Οκτώβριος 9 2011
Σχόλια: Comments Off

Το Viral Marketing

viral marketing

Viral Marketing σαν μέσο προώθησης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

Viral marketing αποτελεί μια πολύ αποτελεσματική μέθοδο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, η οποία εφαρμόζεται από όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις, άλλοτε αποτελεσματικά και άλλοτε όχι. Με πολύ απλά λόγια μπορούμε να πούμε, πως το viral marketing σκοπεύει στη δημιουργία «θορύβου» γύρω από την επιχείρηση ή το προϊόν που προωθούμε, ο οποίος επιτυγχάνεται με την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και την διανομή δωρεάν ποιοτικών πληροφοριών ή εφαρμογών.

Επειδή πιθανόν να μην καταλάβατε ακριβός θα προσπαθήσουμε να γίνουμε πιο κατανοητοί χρησιμοποιώντας παραδείγματα με αποτελεσματικούς τρόπους εφαρμογής του viral marketing, σε μία online επιχείρηση. Αν θέλετε έναν πιο τεχνικό και αναλυτικό ορισμό, μπορείτε να ρίξετε μία ματιά και στην Wikipedia.

Η δύναμη του ποιοτικού Customer Service

Πριν από μία εβδομάδα αγόρασα νέο πλυτνήριο ρούχων από την SIEMENS. Μετά από 2 ημέρες, το πλυντήριο άρχισε να βγάζει νερά από την πόρτα. Τηλεφώνησα στην SIEMES και προς μεγάλη μου έκπληξη, μου ανακοίνωσαν πως η πολιτική της εταιρίας είναι να αντικαθιστά τα ελαττωματικά πλυντήρια με καινούρια, στο 90% των περιπτώσεων. Την επόμενη μέρα ήλθαν σπίτι μου 2 τύποι με ένα καινούργιο πλυντήριο SIEMENS. Πήραν τo ελαττωματικo και μου άφησαν ένα καινούριο. Problem solved! Το αποτέλεσμα ήταν ο αρχικός εκνευρισμός μου για την συγκεκριμένη εταιρία, να μετατραπεί σε σεβασμό.

Ένα πρωί, έπινα καφέ με ένα φίλο o οποίος μου είπε πως σκοπεύει να αγοράσει καινούριο πλυντήριο. Αφού του ανέφερα το περιστατικό με την SIEMENS και αφού αναφέρθηκα με πολύ κολακευτικά σχόλια για το customer service της συγκεκριμένης εταιρίας, άρχισε να σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο, το νέο του πλυντήριο να είναι SIEMENS. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του viral marketing και του «θορύβου» που μπορεί να δημιουργήσει γύρω από ένα προϊόν ή εταιρία. Η LG πιθανόν να κέρδισε έναν νέο πελάτη, από την πώληση μίας ελαττωματικής τηλεόρασης! Πως συμπεριφέρεστε στους πελάτες σας; Στο διαδίκτυο, το κακό που μπορεί να προκαλέσει ένας δυσαρεστημένος πελάτης, ισοδυναμεί με το καλό που μπορούν να προκαλέσουν 50 ευχαριστημένοι πελάτες, οπότε το ποιοτικό customer service είναι ζωτικής σημασίας για μία online επιχείρηση.

Προσφέρετε κάτι δωρεάν

Καμία λέξη δεν είναι πιο αποτελεσματική στο μάρκετινγκ, από την λέξη «δωρεάν». Μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν eBooks, δωρεάν προγράμματα, δωρεάν templates κλπ. Σε όποιο κλάδο και αν δραστηριοποιήστε, υπάρχει οπωσδήποτε κάτι που μπορείτε να το προσφέρετε δωρεάν στους επισκέπτες σας, αρκεί να έχει τα εξής χαρακτηριστικά.

1. Μπορεί εύκολα να διανεμηθεί μέσα από το διαδίκτυο,

2. Είναι υψηλής ποιότητας

Τα “how to” eBooks

Πολύ αποτελεσματική τεχνική του viral marketing είναι η δημιουργία των λεγόμενων “how to” eBooks. Πρόκειται για ολιγοσέλιδα (50 σελίδες max) pdf αρχεία που περιγράφουν πως μπορείς να κάνεις κάτι. Πώς να ρυθμήσεις το ρολόϊ σου, πώς να καλλιεργήσεις ντομάτες, πώς να ρυθμήσεις τη φωτογραφική σου μηχανή κλπ.΄ Σε όποιο niche και αν δραστηριοποιήστε, είτε πουλάτε το δικό σας προϊόν είτε σαν affiliate marketer, μπορείτε να γράψετε έναν ολιγοσέλιδο οδηγό τον οποίο θα προσφέρετε δωρεάν, θα περιέχει υψηλής ποιότητας πληροφορίες και θα δώσει την εικόνα της αυθεντίας σε εσάς και την επιχείρησή σας.

Τα “how to” eBooks, αν έχουν ποιότητα, είναι εκπληκτικοί pre-sellers και βοηθούν τα μέγιστα στο branding της επιχείρησής σας. Θα σας πάρει περίπου μία εβδομάδα να το γράψετε, όμως τα οφέλη από την κυκλοφορία ενός τέτοιου οδηγού στο διαδίκτυο είναι πολύ μεγάλα.

Social Networking

Όλα τα social networks, Facebook, Myspace, Tweeter κλπ, προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες όσο αναφορά την προώθηση ιστοσελίδων και το viral marketing. Ειδικά η ραγδαία ανάπτυξη που γνώρισε το Facebook τα τελευταία χρόνια, δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τους internet marketers. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής:

1. Δημιουργήστε ένα company profile

2. Προσκαλέστε όλους τους φίλους σας να γίνουν μέλη ενός δικτύου που θα έχετε δημιουργήσει για την επιχείρησή σας.

3. Δημοσιεύστε άρθρα μέσω της ιστοσελίδας ή του blog της επιχείρησής σας, τα οποία θα εμφανίζονται στο δικό σας newsfeed αλλά και των φίλων σας.

Αν ασχολείστε με το ηλεκτρονικό εμπόριο, το Facebook διαθέτει marketplace στο οποίο μπορείτε να δημοσιεύετε τα προϊόντα που προωθείτε μέσω του website σας. Πολύ αποτελεσματική είναι επίσης η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος στο facebook.

Ολοκληρώνοντας ελπίζουμε να καταφέραμε ναπεριγράψουμε το viral marketing και την εφαρμογή του σαν μέσω προώθησης ιστοσελίδων με τρόπο κατανοητό και να μην σας μπερδέψαμε περισσότερο. Η αλήθεια είναι πως σαν τεχνική είναι αρκετά αποτελεσματική και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, από την στιγμή που, όπως θα έχετε καταλάβει, βασίζεται πάνω στην ποιότητα.

Θα πρέπει να δώσετε κίνητρο στον κόσμο να συζητήσει για εσάς και ο μόνος τρόπος για να καταφέρετε κάτι τέτοιο είναι με το να τον κερδίσετε, σε μια εποχή που οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από προϊόντα και υπηρεσίες και γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί.

Κλείσιμο



 

Περιοχή πελατών