fbpx

12 marketing tips for Valentine’s day

12 πολύτιμα marketing tips για τη Γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου

Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου πλησιάζει και είναι ευκαιρία για τα e-shops να ξεκινήσουν marketing campaigns ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Περίοδοι σαν τη Valentine’s Day δίνουν στους marketing managers των e-shop τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την απήχηση που έχουν ώστε το δικό τους brand name να «φτάσει» σε όσους περισσότερους χρήστες γίνεται. Η εξειδικευμένη ομάδα της Plushost συγκέντρωσε για σας 12 marketing tips, προκειμένου να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη Valentine’s Day και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

1. Δημιουργήστε καμπάνιες «2 σε 1»

Η Valentine’s Day απευθύνεται κυρίως σε ζευγάρια, οπότε είναι καλό να δημιουργήσετε καμπάνιες της λογικής «2 σε 1». Εάν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα έχει ήδη καμπάνιες «Αγόρασε 1 και πάρε ακόμη 1 δώρο», τότε εκμεταλλευτείτε το και χρησιμοποιήστε λεκτικά/κείμενα που δημιουργούν την εντύπωση ότι απευθύνεστε σε ζευγάρια. Ακόμα και αν το το e-shop σας δεν προσφέρει φυσικά προϊόντα, δημιουργήστε μία special offer καμπάνια με κάποιες υπηρεσίες σας, την οποία μπορείτε να προωθήσετε με τα αντίστοιχα λεκτικά. Για να έχετε ακόμα μεγαλύτερο reach (απήχηση) κοινοποιήστε την καμπάνια σας και μέσω των social media.

2. Στείλτε ρομαντικά emails

Εάν ανήκετε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, πιθανότατα έχετε ήδη υλοποιήσει κάποια μορφή email marketing. Έχετε εξετάσει όμως την περίπτωση να ενσωματώσετε στα emails και τα subject lines ιδέες εμπνευσμένες από μία σημαντική ημέρα, όπως ο Άγιος Βαλεντίνος; Ξεκινήστε χρησιμοποιώντας στο subject line του email φράσεις και λέξεις που προσφέρουν μία νότα ρομαντισμού ή αγάπης. Έπειτα, βεβαιωθείτε πως το περιεχόμενο του email σας ακολουθεί την ίδια ρομαντική γραμμή με το subject line. Διάφορα emojis μπορούν να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο αυτή την ατμόσφαιρα, αρκεί να χρησιμοποιούνται με φειδώ ώστε τα emails σας να μην χαρακτηριστούν ως spam.

3. Προσθέστε μία ρομαντική νότα στα γραφικά του καταστήματος

Βοηθήστε τους πελάτες σας να μπουν στο κλίμα του Αγίου Βαλεντίνου προσθέτοντας μία ρομαντική πινελιά στα banners της αρχικής σας σελίδας, καθώς και στη φωτογραφία profile και εξωφύλλου στους λογαριασμούς των social media του καταστήματός σας. Εάν έχετε κάποια καμπάνια με προσφορές ή δώρα, φροντίστε να χρησιμοποιήσετε τα ίδια δημιουργικά σε όλα τα κανάλια για να αποκτήσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μεγαλύτερο awareness και απήχηση.

4. Στείλτε στους πελάτες σας κάρτες Αγίου Βαλεντίνου

Μπορεί να φαίνεται λίγο «ξεπερασμένο», αλλά στέλνοντας μία κάρτα στους πελάτες σας, τους δείχνετε πως πραγματικά νοιάζεστε για αυτούς. Καθώς οι περισσότεροι ανταγωνιστές πλησιάζουν τους καταναλωτές κυρίως μέσω του digital marketing, η αποστολή μίας κάρτας με τον παραδοσιακό τρόπο θα σας κάνει να ξεχωρίσετε και να πρωτοτυπήσετε.

Valentise's Post Card

Προσπαθήστε να μην επικεντρωθείτε στις πωλήσεις που θέλετε να επιτύχετε, αλλά να δείξετε στους πελάτες σας το πόσο σημαντικοί είναι για εσάς. Ο στόχος εδώ είναι να «δεθεί» συναισθηματικά ο καταναλωτής με το brand σας. Αυτό, αυξάνει υποσυνείδητα το loyalty των πελατών σας, το οποίο λειτουργεί αποδοτικά στις μελλοντικές του αγορές από το e-shop σας. Εάν ο χρόνος σας πιέζει και δεν επαρκεί για να στείλετε ταχυδρομικώς τις κάρτες, μπορείτε να τις στείλετε ψηφιακά με μία ειδική έκπτωση ή προσφορά να συμπληρώνει το μήνυμά σας για τον κάθε πελάτη.

5. Ζητήστε από τους followers σας να μοιραστούν τις ιστορίες αγάπης τους

Εάν είστε ενεργή επιχείρηση στα social media, μπορείτε να ζητήσετε από τους followers σας να μοιραστούν τις ιστορίες αγάπης τους, βρίσκοντας ένα τρόπο να συνδέσετε αυτή την ενέργεια με το δικό σας brand name και e-shop. Μπορείτε να καταστήσετε σαφές ότι κάθε ιστορία δεν είναι απαραίτητο να είναι ρομαντική με την παραδοσιακή έννοια για να μην αποξενώσετε μέλη από το κοινό-στόχο (target audience) σας. Ζητήστε από τους followers σας να αναφερθούν σε διάφορες ιστορίες αγάπης, συμπεριλαμβανομένης της ρομαντικής, της φιλικής, της οικογενειακής, κλπ. Προσφέρετε ένα βραβείο για την καλύτερη ιστορία, αλλά βεβαιωθείτε ότι έχετε περιγράψει με σαφήνεια τους όρους και τις προϋποθέσεις προτού ξεκινήσετε την καμπάνια σας. Λάβετε υπόψη ότι δεν πρέπει να ζητάτε από το κοινό σας να κάνει like και share την ανάρτησή σας για επιπλέον συμμετοχές, καθώς το Facebook δεν επιτρέπει τέτοιου είδους δημοσιεύσεις.

6. Επισημάνετε υπηρεσίες και προϊόντα που αφορούν τη μεγάλη βραδιά του Αγίου Βαλεντίνου

Εάν το e-shop σας παρέχει προϊόντα, τα οποία συνδέονται άμεσα με το μεγαλύτερο ραντεβού του χρόνου, τη Valentine’s Day, τότε επικεντρώστε το marketing σε αυτά τα προϊόντα. Ηλεκτρονικά καταστήματα με λουλούδια, κοσμήματα ή υπηρεσίες spa μπορούν πολύ εύκολα να εκμεταλλευτούν αυτή τη λογική marketing και να δουν τον τζίρο τους να αυξάνεται κατακόρυφα. Για παράδειγμα, ένα ανθοπωλείο μπορεί να διαφημίσει τις ανθοδέσμες του λέγοντας «Κάντε τη Valentine’s Day ξεχωριστή με μία μοναδική ανθοδέσμη από το κατάστημά μας» ή «Ο καλύτερος τρόπος να δείξετε την αγάπη σας: μια μοναδική ανθοδέσμη από το κατάστημά μας!».

7. Δείξτε την αγάπη σας στους Singles

Υπάρχουν άτομα που δεν βρίσκονται σε κάποια σχέση και είναι σημαντικό να το λάβετε υπόψη κατά τη διάρκεια των campaigns σας για τη Valentine’s Day. Εκτός από τα ζευγάρια, δείξτε την αγάπη σας και στους «ελεύθερους» πελάτες σας προσφέροντας εκπτώσεις σε προϊόντα που αφορούν έναν single ή έστω προϊόντα που απευθύνονται σε όλους ανεξάρτητα από το αν είναι σε σχέση ή όχι.

8. Χρησιμοποιήστε σχετικά Hashtags

Υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα hashtags αποτελεσματικά για τις marketing campaigns της Γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου. Φτιάξτε το δικό σας hashtag, το οποίο δεν χρειάζεται να περιλαμβάνει το brand name σας, αλλά με κάποιο τρόπο να συνδέεται με αυτό.

Επιλέξτε ένα hashtag που είναι μοναδικό και εύκολο να το θυμάται κανείς, εντάξτε το στις δημοσιεύσεις σας και μετά ζητήστε και από τους followers σας να κάνουν το ίδιο για να δημιουργήσετε όσο περισσότερο user-generated content (περιεχόμενο προερχόμενο από τους χρήστες) μπορείτε. Εάν η επιχείρησή σας δεν μπορεί να έχει κάποιο γνωστό και μοναδικό hashtag με μεγάλο αντίκτυπο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα ήδη υπάρχοντα δημοφιλή hashtags από το Twitter και το Instagram.

9. Δημιουργήστε έναν Οδηγό Δώρων της «τελευταίας στιγμής»

Valentine's Day Gift Guide

Όλοι γνωρίζουμε εκείνους τους ανθρώπους που περιμένουν μέχρι την τελευταία στιγμή να αγοράσουν τα δώρα τους. Παίξτε με τις ανάγκες τους, προσφέροντας έναν οδηγό δώρων της τελευταίας στιγμής για τη Valentine’s Day, ο οποίος περιλαμβάνει προϊόντα ή υπηρεσίες σας που ταιριάζουν στο κλίμα της ημέρας και παρουσιάστε τον στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα σε μία ξεχωριστή κατηγορία, σε ένα αρχείο PDF, σε ένα βίντεο YouTube ή δημοσιεύστε ένα Instagram Story.

10. Κάνετε έναν διαγωνισμό

Η διεξαγωγή ενός διαγωνισμού για τη Valentine’s Day μπορεί να είναι διασκεδαστική και κερδοφόρα τόσο για εσάς, όσο και για τους πελάτες σας. Είτε επιλέγετε να προσφέρετε μια ξεχωριστή νυχτερινή εξόρμηση, είτε ένα προϊόν που είναι ιδανικό για ζευγάρια ή singles, επικεντρωθείτε σε διαγωνισμούς που θα ενθουσιάσουν τους πελάτες σας χωρίς όμως να ξεφεύγουν σημαντικά από τον προϋπολογισμό σας. Για παράδειγμα, όσοι χρήστες ολοκληρώσουν την παραγγελία τους στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα εντός συγκεκριμένων ημερών, μπαίνουν σε κλήρωση για ένα ραντεβού σε spa πριν το μεγάλο ραντεβού.

11. Στείλτε Push Notifications

Εάν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα έχετε ήδη έναν μηχανισμό για την αποστολή Push Notifications, μπορείτε εύκολα να προσαρμόσετε τα notifications στο κλίμα της Valentine’s Day. Προωθήστε έξυπνες προσφορές ή εκπτώσεις με ρομαντικό, δημιουργικό και πρωτότυπο λεκτικό ώστε να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του παραλήπτη και να μην σας αποκλείσει από τις ειδοποιήσεις που λαμβάνει.

12. Συνδυάστε προϊόντα που λειτουργούν καλά μαζί

Μία ακόμη ιδέα που επικεντρώνεται στα «ζευγάρια», είναι ο συνδυασμός δύο ή περισσότερων προϊόντων που λειτουργούν καλά μαζί και μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις σας. Για παράδειγμα, εάν έχετε ένα e-shop πώλησης κοσμημάτων, συνδυάστε τα κολιέ με σκουλαρίκια ή βραχιόλια. Εάν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα βρίσκεται στον τομέα της ένδυσης, δημιουργήστε outfits με κομμάτια που συνδυάζονται ωραία μεταξύ τους και προσθέστε μηνύματα που τα συνδέουν με τη Γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, όπως «Εκπληκτικά κοσμήματα για τη Γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου» ή «Μοναδικό outfit για το δείπνο του Αγίου Βαλεντίνου».

 

Επικοινωνήστε μαζί μας