fbpx

Μ-commerce. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις;

Μ-commerce. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις;

Η επόμενη μέρα είναι εδώ…και ήρθε για να μείνει. Ανακαλύψτε γιατί το mcommerce είναι η νέα ψηφιακή, φορητή «βιτρίνα» της online επιχείρησής σας.

Το λεγόμενο window shopping, έχει αντικατασταθεί σε τεράστιο βαθμό με το “screen shopping“. Και τώρα ήρθε η ώρα να αντικατασταθεί και αυτό με το “mobile screen shopping“. Βρισκόμαστε στην εποχή όπου το “tap ‘n’ go”, “tap ‘n’ shop” – και η αμεσότητα/ταχύτητα που αυτό υπόσχονται – αποτελούν το υπέρτατο «hook».

Με την άνοδο των m-commerce πωλήσεων, η οn-line επιχείρησή σας μπορεί να θεωρείται ότι κερδίζει τη μάχη των πωλήσεων στο πιο διεισδυτικό, εύκολο και γρήγορο shopping.

Και ενώ οι on-line επιχειρήσεις παγκοσμίως (και τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα), έχουν αρχίζει να αντιλαμβάνονται την κερδοφορία πίσω από την καινοτομία του e-commerce, τώρα καλούνται να αντιληφθούν και να επενδύσουν σωστά στο mobile commerce, σε μια άλλη καινοτομία (m-commerce), της… καινοτομίας (e-commerce)!

Η εξέλιξη του shopping που επιτελέστηκε τα τελευταία 5 χρόνια θα μπορούσε να αποτυπωθεί απλά ως εξής:

Παραδοσιακό shopping -> Walk, Watch, Wear, Buy

e-commerce shopping -> Watch, Click, Buy

m-commerce shopping -> Walk, Tap, Buy ON THE GO

Το εντυπωσιακό είναι ότι το mobile commerce αναπτύσσεται παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, με τριπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το e-commerce.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της m-commerce ομάδας μας, Χρήστο Χασιώτη, «το mobile commerce είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία που απαιτεί προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες/τάσεις. Η adaptive τεχνολογία και μια αποτελεσματική στρατηγική mobile marketing είναι μονόδρομος στην κατεύθυνση μεγιστοποίησης των κερδών ενός e-shop»  (ανακαλύψτε περισσότερα εδώ).

Αναφερόμαστε φυσικά σε εκείνες τις online επιχειρήσεις που αντιλαμβάνονται ότι η κερδοφορία μέσω μίας καινοτομίας, συνδέεται άμεσα με το πόσο user-friendly,  ξεχωριστή και memorable είναι η εμπειρία της καινοτόμου τεχνικής για τον ίδιο τον χρήστη. Το User Experience έχει, και εδώ, πρωταγωνιστικό ρόλο.

Μ-commerce. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις;

ΓΙΑΤΙ ΤΟ MCOMMERCE ΕΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ONLINE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ;

Το 2018 καταγράφηκε μεγάλη αύξηση των on-line αγοραστών στο internet «εν κινήσει» στο 60% από το 39% το 2017. Η τάση αυτή θα συνεχιστεί αφού συμβαδίζει και με το εύρημα ότι η πρόσβαση των on-line αγοραστών στο internet γίνεται πρωτίστως μέσω κινητού τηλεφώνου (93%)1.

Μ-commerce. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις;

1 Ανακοίνωση τύπου, «Οι Προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα το 2019», Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Το m-commerce αναμένεται να αποτελέσει major shopping channel αλλάζοντας ριζικά τις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτή. Οι καταναλωτές, ειδικά στη «μετά-covid 19» εποχή, έχουν αρχίζει να εξοικειώνονται περισσότερο από ποτέ με τις ψηφιακές συσκευές, ειδικά όσες είναι «on the go» (smartphone, tablet, desktop). Είναι σίγουρο ότι σε λιγότερο από 5χρόνια, το m-commerce θα έχει κατακτήσει ηγετικό μερίδιο στις ψηφιακές αγορές εκτοπίζοντας όλες τις άλλες συσκευές, φορητές ή μη.

Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη έπαιξαν και κάποια social media, όπως τα Facebook, Twitter και Pinterest, που παρουσίασαν στο καταναλωτικό κοινό το buy button επιτρέποντας στους χρήστες να προβούν σε αγορές χωρίς να πρέπει να εγκαταλείπουν το «ψηφιακό τόπο» στον οποίο βρίσκονταν.

Μ-commerce. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις;

Επιπλέον, οι εφαρμογές κινητών αυξάνονται ραγδαία, συμβάλλοντας σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων, ειδικά με τους GenZers να έχουν πλέον spending power. H Generation Alpha είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αυξήσει εντυπωσιακά τα ποσοστά του m-commerce. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που το e-commerce ενδέχεται να χρειαστεί να  εφεύρει εκ νέου τον «εαυτό» του.

Η ασφάλεια, επίσης, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα στην απόφαση αγοράς μέσω του διαδικτύου. Το m-commerce προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια διότι μπορεί να προσφέρει βιομετρική ταυτοποίηση (biometric authentication) μέσω retina scans, face ID, ή fingerprints κ.λπ.,  εν αντιθέσει με το e-commerce όπου ο πιο συνηθισμένος τρόπος πληρωμής είναι οι πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες.

Μ-commerce. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις;

Το oneclick checkout ενισχύει ακόμα περισσότερο το screen shopping «on the go» μιας και επιτρέπει την ολοκλήρωση μιας παραγγελίας με ένα κλικ κυριολεκτικά (δεδομένου ότι ο χρήστης έχει σε προηγούμενη αγορά αποθηκεύσει τα απαιτούμενα στοιχεία αποστολής και χρέωσης).

Εν ολίγοις, το….

Μ-commerce. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις;

Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει «αδιαπραγμάτευτα» το mcommerce μιας online επιχείρησης

STRUCTURE:
Ένα σωστά δομημένο e-shop, σε mobile συσκευές παρέχει καλύτερη εμπειρία στον user επιτρέποντάς του να κάνει αγορές «on the go». Είναι πολύ σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι είναι συχνότατο το φαινόμενο ένα λειτουργικό και αποτελεσματικό structure να λειτουργεί κυρίως μέσω μεγάλων συσκευών αλλά να είναι ταυτόχρονα αντιπαραγωγικό και ενοχλητικό στο mobile χρήστη, καταδικάζοντας την πώληση.

VOICE SEARCH/ASSISTANCE:
Όλο και πιο πολλοί users ψάχνουν κάποιο προϊόν χρησιμοποιώντας της φωνητική αναζήτηση (το 20% των ερωτημάτων στα κινητά είναι φωνητικές αναζητήσεις) ενώ παράλληλα, οι επερχόμενες γενιές είναι πιο εξοικειωμένες με την αξιοποίηση αυτής της λειτουργίας.

PUSH NOTIFICATION IN REAL TIME:
Τα push notification με διάφορες προσφορές λαμβάνονται σε real time.

MICROINTERACTIONS:
Ύπαρξη χαρακτηριστικών και εφαρμογών (micro-interactions) που υπάρχουν μόνο στις mobile συσκευές, όπως λειτουργίες tap-to-call, tap-to-SMS.

LOCATION BASED SERVICES:
Υπηρεσίες που σχετίζονται με τη γεωγραφική τοποθεσία του χρήστη (π.χ. location recongnition) προσφέρουν ακόμη πιο εξατομικευμένη εμπειρία σε πραγματικό χρόνο.

ADAPTIVE. NOT RESPONSIVE TECHNOLOGY:
Για την υλοποίηση του Front End Interface είναι απολύτως απαραίτητο να χρησιμοποιηθεί Adaptive τεχνολογία. Αυτή είναι η μόνη μέθοδος που επιτρέπει τεχνολογία αναγνώρισης του είδους και του μεγέθους της συσκευής.

Με απλά λόγια, είναι η τεχνολογία αυτή που δεν «αντιδρά» (responds) το online shop στη smartphone συσκευή, αλλά «προσαρμόζεται» (adapts) το online shop στην smartphone συσκευή. Όλη η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρεται σε τουλάχιστον διπλασιασμό των m-commerce πωλήσεων από την αλλαγή της πλατφόρμας από responsive σε adaptive.

Έτσι, ο χρήστης πλοηγείται και καταναλώνει με την ίδια ευκολία, σαν να ήταν μπροστά στην οθόνη του PC ή του desktop του.

Μ-commerce. Πόσο προετοιμασμένες είναι οι επιχειρήσεις;

Η Adaptive τεχνολογία πρέπει να περιλαμβάνει τον σχεδιασμό «από το μηδέν» διαφορετικού λειτουργικού περιβάλλοντος για τις mobile συσκευές με διαφορετική information architecture σε σχέση με την αντίστοιχη desktop έκδοση.

Αποτέλεσμα; Μπορείτε να αξιοποιήσετε το σύνολο του περιεχομένου του e-shop αλλά και να το εμπλουτίσετε με επιπλέον χαρακτηριστικά που υπάρχουν μόνο στις mobile συσκευές και αυξάνουν κατακόρυφα το User Experience.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ

Επίσης, κατά το σχεδιασμό πρέπει να ληφθούν υπόψη όλων των ειδών οι συσκευές που κυκλοφορούν στην αγορά, επιτυγχάνοντας τη μέγιστη απόκριση ακόμη και σε lowend συσκευές. Επίσης, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην προσβασιμότητα για άτομα με ειδικές ανάγκες προσφέροντας ίση πρόσβαση σε πληροφορία, περιήγηση και λειτουργικότητα σε όλους τους users.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ

Η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να μας επιτρέπει την προσθήκη επιπλέον επιπέδων προσωρινής αποθήκευσης δεδομένων εξασφαλίζοντας έτσι ένα καίριας σημασία παράγοντα επιτυχίας στο m-commerce:  υψηλές ταχύτητες λειτουργίας του e-shop άνω του 90% σύμφωνα με τον μετρητή ταχύτητας της Google για όλες τις σελίδες αλληλεπίδρασης με τον χρήστη εφαρμόζοντας σύγχρονες caching τεχνικές. Είναι λυπηρό να διαπιστώνει κανείς ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία, οι επιχειρήσεις να «μην περνούν τη βάση» της αξιολόγησης Google, αλλά παράλληλα να δηλώνουν ότι στοχεύουν στην αύξηση του m-commerce, και για να το πετύχουν αυτό υπερ-επενδύουν σε κονδύλια marketing.

Σχεδιασμός Βασικών Σημείων Πλοήγησης

Τα βασικά σημεία πλοήγησης (menu, αναζήτηση, αγαπημένα, καλάθι) πρέπει να τοποθετούνται σε 2 συγκεκριμένα μέρη της οθόνης και με στοιχεία τέτοια ώστε να διευκολύνεται ο user ανάλογα με τον τρόπο που έχει συνηθίσει να χρησιμοποιεί το smartphone.

Τα CTA buttons πρέπει και αυτά να τοποθετούνται με συγκεκριμένο τρόπο για να επιτυγχάνεται πιο γρήγορο interaction (αλληλεπίδραση) ανεξάρτητα από το εάν ο user χρησιμοποιεί το ένα ή και τα δύο του χέρια.

Artificial Intelligence εφαρμογές, ώστε το e-shop να «εκπαιδεύεται» στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του user προσφέροντας personalized πλοήγηση.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του e-shop πρέπει να γίνονται optimized για mobile συσκευές. Μερικά από αυτά είναι η Ενσωμάτωση έξυπνων φίλτρων για στοχευμένη και ταχύτερη αναζήτηση και η Αναλυτική παρουσίαση των προϊόντων μέσα από ανανεωμένες προϊοντικές σελίδες με αναλυτικές παρουσιάσεις, πολλαπλές εικόνες, videos, χρήσιμα bullets.

Και η λίστα συνεχίζεται…

Ανακαλύψτε το πραγματικό mobile commerce εδώ.

Επικοινωνήστε μαζί μας