβεται πίσω από αυτή όσον αφορά στο e-commerce. Εν κατακλείδι,
Στο e-commerce, CONTENT σημαίνει δημιουργία εμπειριών που, με τη σειρά τους, δημιουργούν πιστούς πελάτες.