fbpx

Κι όμως, το redesign μπορεί να φέρει ένα e-shop στην κορυφή.

Κι όμως, το redesign μπορεί να φέρει ένα e-shop στην κορυφή.

Λίγοι γνωρίζουν ότι η αγορά των car accessories είναι μια αγορά που έχει «καταπιεί» πολλές δεκάδες επιχειρήσεων. Άρα το να υπάρχεις -κατ’ αρχήν- και να μεγαλουργείς στον κλάδο σου από το 1973 είναι από μόνο του μια κατακτημένη κορυφή.

Η Pancar τα τελευταία χρόνια ανέπτυξε το e-commerce μέσω της ιστοσελίδας pancarshop.gr. Όμως, μια τόσο απαιτητική αγορά, επιβάλει προσεκτικές κινήσεις σε κάθε κανάλι. Έτσι, αποφάσισε να προχωρήσει σε ολικό επανασχεδιασμό του e-shop προκειμένου να συμβαδίζει με τις απαιτήσεις του σύγχρονου e-commerce, να περιχαρακώσει το πελατολόγιό της και με τις προηγμένες υπηρεσίες της να υπερέχει του ανταγωνισμού και να καθιερωθεί ως market leader.

Η κοινή μας πορεία χαρακτηρίζεται από αμοιβαίο σεβασμό – όπως με κάθε συνεργάτη μας – αλλά το δικό μας τρόπαιο αποτυπώνεται σε μια πρόσφατη δήλωση του ιδιοκτήτη τους που είπε πώς «δεν θα μας σύστηνε ποτέ σε ανταγωνιστή του για να μη χάσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα».

Ας δούμε πώς φτάσαμε σε μια τόσο τιμητική δήλωση από την πλευρά του κ. Νίκου Καραμπίνη.

Για την υλοποίηση του νέου pancarshop.gr πραγματοποιήσαμε ολοκληρωμένη και εκτενή έρευνα σχετικά με τον ανταγωνισμό και τα Best Practice από αντίστοιχα e-shop του κλάδου στο εξωτερικό ώστε να διεκδικήσουμε εξ αρχής ηγετικό ρόλο στην κατηγορία μέσα από μια φρέσκια και λειτουργική αρχιτεκτονική της πληροφορίας σε κοινή γραμμή με τους επιχειρηματικούς στόχους και τα guidelines της επιχείρησης.

Προηγήθηκε εκτενής και σε βάθος αξιολόγηση του υπάρχοντος e-shop αφενός για να προφυλαχθούν τα θετικά του οικοδομήματος, αφετέρου για να εντοπισθούν όλα εκείνα τα λειτουργικά -και μη- χαρακτηριστικά που το “κρατούσαν χαμηλά”. Στη συνέχεια, έγινε προβολή της λειτουργίας στα αντίστοιχα e-shops των ανταγωνιστών της επιχείρησης όπου προσδιορίστηκαν τα usability heuristics για να προκύψει το συγκριτικό μοντέλο ανάλυσης του ανταγωνισμού. Με μεθόδους Benchmarking αξιολογήθηκαν 386 διαφορετικά σημεία ελέγχου, για το σύνολο των σελίδων (Homepage, Category Page, Product Page, Cart και Checkout) και για κάθε τύπο συσκευής χωριστά (Desktops, Laptops, Tablets, Mobile συσκευές).

Στόχος όλων αυτών των ελέγχων είναι πάντα η εμπειρία χρήσης και τα αισθητικά/εικαστικά/λειτουργικά χαρακτηριστικά που θα έκαναν το pancarshop.gr μια διαφορετική πρόταση προς τον τελικό καταναλωτή.

In Vivo Testings

Κατά την εξέλιξη του Redesign πραγματοποιήθηκαν επαναλαμβανόμενα Usability Tests σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο καταγραφής με οπτικοακουστικά μέσα. Στη διαδικασία συμμετείχαν συνολικά 20 χρήστες που εκτέλεσαν συγκεκριμένα σενάρια αλληλεπίδρασης με το υπό υλοποίηση e-shop ενώ κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγια αξιολόγησης της ευκολίας -δυσκολίας πλοήγησης & εκτέλεσης των σεναρίων προκειμένου να προκύψει η πιο εύχρηστη αρχιτεκτονική δομή και τα user flows του νέου pancarshop.gr.

Product Portfolio

Οι προϊοντικές κατηγορίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος με accessories αυτοκινήτου διαρθρώνονται όχι μόνο σύμφωνα με την ανάγκη που καλύπτουν αλλά πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν και ο βαθμός εμπορευσιμότητάς τους μέσα από μια ψηφιακή διαδικασία.  Έτσι μελετήθηκαν οι κατηγορίες, οι δράσεις και οι πρακτικές με τρόπο ώστε να ενισχύεται η αγορά των προϊόντων ανεξαρτήτως του βαθμού δυσκολίας της κατηγορίας στην οποία ανήκουν. Έτσι, προέκυψαν:

  • Προϊόντα που προσφέρονται για άμεση αγορά μέσω της πλατφόρμας (One Click Buy).
  • Προϊόντα για τα οποία χρειάζεται τοποθέτηση στο κατάστημα, και
  • Εποχιακά προϊόντα (Μπαγκαζιέρες, Χιονοαλυσίδες κλπ).

Κάθε μας επιλογή την αξιολογούσαμε με βάση τη συνέπειά της στο στόχο που θέσαμε: το νέο pancarshop.gr να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στους users, ενώ παράλληλα να πληροί τις προδιαγραφές ενός high performance e-shop αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά του και τις πωλήσεις του.

Message is the Medium ή αλλιώς Adaptive Technology across devices.

Σχεδιάστηκαν τέσσερα(4) διαφορετικά λειτουργικά περιβάλλοντα για Desktops, Laptops, Tablets και Mobile συσκευές ώστε να αξιοποιηθούν στο μέγιστο οι κανόνες UI/UX  για κάθε τύπο συσκευής.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο σχεδιασμό του e-shop για τις κινητές συσκευές (Mobile First Architecture) δεδομένης της ραγδαία εκτινασσόμενης συνεισφοράς του στο e-commerce, ενώ με την προσθήκη επιπλέον επιπέδων προσωρινής αποθήκευσης δεδομένων, εξασφαλίσαμε υψηλές ταχύτητες λειτουργίας -άνω του 98%, σύμφωνα με τον μετρητή ταχύτητας της Google- για όλες τις σελίδες και για κάθε είδος συσκευής.

Innovation is a state of mind

Κάθε “στολίδι”, κάθε μηχανισμός διευκόλυνσης του χρήστη κατά την πλοήγηση και κάθε πληροφορία για το προϊόν που αυτός αναζητά έπρεπε να βρει τη θέση του στο pancarshop.gr. Έτσι εντάξαμε…

  • Μηχανισμό ερωτοαπαντήσεων στη σελίδα των προϊόντων για τη δημιουργία online βιβλιοθήκης διευκρινιστικών απαντήσεων.
  • Smart αναζήτηση προϊόντων με τη χρήση εφαρμογής που εκπαιδεύεται βάσει παρελθοντικών αναζητήσεων για τα πιο δημοφιλή προϊόντα ανά κατηγορία.
  • Voice Assistance App. που διασυνδέει τις κινήσεις του user με φωνητικές συμβουλές καθοδήγησης προκειμένου να ολοκληρώσει με επιτυχία την παραγγελία.
  • Εφαρμογή Voice Search εξασφαλίζοντας ακαριαία αποτελέσματα κατά την αναζήτηση.
  • Smart tool για την αναζήτηση των προϊόντων σύμφωνα με τη μάρκα, το μοντέλο και την χρονολογία του αυτοκινήτου.
  • Εφαρμογή εσωτερικών διαφημίσεων που προβάλλονται τα εποχιακά προϊόντων επιλογής της επιχείρησης σε όλες τις σελίδες Category Page, Product Page.
  • Εφαρμογή άμεσης ολοκλήρωσης της παραγγελίας απευθείας στη σελίδα του προϊόντος στην περίπτωση που ο πελάτης επιθυμεί να παραλάβει το προϊόν από το κατάστημα μειώνοντας στο ελάχιστο τον χρόνο ολοκλήρωσης της διαδικασίας.
  • Εφαρμογή σύγχρονου chatbot διασυνδεδεμένου με το messenger για την άμεση επικοινωνία των users με τους εκπροσώπους της επιχείρησης.
  • Εφαρμογή υπολογισμού πληρωμής με δόσεις, κόστους μεταφορικών και κόστος τοποθέτησης στην σελίδα του προϊόντος για τη διευκόλυνση των πελατών πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας αγοράς.
  • Ενσωμάτωση Artificial Intelligence εφαρμογών, ώστε το e-shop να «εκπαιδεύεται» στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του user προσφέροντας personalized πλοήγηση.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου e-shop είναι:

  • Ολικός επανασχεδιασμός του Information Architecture.
  • Νέο εύχρηστο μενού και κατηγοριοποίηση των προϊόντων για την πιο εύκολη πλοήγηση και εύρεση της επιθυμητής πληροφορίας
  • Ενσωμάτωση έξυπνων φίλτρων, για στοχευμένη και ταχύτερη αναζήτηση μεταξύ των 23.000 προϊόντων.
  • SEO Module το οποίο επιτρέπει την αυτοματοποίηση των on-site SEO-related ενεργειών: headers, optimized URLs, τίτλοι σελίδων, λέξεις-κλειδιά.
  • Αναλυτική παρουσίαση των προϊόντων, μέσα από ανανεωμένες προϊοντικές σελίδες που περιλαμβάνουν αναλυτικές παρουσιάσεις, πολλαπλές εικόνες, videos, χρήσιμα bullets.
  • Εφαρμογή σύγκρισης με αντίστοιχα προϊόντα εφαρμόζοντας Up Selling τεχνικές.
  • Εφαρμογή Cross Selling τεχνικών για την πρόταση συμπληρωματικών προϊόντων που ταιριάζουν με τις επιλογές του πελάτη.
  • Εφαρμογή One Click Checkout διαδικασίας πληρωμής της παραγγελίας επιτυγχάνοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας μέσα σε 30’’.
  • Εφαρμογή όλων των διαθέσιμων τρόπων πληρωμής προσφέροντας την μέγιστη ασφάλεια συναλλαγών.
  • Online παρακολούθηση της παραγγελίας απευθείας μέσα από την πλατφόρμα χωρίς να γίνεται Redirect σε 3rd Party συστήματα.
  • Διασύνδεση με όλες τις εταιρείες Courier επιλογής του πελάτη, παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες αυτόματης δημιουργίας αριθμοδότησης και εκτύπωσης των παραστατικών Realtime.
  • Διασύνδεση με το ERP επιλογής του πελάτη για την άμεση ενημέρωση των αποθεμάτων, των πωλήσεων και της καρτέλας των πελατών, ώστε να υπάρχει αμφίδρομη καταχώρηση των μεταβολών που πραγματοποιούνται Realtime.
  • GDPR Compliance, ακολουθώντας όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες για την διασφάλιση των δεδομένων των καταναλωτών.
  • Δυνατότητα συνεχούς επεκτασιμότητας.

And the winner is…

Το pancarshop.gr είναι ήδη live εδώ και 15μήνες. Ήρθε η ώρα να πούμε ποιος είναι ο νικητής. Δεν είναι άλλος από τον επιχειρηματία που εμπιστεύθηκε την ομάδα μας. Με ευχρηστία άνω του 93% σε μια περίπλοκη αγορά που ο μέσος όρος κινείται οριακά κάτω από το 50%, δεν είναι έκπληξη που έχει  διπλασιάσει σχεδόν όλα τα metrics και τον e-commerce τζίρο του (visitors, transactions, έσοδα). Στο μόνο κριτήριο που κατεγράφη μείωση ήταν στην εγκατάλειψη καλαθιού το οποίο σχεδόν μειώθηκε κατά το ήμισυ.

Σε εμάς μένει η χαρά για την επιτυχία του συνεργάτη μας κι ένα ακόμα βραβείο στη συλλογή μας στην κατηγορία best in Auto, στα e-volution Awards 2021.

Pancarshop.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας