Kορωνοϊός & «κατ’ οίκον περιορισμός». Ποια e-shops μπορούν να επωφεληθούν;

Kορωνοϊός & «κατ’ οίκον περιορισμός». Ποια e-shops μπορούν να επωφεληθούν;

«Όποτε υπάρχει κρίση, υπάρχουν και ευκαιρίες», λέει ο Elspeth Cheung, παγκόσμιος διευθυντής αποτίμησης της συμβουλευτικής εταιρείας Kantar Millward Brown – και μερικές επιχειρήσεις θα εξαργυρώσουν την επιδημία.

Οι έως τώρα παγκόσμιες έρευνες καταγράφουν μία τεράστια αύξηση των online παραγγελιών από super markets αλλά και από online παραγγελίες delivery φαγητού. Αύξηση επίσης έχει αρχίσει να καταγράφεται σε e-shops που προωθούν digital υπηρεσίες σχετικά με ταχύτερο internet στο σπίτι, συσκευές επέκτασης του wi-fi, αλλά και υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και γενικότερης ψυχαγωγίας.

Εκτός όμως από τις παραπάνω υπηρεσίες υπάρχουν διάφορες άλλες κατηγορίες τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν τα e-shops αυτή την ταραγμένη περίοδο. Ο κόσμος χρειάζεται μια διέξοδο. Προσφέρετέ την με τον πιο αποδοτικό τρόπο και με ανάλαφρο, έως προσεγμένα χιουμοριστικό λεκτικό, όποιο μέσο κι αν χρησιμοποιήσετε (e-mail marketing, social media marketing, digital videos κ.λ.π.)

Η περίοδος, λοιπόν, αυτή μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για:

  • e-shops ηλεκτρονικών ειδών ή άλλα e-shops που παρέχουν gaming products (gaming κονσόλες, είδη gaming, όπως πληκτρολόγια, ποντίκια, ακουστικά και αξεσουάρ, pre-paid cards για Xbox, PC & PS online, PSA Hits κ.α.).
  • e-shops με είδη παιχνιδιών που μπορούν να κάνουν special promotion επιτραπέζιων παιχνιδιών & πάζλ με το μήνυμα ότι «κάνουν τις ατελείωτες ώρες στο σπίτι διασκεδαστικές και φέρνουν κοντά όλη την οικογένεια». Και για οικογένειες με παιδιά μικρότερης ηλικίας, μπορείτε να προωθήσετε kit ζωγραφικής και δραστηριοτήτων που θα τους προσφέρουν δημιουργικό παιχνίδι ενώ τα κρατούν «απασχολημένα» όταν οι γονείς πρέπει να αφοσιωθούν σε άλλες δραστηριότητες/υποχρεώσεις.
  • e-shops φαρμακείων: εδώ προτείνουμε την αποστολή newsletter όπου οι παραλήπτες θα ενημερώνονται για μέτρα προφύλαξης κατά του κορωνοϊού, αλλά και διατροφικές συνήθειες που «θωρακίζουν» το ανοσοποιητικό σύστημα. Το ενημερωτικό αυτό περιεχόμενο θα εμπλουτίζεται με προώθηση συμπληρωμάτων διατροφής για όλη την οικογένεια. Προσοχή, δεν πρέπει να δοθεί η εντύπωση ότι τα προωθούμενα συμπληρώματα «θωρακίζουν» τον οργανισμό από τον κορωνοϊό γιατί κάτι τέτοιο θα θεωρηθεί παραπλανητικό. Τα προωθούμενα προϊόντα πρέπει να διαφημιστούν ως μέσα που προσφέρουν καλύτερη υγεία και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • e-shops βιολογικών ή/και vegan προϊόντων. Και πάλι με την αποστολή ενός newsletter αυτές οι online businesses θα πρέπει να εστιάσουν στα οφέλη των βιολογικών ή vegan προϊόντων στη γενικότερη υγεία μας. Ανάμεσα στην πληροφορία θα πρέπει να προωθούνται συγκεκριμένα προϊόντα. Όπως και με την παραπάνω κατηγορία, μην παραπλανήσετε τους καταναλωτές σας με μηνύματα που αναφέρουν ξεκάθαρα ή υπονοούν ότι τα προϊόντα σας θωρακίζουν τον οργανισμό από τον κορωνοϊό.
  • e-shops περιποίησης μαλλιών. Παρακινήστε το γυναικείο κοινό με ένα catchy μήνυμα (π.χ. «Κομμωτήριο: Το Σπίτι σας!») να αγοράσει προϊόντα/συσκευές περιποίησης και styling μαλλιών για να περιποιηθούν τα μαλλιά τους και να μπορέσουν να κάνουν χτενίσματα μόνες τους, στο σπίτι. Εάν μάλιστα εμπλουτίσετε την επικοινωνία σας με DΙΥ videos, θα έχετε ακόμα μεγαλύτερη απήχηση!
  • e-shops που εμπορεύονται είδη μανικιούρ & πεντικιούρ. Και σε αυτή την περίπτωση, εμπλουτίστε την επικοινωνία σας με DIY videos και προωθήστε τα προϊόντα σας βοηθώντας ταυτόχρονα τις καταναλώτριες να μπορέσουν να περιποιηθούν μόνες τους τα άκρα τους.
  • e-shops με είδη σπιτιού (λευκά είδη και διακοσμητικά είδη). Με βασικό επικοινωνιακό σας όχημα μηνύματα όπως, «Μένω σπίτι & το κάνω αγνώριστο!» ή «Αλλάζουμε διάθεση, αλλάζοντας το σπίτι μας!» προωθήστε προϊόντα που θα προτρέψουν το κοινό-στόχος να αλλάξουν πράγματα στο σπίτι τους για να αισθανθούν ότι «αλλάζουν παραστάσεις».
  • e-shops που παρέχουν βιβλία και/ή cd. Mε μηνύματα όπως «Πότε ήταν η τελευταία φορά που είχατε την ευκαιρία να διαβάσετε με ηρεμία ένα βιβλίο;/να ακούσετε με την ησυχία σας την αγαπημένη σας μουσική;» προωθήστε βιβλία και cd που θα βελτιώσουν την εμπειρία του καταναλωτή μέσα στο σπίτι.
  • e-shops με είδη hobby. Τώρα είναι μια μεγάλη ευκαιρία να προωθήσουν τα συγκεκριμένα e-shops τα προϊόντα τους, προτρέποντας τον καταναλωτή να βρει ενδιαφέρουσες και δημιουργικές ασχολίες για κάθε ηλικία. Τα συγκεκριμένα e-shops πρέπει να εστιάσουν σε κατηγορίες hobby που έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση, όπως δημιουργία κοσμημάτων και ειδών διακόσμησης σπιτιού. Εν όψει της εορτής του Πάσχα, μπορείτε να προωθήσετε είδη δημιουργίας κεριών και λαμπάδων και γενικότερων ειδών πασχαλινής διακόσμησης σπιτιού.
  • e-shops που εμπορεύονται είδη γυμναστικής και DVD γυμναστικής. Παρακινήστε τους καταναλωτές «να πάνε γυμναστήριο στο…δίπλα δωμάτιο!» Δώστε έμφαση στο γεγονός ότι μπορούν να παραμείνουν σε φόρμα ακόμα και στο σπίτι, μιας και πλέον υπάρχει απαγόρευση εισόδου σε χώρους εκγύμνασης.
  • e-shops συσκευών & αξεσουάρ μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής. Συνδυάστε τα προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε με κάποιες συνταγές και με έξυπνα μηνύματα, όπως «Σήμερα πάμε στο καλύτερο εστιατόριο, το σπίτι μας!» ή «Reserve για δείπνο, 20:00 μ.μ. στην… τραπεζαρία μας!».
  • e-shops που εμπορεύονται ποικιλίες καφέ και αξεσουάρ παρασκευής καφέ. Παρακινήστε το κοινό-στόχο σας με προσφορές και δελεαστικές εικόνες καφέ, συνοδεύοντάς τα με ένα έξυπνο μήνυμα «Café: Home sweet Home. Ο πιο γευστικός καφές σερβίρεται στο σπίτι σας!»

Γενικότερα, είτε έχετε φυσικό κατάστημα είτε όχι, η συμβουλή μας είναι να προσαρμόσετε το marketing strategy σας βάσει των παγκόσμιων εξελίξεων. Αναπροσαρμόστε τη στρατηγική σας και εστιάστε στο online shopping, κάτι που μπορεί να ισοσκελίσει την μείωση εσόδων του φυσικού σας καταστήματος ή, εάν έχετε αποκλειστικά e-shop, να αυξήσει τις πωλήσεις σας.

Όποια στρατηγική κι αν επιλέξτε, δείξτε ότι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, είστε δίπλα στους πελάτες σας με προτάσεις & προσφορές που θα κάνουν τη ζωή στο σπίτι, λίγο καλύτερη. Επιλέξτε μηνύματα που θα αυξήσουν την έννοια του «μαζί» (π.χ. «Μόνοι στο σπίτι; Εμείς είμαστε εδώ! ή «Σε δύσκολους καιρούς, είμαστε δίπλα σας»). Αυτό, πέραν της αύξησης των πωλήσεων, θα αυξήσει το brand loyalty του target audience σας, γεγονός που θα έχει μακροπρόθεσμα (μετά το πέρας της κρίσης του κορωνοϊού) θετικό connection με το brand σας.