[tm_pb_section admin_label=”section”][tm_pb_row admin_label=”row”][tm_pb_column type=”4_4″][tm_pb_text admin_label=”Text” text_orientation=”justified” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Η Black Friday στις 28 Νοεμβρίου και η Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου αποτελούν τις δύο από τις μεγαλύτερες ημέρες εκπτώσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Αν είστε ιδιοκτήτης ηλεκτρονικού καταστήματος και δεν έχετε αρχίσει να σκέφτεστε τρόπους για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας κατά τη διάρκεια αυτών των δύο ημερών, το συγκεκριμένο άρθρο θα αποτελέσει σημείο αναφοράς. Είναι ευκαιρία, συμμετέχοντας στον εκπτωτικό «πυρετό» αυτών των ημερών, να αυξήσετε τον τζίρο σας, λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων. Προς την κατεύθυνση αυτή, τα εξειδικευμένα στελέχη της plushost.gr κατέγραψαν και σας προτείνουν, 15 αποτελεσματικές ενέργειες marketing που μπορείτε να εφαρμόσετε, για να αυξήσετε το traffic, τις πωλήσεις και τον τζίρο στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, κλείνοντας τη χρονιά με υψηλότερα έσοδα και περισσότερα χαμόγελα.
Δείτε αναλυτικά ποιες είναι αυτές:
1. Μία διαφορετική προσφορά κάθε ώρα
Οι ωριαίες προσφορές αποτελούν μια αποτελεσματική marketing ενέργεια για τη Black Friday, που λειτουργεί καλύτερα για τα καταστήματα. Κρατήστε τις προσφορές της Black Friday «κρυφές» από τους επισκέπτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, ώστε να επιστρέφουν στο κατάστημά σας κάθε ώρα για να τις ελέγξουν.
Αυτή η ενέργεια, για να προσελκύσει αρκετούς πελάτες, θα πρέπει να προσφέρετε ήδη κάποια προσφορά Black Friday, για παράδειγμα έκπτωση -40% σε όλα τα προϊόντα, ενώ το Deal of the Hour θα μπορούσε να είναι έκπτωση -50% σε όλα τα προϊόντα ή και παραπάνω. Για να προωθήσετε ακόμα περισσότερο τη συγκεκριμένη ενέργεια, δημιουργήστε ένα banner στην αρχική σελίδα για κάθε ώρα που θα έχετε μια προσφορά.
2. Δημιουργήστε έναν Οδηγό Δώρων
Οι οδηγοί δώρων δίνουν επιπλέον κίνητρο στους πελάτες σας να σας επισκέπτονται κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Για παράδειγμα εάν πουλάτε εξοπλισμό για Crossfit μια λίστα με “Δώρα για όσους αγαπούν το Crossfit”, “Δώρα Crossfit για Εκείνη”, “Δώρα Crossfit για Εκείνον”, “Αστεία Δώρα Crossfit” και “Δώρα Crossfit για Trainers”, θα μπορούσε να είναι παραδείγματα ιδεών δώρων που αναζητά ένας λάτρης του Crossfit. Η ποικιλία και οι εναλλακτικές προτάσεις δώρων συγκεντρωμένες σε έναν οδηγό θα βοηθήσει τους χρήστες να φτάσουν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα και να πραγματοποιήσουν την αγορά τους.
Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε έναν οδηγό δώρων: Πρώτον, δημιουργώντας μία συλλογή μέσα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα φτιάχνοντας μια ετικέτα προϊόντος με το ίδιο όνομα και προσθέτοντας την αντίστοιχη ετικέτα σε όλα τα προϊόντα που θέλετε να εμφανίζονται στον οδηγό δώρων. Δεύτερον, γράφοντας ένα άρθρο blog. Συγκεκριμένα δημιουργήστε μία ανάρτηση blog στο e-shop σας ή σε ένα site μέσω του οποίου μπορείτε να προωθήσετε το e-shop σας, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο και την ανάπτυξη του SEO. Για καλύτερα αποτελέσματα αναζητήστε στο Google παρόμοια άρθρα, βρείτε αυτά που εμφανίζονται υψηλότερα στις αναζητήσεις και συντάξτε ένα άρθρο με πλουσιότερο πρωτότυπο περιεχόμενο και περισσότερα προϊόντα για να δώσετε στους αναγνώστες έναν παραπάνω λόγο να κάνουν κλικ στο δικό σας.
3. Δώρο με κάθε αγορά
Η προσφορά ενός δώρου με κάθε παραγγελία είναι μία διασκεδαστική και ταυτόχρονα δελεαστική προσφορά για τους αγοραστές της Black Friday, αρκεί το δώρο να σχετίζεται με τα προϊόντα που αγοράζουν. Για παράδειγμα, αν πουλάτε γυναικεία ρούχα, μπορείτε να δώσετε δωρεάν ένα βραχιόλι ή ένα σετ σκουλαρίκια. Με ανδρικά ρούχα μπορείτε να προσφέρετε σαν δώρο ένα ζευγάρι μανικετόκουμπα. Αν εμπορεύεστε είδη διακόσμησης, δώστε ένα δωρεάν βάζο και αν πουλάτε προϊόντα ομορφιάς μπορείτε να δωρίσετε ένα σφουγγαράκι μακιγιάζ ή μία χτένα.
4. Παρατείνετε τις εκπτώσεις σας από τη Black Friday έως την Cyber Monday
Μία αποτελεσματική και συνηθισμένη πλέον ιδέα marketing για τη Black Friday είναι η παράταση των εκπτώσεων. Η Black Friday αποτελούσε την ημέρα κατά την οποία οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων εφάρμοζαν τις μεγαλύτερες και θεαματικότερες εκπτώσεις. Ωστόσο, με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, εμφανίστηκε η Cyber Monday. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων να παρατείνουν τις εκπτώσεις τους για τέσσερις μέρες έως και την Cyber Monday και όχι μόνο για τη Black Friday. Με την παράταση των εκπτώσεων και των προσφορών σας, θα είστε σε θέση να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες και να επιτύχετε περισσότερες πωλήσεις.
Δεδομένου ότι οι προσφορές της Black Friday τείνουν να είναι οι πιο δημοφιλείς και να προσελκύουν τους περισσότερους πελάτες, μπορείτε να επικεντρωθείτε σε αυτή. Για παράδειγμα, τη Black Friday να προσφέρετε σε όλο το κατάστημα έκπτωση -50%, το Σάββατο 1+1 Δώρο, την Κυριακή -30% σε μία συγκεκριμένη κατηγορία του ηλεκτρονικού καταστήματος και έκπτωση -50% στις online αγορές τη Cyber Monday.
Επιπλέον μπορείτε ακόμη και να ξεκινήσετε νωρίτερα, όπως κάνουν ήδη αρκετοί, με Pre Black Friday προσφορές και εκπτώσεις.
5. Στείλτε στους συνδρομητές σας ένα email υπενθύμισης
Το email marketing είναι ένα μεγάλο διαφημιστικό κανάλι, το οποίο μπορεί να φέρει πολλές επιπλέον πωλήσεις χωρίς ιδιαίτερα μεγάλο κόστος αφού η απόδοση μπορεί να φτάσει και σε τάξεις μεγέθους 1 προς 32. Δηλαδή για κάθε 1€ που ξοδεύετε στο email marketing μπορεί να κερδίσετε 32 ευρώ.
Όταν πρόκειται για το email marketing, υπάρχουν δύο προσεγγίσεις:
• Προηγούμενοι πελάτες: Αν έχετε λίστα newsletter, επικοινωνήστε με τους πρώην πελάτες σας και προσφέρετέ τους έναν VIP εκπτωτικό κωδικό που τους προσφέρει επιπλέον έκπτωση στην επόμενη παραγγελία τους. Δεδομένου ότι παλιότερα έχουν αγοράσει από εσάς είναι πιο πιθανό να αγοράσουν και τώρα. Επίσης, εάν κάποιοι έχουν κάνει την παραγγελία τους μέσα στις τελευταίες 30 ημέρες, το εμπορικό σήμα σας θα είναι φρέσκο στο μυαλό τους και είναι πολύ πιθανό να αγοράσουν και αυτοί ξανά.
• Πιθανοί μελλοντικοί πελάτες: Όταν πρόκειται για την αποστολή newsletter σε πιθανούς πελάτες, στείλτε στο newsletter τις προσφορές που θα έχετε εκείνη την ημέρα, ώστε να επιστρέψουν και να τις ελέγξουν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
6. Προσθήκη νέων προϊόντων
Οι πελάτες προτιμούν να περιηγούνται σε ηλεκτρονικά καταστήματα με νέα προϊόντα. Εάν ένας πελάτης αγόρασε ήδη ένα προϊόν από εσάς μία φορά, ή είναι ένας πελάτης που επιστρέφει στο κατάστημά σας, τότε τα νέα προϊόντα θα διεγείρουν την περιέργειά του.
Μπορείτε να προσθέσετε νέα προϊόντα με δύο διαφορετικούς τρόπους.
• Πρώτον, μπορείτε να προσθέσετε αρκετά νέα προϊόντα λίγες μέρες πριν από τη Black Friday επιτρέποντας έτσι στους πρώην πελάτες σας να απολαύσουν μια νέα εμπειρία όταν επιστρέψουν στο κατάστημά σας. Η προσθήκη νέων προϊόντων θα μπορούσε να ισοδυναμεί με επιπλέον πωλήσεις χωρίς το κόστος της προώθησης και της διαφήμισης, πριν από τις μεγάλες εκπτώσεις.
• Δεύτερον, μπορείτε να προσθέσετε νέα προϊόντα που διατίθενται αποκλειστικά στη Black Friday για να ενισχύσετε τις πωλήσεις εκείνης της ημέρας. Σε αυτή την περίπτωση, η προσθήκη μίας αντίστροφης μέτρησης που μετράει μέχρι το τέλος της ημέρας θα έκανε τους πελάτες σας να αγοράσουν όσο πιο άμεσα μπορούν.
Το ίδιο επιθετικά θα επιδρούσε και ένα γραφικό στην κορυφή του προϊόντος με τη φράση «Black Friday Exclusive», για να γνωρίζουν οι χρήστες ότι το προϊόν θα είναι διαθέσιμο μόνο εκείνη την ημέρα.
7. Προσφέρετε μια «κρυφή ματιά» στις Black Friday προσφορές σας
Μία έξυπνη ιδέα marketing για τη Black Friday είναι να δημιουργήσετε ένα gif ή ένα βίντεο με τα προϊόντα που θα έχετε σε μεγάλη έκπτωση χωρίς την τιμή πώλησης δημιουργώντας στον χρήστη ένα αίσθημα προσμονής για τις προσφορές που θα έχετε στη Black Friday και θα τον κάνει σίγουρα να μπει στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα για να τις ελέγξει.
Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα slideshow, μοντέρνα και ιδιαίτερα banner ή ακόμα και βίντεο με ή χωρίς ήχο. Τα πιασάρικα και ξεχωριστά γραφικά θα τραβήξουν την προσοχή των χρηστών, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορεί να κοινοποιήσουν τις δημοσιεύσεις σας στους φίλους τους ενημερώνοντας και εκείνους με αυτό τον τρόπο για τις προσφορές σας.
8. Επωφεληθείτε από τα Hashtags
Για την ακόμα καλύτερη προώθηση των προσφορών και του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στην περίοδο της Black Friday επωφεληθείτε και από τα στοχευμένα hashtag της Black Friday εκτός από αυτά που χρησιμοποιείτε συνήθως. Συμπεριλάβετε στις δημοσιεύσεις σας hashtags, όπως #blackfriday #cybermonday #sale #blackfridaysale #blackfridaydeals, τα οποία θα σας επιτρέψουν να προσεγγίσετε πελάτες που αναζητούν συγκεκριμένες εκπτώσεις και προσφορές.
Η χρήση αυτών των hashtags λειτουργεί εξαιρετικά για προϊόντα που οι πελάτες χρησιμοποιούν καθημερινά, όπως προϊόντα μόδας, διακοσμητικά σπιτιού και ηλεκτρικές συσκευές. Εάν τα προϊόντα σας είναι πιο ιδιαίτερα και λιγότερο διαδεδομένα, αυτό μπορεί να μην λειτουργήσει καλά για εσάς καθώς οι χρήστες δεν θα ψάξουν για αυτά τα είδη προϊόντων κάτω από hashtags Black Friday. Πρέπει να διασφαλίσετε ότι τα προϊόντα που εμπορεύεστε απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό. Εάν δεν το κάνουν, εστιάστε σε εξειδικευμένα hashtags που ξέρετε ότι σας προσφέρουν κάποιο κέρδος.
9. Αύξηση του διαφημιστικού budget
Κατά τη διάρκεια της Black Friday, οι διαφημιστές θα διαθέσουν μεγαλύτερο budget από το συνηθισμένο. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος ανά κλικ (CPC) θα είναι υψηλότερο από το συνηθισμένο. Αν σχεδιάζετε να κάνετε διαφημίσεις στο Facebook, πρέπει να αυξήσετε το διαφημιστικό σας budget λίγες μέρες πριν από την Black Friday ώστε να δοθεί στις διαφημίσεις σας αρκετός χρόνος για να βελτιστοποιήσουν τις μετατροπές και να σας αποφέρουν περισσότερες πωλήσεις.
Διαθέτοντας περισσότερα χρήματα από αυτά που συνήθως ξοδεύετε, θα προσελκύσετε περισσότερους χρήστες που θα αγοράσουν από το ηλεκτρονικό σας. Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει στις διαφημίσεις σας να αναφέρετε τις Black Friday προσφορές σας ή να έχετε ελκυστικές εκπτώσεις που θα τραβήξουν την προσοχή των χρηστών. Οι χρήστες είναι πάντα έτοιμοι να αγοράσουν αρκεί να δουν τη σωστή προσφορά, στη σωστή τιμή, την κατάλληλη στιγμή. Η Black Friday αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό. Επικεντρωθείτε στα best seller προϊόντα σας για να προωθήσετε τη σωστή προσφορά κατά τη διάρκεια της Black Friday.
10. Δημιουργήστε ένα ημερολόγιο για τις προωθητικές σας ενέργειες
Καθώς πλησιάζει η Black Friday, πρέπει να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο που να περιέχει τις προσφορές και τις ενέργειες που θέλετε να κάνετε, καθώς και το πότε θέλετε να τις κάνετε. Σκοπός είναι να προγραμματίσετε ένα μήνα μπροστά και να ξεκινήσετε τις προσφορές σας την εβδομάδα της Black Friday, ώστε οι πελάτες σας να γνωρίζουν ότι θα τους προσφέρετε μεγάλες εκπτώσεις. Το ημερολόγιό σας πρέπει να περιλαμβάνει: νέα γραφικά και banners, δημοσιεύσεις Social Media, δημιουργικά και copyright, καθώς και προσφορές.
11. Χρησιμοποιήστε έξυπνες τεχνικές για μεγαλύτερη ευκολία
Έχουν ήδη αναφερθεί πολλές στρατηγικές marketing που θα ενισχύσουν την προώθηση τους ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Υπάρχουν όμως και αρκετά που πρέπει να εφαρμόστε μέσα στο κατάστημά σας, για να εκμεταλλευτείτε ακόμα καλύτερα τη Black Friday.
• Αρχικά, πρέπει να έχετε online chat στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα για να επιτρέψετε στους πελάτες να επικοινωνήσουν μαζί σας για τυχόν απορίες ή διευκρινίσεις. Η γνωστή σε όλους Εξυπηρέτηση Πελατών μπορεί στο τέλος να πείσει έναν πελάτη να ολοκληρώσει μία παραγγελία για την οποία δεν ήταν ιδιαίτερα σίγουρος. Καθώς η επισκεψιμότητα στο e-shop σας θα είναι αυξημένη, τα μηνύματα που θα δέχεστε θα είναι βομβαρδιστικά και πρέπει να απαντάτε σε όλα πριν ο υποψήφιος πελάτης εγκαταλείψει το κατάστημά σας.
• Στη συνέχεια, πρέπει να ενημερώνετε τους πελάτες για τα δωρεάν μεταφορικά του καταστήματός σας καθώς και τι ποσό τους υπολείπεται για να επωφεληθούν από τα δωρεάν μεταφορικά.
• Τέλος, χρησιμοποιήστε το Upselling κατά τη διάρκεια της Black Friday καθώς με την αυξημένη επισκεψιμότητα και τις μεγάλες εκπτώσεις, θα αυξήσει τη μέση αξία της παραγγελίας και θα σας φέρει ακόμη περισσότερο κέρδος.
12. Προσφέρετε «Μυστηριώδεις Εκπτώσεις»
Το στοιχείο της έκπληξης είναι ιδιαίτερα ισχυρό στο marketing της Black Friday. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσθέσετε κάρτες ξυστού και άλλες παρόμοιες διαδραστικές εμπειρίες στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Αυτή η παιχνιδιάρικη προσφορά της έκπτωσης θα προσελκύσει τους πελάτες να παραμείνουν στο κατάστημά σας λίγο περισσότερο και θα τους αποτρέψει να εγκαταλείψουν τα καλάθια τους.
13. Άμεση αλληλογραφία με εκπτωτικό κωδικό
Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, η διαδικτυακή διαφήμιση καθίσταται πολύ πιο ακριβή, καθώς οι λιανοπωλητές αυξάνουν δραματικά τα διαφημιστικά budget. Αν έχετε δημιουργήσει μια βάση πελατών, μπορείτε να τους στείλετε μία ευχαριστήρια κάρτα. Η κάρτα μπορεί να περιλαμβάνει μια προσωπική σημείωση που τους ευχαριστεί για την αγορά τους κατά τη διάρκεια του έτους και έναν ειδικό κωδικό έκπτωσης αποκλειστικά για αυτόν ή αυτήν με το όνομά τους ως κωδικό. Βεβαιωθείτε ότι έχετε γράψει το όνομά σας στην κάρτα έτσι ώστε να φαίνεται πιο εξατομικευμένη. Αυτές οι μικρές πινελιές σπάνια γίνονται από τους εμπόρους, αλλά μπορούν να είναι αποτελεσματικές για να μείνετε αξέχαστοι στους πελάτες σας.
14. Δημιουργήστε εκτυπώσιμες δωροκάρτες
Οι δωροκάρτες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή δώρα που προσφέρονται, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να αγοράσουν δωροκάρτες για τους φίλους και την οικογένειά τους, αν δεν είναι σίγουροι για το δώρο που θα τους ταιριάζει και ενημερώστε τους, πως μπορούν να τις εκτυπώσουν και να τις δώσουν στα αγαπημένα τους πρόσωπα κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
15. Προσφέρετε μια VIP έκπτωση
Εάν διαθέτετε κάποιο loyalty program ή VIP Club για τους καλύτερους πελάτες σας, μπορείτε να τους προσφέρετε μια ειδική αποκλειστική VIP έκπτωση, κατά τη διάρκεια της Black Friday. Ως πιστοί πελάτες σας, θα αγοράσουν περισσότερες φορές και μεγαλύτερα ποσά από τους πελάτες που αγόρασαν μόνο μία φορά από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Παράλληλα, είναι αυτοί που θα κάνουν επαναλαμβανόμενες αγορές στο κατάστημά σας καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους. Οπότε, δείξτε τους την ευγνωμοσύνη σας προσφέροντάς τους την καλύτερη έκπτωση. Σιγουρευτείτε ότι δεν προσφέρετε αυτή την έκπτωση σε όλους τους πελάτες για να εξασφαλίσετε ότι οι VIPs θα νιώσουν ξεχωριστοί, αλλά και για να εξασφαλίσετε ότι η επιχείρησή σας είναι ακόμα κερδοφόρα και μετά τη Black Friday.
[/tm_pb_text][/tm_pb_column][/tm_pb_row][/tm_pb_section]