Λιγότερο από δύο μήνες έμειναν για το Black Friday του 2019 και όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα προετοιμάζονται για την στρατηγική που θα ακολουθήσουν προκειμένου να πετύχουν τους υψηλούς στόχους κερδίζοντας το στοίχημα των πωλήσεων. Αρκούν όμως οι πετυχημένες καμπάνιες και οι μεγάλες εκπτώσεις για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα; Η απάντηση είναι πως όχι καθώς τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν την αδυναμία των ηλεκτρονικών καταστημάτων να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης ημέρας. Παρόλο που είναι λίγο αργά για μεγάλες αλλαγές στα ηλεκτρονικά καταστήματα παρακάτω συγκεντρώσαμε 10 προτάσεις και πιθανές βελτιώσεις που μπορείτε να ακολουθήσετε για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και την απόδοση του ηλεκτρονικού καταστήματος την πιο διάσημη ημέρα των εκπτώσεων που φέτος είναι στις 29 Νοεμβρίου.
1. Ξεκινήστε από την ταχύτητα και τον όγκο των επισκεπτών που μπορεί να «σηκώσει» το e-shop σας. Κάθε Black Friday επισκέπτονται το e-shop σας όλο και περισσότεροι χρήστες. Για το λόγο αυτό πρέπει να είστε σίγουροι ότι η ταχύτητα στο το e-shop σας δεν θα επηρεαστεί από τον όγκο των επισκεπτών και κατ’ επέκταση των πιθανών πελατών σας στο Black Friday.
Τα e-shop που καθυστερούν περισσότερο, μπορεί να οδηγήσουν τους χρήστες στην εγκατάλειψη του ηλεκτρονικού καταστήματος, ενώ ένα e-shop που είναι διαρκώς «down» κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης εκπτωτικής ημέρας, όπως η Black Friday, μπορεί να είναι καταστροφικό εξαιτίας των χαμένων πωλήσεων. Εκτελώντας ένα stress test, μπορείτε να διαπιστώσετε αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μπορεί να αντέξει τη μεγάλη επισκεψιμότητα. Υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία που μπορούν να προσομοιώσουν συνθήκες μεγάλης επισκεψιμότητας, για να δείτε πώς αντιδρά το e-shop σας και να κάνετε τις αλλαγές που απαιτούνται εγκαίρως. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το: https://loadimpact.com/
2. Κάντε το Checkout πιο γρήγορο Οποιοδήποτε περιττό βήμα κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης της παραγγελίας μπορεί να προκαλέσει τεράστια αύξηση των παρατημένων καλαθιών ένα βήμα πριν την πώληση. Φανταστείτε τις σοβαρές ζημίες που μπορεί να έχετε στις πωλήσεις σας κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων. Επομένως, είναι σημαντικό να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν τα τυχόν προβλήματα και να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις. Ανατρέξτε στις μετρήσεις σας, τα σχόλια των πελατών σας και τα usability test για να εντοπίσετε τις περιοχές του ταμείου σας, οι οποίες ενδεχομένως να επηρεάσουν τις πωλήσεις σας. Ακόμα και ένα μικρό κείμενο επεξήγησης ενός δύσκολου πεδίου στη φόρμα του ταμείου μπορεί να κάνει τη διαφορά.
3. Ενεργοποιήστε καμπάνιες PPC για άμεση εμφάνιση στις αναζητήσεις Προετοιμάστε εγκαίρως τις καμπάνιες σας για να προωθήσετε τις προσφορές σας στο Black Friday. Έχει αποδειχτεί ότι αν έχετε ήδη ενεργές καμπάνιες του e-shop, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να φανούν τα αποτελέσματα στις αναζητήσεις των χρηστών. Δημιουργείστε τις νέες καμπάνιες μέρες πριν και κρατήστε τες ενεργές έως και το Σαββατοκύριακο που ακολουθεί την Black Friday για ακόμη περισσότερες πωλήσεις.
4. Αξιολογήστε τις επιλογές Αποστολής – Παράδοσης Οι online πελάτες επιλέγουν ένα e-shop λαμβάνοντας υπόψη τους χρόνους παράδοσης, το χαμηλό κόστος των μεταφορικών αλλά και τις εναλλακτικές επιλογές παράδοσης.
Εάν προσφέρετε ήδη ένα αξιοπρεπές σύνολο επιλογών ή αν μπορείτε να προσθέσετε και άλλες, τότε αυτό θα σας δώσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
5. Κάντε ξεκάθαρη την Πολιτική Επιστροφών – Αλλαγών Οι χρήστες κοιτάζουν συχνά την Πολιτική Επιστροφών πριν αποφασίσουν να αγοράσουν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Σύμφωνα με την Shopify, το 83% των καταναλωτών διαβάζει την Πολιτική Επιστροφών πριν από κάθε αγορά και οι περισσότεροι αναφέρουν ότι το κόστος των επιστροφών μπορεί να τους εμποδίσει εν τέλει να κάνουν την αγορά τους.
Οι πολιτικές εύκολης επιστροφής ενθαρρύνουν εξαρχής τους πελάτες να ολοκληρώσουν μία αγορά. Βοηθητικά, επίσης, συμβάλλει όταν οι πολιτικές επιστροφών είναι σαφείς και εύκολο να βρεθούν μέσα στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
6. Κρατήστε επαφή με τους νέους πελάτες Είναι σίγουρο ότι η έξυπνη επιλογή προσφορών στα προϊόντα σας θα προσελκύσει αρκετούς νέους πελάτες κατά τη διάρκεια της Black Friday. Ξεκινήστε άμεσα την αποδοτική στρατηγική στόχευσης για να σας προτιμήσουν ξανά και κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Αν εντυπωσιάστηκαν αρκετά ώστε να αγοράσουν από εσάς μία φορά, τότε μπορείτε να τους πείσετε να αγοράσουν σύντομα ξανά. Μια έξυπνη στόχευση μέσω του e-mail marketing μπορεί να τους οδηγήσει ξανά στο e-shop σας μετατρέποντας τους σε πιστούς πελάτες .
7. Προσελκύστε πελάτες που θα επισκεφθούν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ξανά και ξανά Η περίοδος των εκπτώσεων γύρω από τη Black Friday διαρκεί τουλάχιστον μία εβδομάδα, συμπεριλαμβάνοντας την ίδια τη Black Friday καθώς και το Σαββατοκύριακο πριν από τη Cyber Monday.
Με την ανάμειξη και τη διάθεση διαφορετικών προσφορών και προϊόντων, θα δώσετε στους πελάτες πολλούς λόγους για να επισκεφθούν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πάνω από μία φορά.
8. Χρησιμοποιήστε κουπόνια αντί για εκπτώσεις Εάν δεν έχετε τη δυνατότητα να προσφέρετε μεγάλες εκπτώσεις στους πελάτες, οι δωροκάρτες ή τα εκπτωτικά κουπόνια σε επιλεγμένες αγορές είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση.
Τα κουπόνια παρέχουν ένα κίνητρο στους πελάτες για να πραγματοποιήσουν την πρώτη τους αγορά, ενώ τους δίνουν έναν λόγο να επιστρέψουν και να ξαναγοράσουν, ίσως και πριν από τα Χριστούγεννα.
9. Χρησιμοποιήστε τεχνικές μείωσης του εγκαταλελειμμένου καλαθιού Ένα μεγάλο ποσοστό στο υψηλό traffic που παρατηρείται στις μεγάλες περιόδους εκπτώσεων αφορά χρήστες που απλά κάνουν έρευνα αγοράς και στο τέλος φεύγουν από το e-shop σας. Μην σας τρομάζει η αύξηση των εγκαταλελειμμένων καλαθιών αυτών των περιόδων. Αξιοποιήστε σωστά την υψηλή επισκεψιμότητα, χρησιμοποιήστε κατάλληλες επαναστοχεύσεις και μετατρέψτε τα εγκαταλελειμμένα καλάθια σε πωλήσεις.
10. Δημιουργήστε στους πελάτες σας την αίσθηση της επείγουσας ανάγκης Οι εκπτώσεις τέτοιου είδους διαρκούν για περιορισμένο χρονικό διάστημα και ορισμένα προϊόντα είναι πιθανό να εξαντληθούν κατά τη διάρκεια της Black Friday. Αυτή είναι η ιδανική συνθήκη για να χρησιμοποιήσετε την τακτική της επείγουσας ανάγκης ενημερώνοντας τους χρήστες σχετικά με τα επίπεδα των αποθεμάτων ή με το χρονικό διάστημα που απομένει για να επωφεληθούν από τις προσφορές.
Προσθέστε αντίστροφη μέτρηση στα newsletter σας και μηνύματα μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα κατά την εκπτωτική περίοδο και δείτε τα clicks και τις μετατροπές να αυξάνονται.
Σίγουρα υπάρχουν πολύ περισσότερα πράγματα που δεν γνωρίζετε για τις δυνατότητες του e-shop σας. Εξάλλου μια πετυχημένη ηλεκτρονική επιχείρηση είναι συνδυασμός μιας σύγχρονης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, έξυπνων τεχνικών παρεμβάσεων και σωστού στρατηγικού marketing.
Εάν τα παραπάνω σας κέντρισαν το ενδιαφέρον, περιηγηθείτε στην εταιρική μας ιστοσελίδα και γνωρίστε από κοντά τους ειδικούς που μπορούν να εκτινάξουν τις αποδόσεις του e-shop σας. Κλείστε μαζί μας τώρα ένα ραντεβού στέλνοντας email στο info@plushost.gr, τηλεφωνώντας στο 2431031044 ή συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας.
Επιλέξτε τον δρόμο της απόλυτης επιτυχίας.
Επικοινωνήστε μαζί μας ΣΗΜΕΡΑ!