Οι άνθρωποι αγοράζουμε εμπειρίες και «υπόσχεση». Μετά, αγοράζουμε τα προϊόντα.

Οι άνθρωποι αγοράζουμε εμπειρίες και «υπόσχεση». Μετά, αγοράζουμε τα προϊόντα.

Αν αναλογιστούμε με ποια κριτήρια επιλέγουμε προϊόντα και υπηρεσίες για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες μας, τόσο περισσότερο συνειδητοποιούμε ότι η εμπιστοσύνη αποτελεί θεμέλιο των επιλογών μας.

Η επιλογή του πρατηρίου για την προμήθεια ψωμιού & αρτοσκευασμάτων έχει να κάνει με την εμπιστοσύνη που δίνουμε στο brand, αλλά και στον πρατηριούχο/υπάλληλο. Μικρό μέρος των καταναλωτών διαλέγει με ΜΟΝΟ κριτήριο το κόστος των προϊόντων ενώ ουδείς έχει την παραμικρή ιδέα πόσο «αγνές» είναι τελικά οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή.

Η περίπτωση του ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗ είναι η κατ’ εξοχήν περίπτωση μετατροπής της εμπιστοσύνης του καταναλωτή σε έσοδο για την επιχείρηση. Μια επιχείρηση που ποτέ δεν τοποθετήθηκε στο low end του κόστους, αλλά που πάντα με συνέπεια και συνέχεια έχτισε την εικόνα μιας «τίμιας» και φιλικής» μάρκας για προμηθευτές, προσωπικό και πελάτες. Αυτό το αφήγημα «βάζει» ο Σκλαβενίτης  απέναντι στον ανταγωνισμό του που επενδύει εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση στην επικοινωνία.

Οι άνθρωποι αγοράζουμε εμπειρίες και «υπόσχεση». Μετά, αγοράζουμε τα προϊόντα.

Τι κοινό έχουν ο  «φούρναρης της καρδιάς μας» και ο Σκλαβενίτης;  Ότι τους εμπιστευόμαστε. Έχουμε αγοράσει την υπόσχεσή τους και εκείνοι την μετατρέπουν σε έσοδο. Τι διαφορά έχει το κουλούρι του ενός και τα κατεψυγμένα προϊόντα του άλλου από αυτά των ανταγωνιστών τους; Τίποτα. Μόνο το αφήγημα που τους συνοδεύει. Με όρους e-commerce…μιλάμε για το περιεχόμενο και την «αύρα» του e-shop πέρα και έξω από τα προϊόντα και τις τιμές τους.

Ένα από τα ευρήματα της πρόσφατα δημοσιευμένης έρευνάς μας, αφορά στη σημαντικότητα που ο καταναλωτής δίνει στην εμπειρία αγοράς. Αυτό σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνει και το περιεχόμενο.

Το Content Marketing ‎‎δεν χρησιμοποιείται μόνο για να ‎‎προσελκύσει κοινό προς το προϊοντικό σας portfolio‎‎, αλλά είναι επίσης ο καλύτερος τρόπος ‎‎μετάδοσης της ταυτότητας και των αξιών της επιχείρησής σας‎‎, ενώ σας επιτρέπει να εξασφαλίσετε μια θέση στην καθημερινή ζωή αυτών των ανθρώπων μέσω της χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων.‎

Σύμφωνα με το ‎‎Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο‎‎, ‎‎»Content Marketing είναι η διαδικασία δημιουργίας και διανομής σχετικού και πολύτιμου περιεχομένου για την προσέλκυση, απόκτηση και οικοδόμηση αφοσίωσης των πελατών σε ένα σαφώς καθορισμένο κοινό με στόχο τη δημιουργία κερδοφόρων δράσεων μεταξύ των καταναλωτών».‎ Από τον ορισμό του και μόνο, γίνεται κατανοητό πως δεν πρόκειται για μια πολυτέλεια, αλλά το Content Marketing βρίσκεται στα θεμέλια μιας βιώσιμης εμπορικής πολιτικής ανάπτυξης κάθε επιχείρησης.

Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι πελάτες σας αγοράζουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη μιας επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ περιεχομένου. Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός content marketing funnel το οποίο να «επιτρέπει» μικρές διαρροές.

Πάντα το ζητούμενο ήταν το τελευταίο στάδιο αυτού του funnel. Η κατάκτηση του Loyalty.

Οι άνθρωποι αγοράζουμε εμπειρίες και «υπόσχεση». Μετά, αγοράζουμε τα προϊόντα.

Είναι ένας από τους τρόπους να αποκτήσει το e-shop σας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με όρους προστιθέμενης αξίας. Ένα πλεονέκτημα που «παράγει πωλήσεις» αποφεύγοντας τον ατελέσφορο αγώνα χαμηλότερης τιμής, που ενίοτε οδηγεί σε προβληματική κερδοφορία που καταδικάζει το business στο σύνολό του.

Οι άνθρωποι αγοράζουμε εμπειρίες και «υπόσχεση». Μετά, αγοράζουμε τα προϊόντα.

Πέρα όμως από το συνολικό περιεχόμενο, τις οδηγίες, την «βιβλιογραφία» που ο κάθε καταναλωτής θα μπορούσε να «γευθεί» μέσα στο e-shop σας, υπάρχει και η ανάγκη για πώληση με την στενή έννοια του όρου.

Ένα από τα βασικότερα «αγκάθια» των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων είναι ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων τους. Επενδύονται χρήματα, εμπειρία, γνώσεις στην επιλογή των κωδικών και συχνά εγκαταλείπεται στην τύχη της η προβολή αυτού του κωδικού. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η προϊοντική σελίδα έρχεται να αντικαταστήσει την live παρουσίαση από τον πωλητή στο φυσικό κατάστημα. Είναι, συνεπώς, εξαιρετικά σημαντικό να διαμορφώνουμε τη σελίδα παρουσίασης προϊόντος όσο πιο κοντά σε αυτήν την εμπειρία. Σύμφωνα με την ίδια την έρευνά μας, το 73% των χρηστών θεωρεί τις αναλυτικές περιγραφές των προϊόντων ως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ενός e-shop. Η στατιστική ανάλυση των πωληθέντων ειδών στα e-shops που υποστηρίζουμε δεν αφήνει περιθώρια παρεξήγησης: Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό, video content και οι αναλυτικές περιγραφές μεταβάλλουν δραστικά τις επιδόσεις πωλήσεων κάθε κωδικού.

Αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας σε αμερικανικό πανεπιστήμιο απέδειξαν ότι οι πωλήσεις ενός πουκαμίσου σε πράσινη απόχρωση ήταν έως και τέσσερις φορές περισσότερες, από το ίδιο σχέδιο σε μπλε, με μόνη διαφορά ότι ο πράσινος κωδικός συνοδευόταν και από video. Βέβαια η έρευνα δεν ήταν προσανατολισμένη στο e-commerce, αλλά στην αξιολόγηση και μέτρηση της δύναμης της επιρροής μεταξύ του video και της εικόνας. Αυτό ουδόλως μειώνει την αξία του ευρήματος. Το αντίθετο.

Οι άνθρωποι αγοράζουμε εμπειρίες και «υπόσχεση». Μετά, αγοράζουμε τα προϊόντα.

Σύμφωνα με τις ορθές πρακτικές από τις οδηγίες των Google και Amazon, μία σωστά δομημένη προϊοντική σελίδα πετυχαίνει υψηλότερα οργανικά αποτελέσματα. Μειώνεται, συνεπώς, η διαφημιστική δαπάνη που απαιτείται για την προώθηση των προϊόντων αυτών.

Θεωρούμε δεδομένη και κεκτημένη γνώση πώς η ομοιότροπη παρουσίαση των προϊόντων διευκολύνει στην πλοήγηση, βελτιώνοντας την ευχρηστία και ταχύτητα με εντυπωσιακά αποτελέσματα στις πωλήσεις και τη μετατρεψιμότητα του χρήστη σε πελάτη.

Ένα περιποιημένο content θα τον ενθαρρύνει να εγγραφεί στο e-shop και να επιστρέψει για νέα αγορά. Αυξάνει την αξιοπιστία (credibility) του e-shop. Ο καταναλωτής θα ξέρει ότι το e-shop δεν κρύβει πληροφορίες και είναι εκεί για τον πελάτη του ΚΑΙ για να τον συμβουλέψει.

Οι άνθρωποι αγοράζουμε εμπειρίες και «υπόσχεση». Μετά, αγοράζουμε τα προϊόντα.

Μόλις αυτό συμβεί, το επίπεδο εμπιστοσύνης ανεβαίνει και η επόμενη αγορά «έρχεται» πιο κοντά. Ο καταναλωτής/user μετατρέπεται σε πελάτη, παρακολουθεί ενημερώσεις μέσω newsletter, κλικ-άρει στις διαφημίσεις και φυσικά δεν αποφασίζει την επόμενη αγορά του, πριν συμβουλευτεί το e-shop σας.

Το περιεχόμενο νίκησε. Αφού μετέτρεψε τον user σε purchase και το conversion του μετουσιώθηκε σε customer αυτή είναι η νίκη του content marketing.

Το content marketing είναι -μεταξύ άλλων- ο παράγοντας που κυρίως ενισχύει το returning visit, δηλαδή αυτό ακριβώς που απολαμβάνει ο «φούρναρης της καρδιάς μας». Πάμε και ξαναπάμε…σχεδόν χωρίς να ξέρουμε πόσο κοστίζουν τα προϊόντα που αγοράζουμε και αν μεταβάλλονται οι τιμές.

Οι άνθρωποι αγοράζουμε εμπειρίες και «υπόσχεση». Μετά, αγοράζουμε τα προϊόντα.

Στην Plushost έχουμε τη χαρά να έχουμε αποσπάσει σε δύο διαδοχικές χρονιές (2021 & 2022) δύο βραβεία στην κατηγορία Content Marketing That Converts. Μετά την περσινή μας επιτυχία με το Pandora, ήρθε η σειρά της Nobacco να ανεβεί μαζί μας στη σκηνή για την παραλαβή του βραβείου. Και όπως μας αρέσει να λέμε, τα βραβεία μένουν σε εμάς. Δηλαδή λίγο plexiglass με χαραγμένο το logo μας. Αυτό που μένει στον συνεργάτη μας είναι τα σημαντικά βελτιωμένα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία του eshop του.