Νοέμβριος 8 2012
Κατηγορία:
SEO
Σχόλια: Comments Off

Τι είναι το Link building

link-building

Link building όλες οι λεπτομέρειες

Το Linkbuilding είναι ένας όρος που χρησιμοποιούμε στο SEO για να περιγράψουμε τη δημιουργία εισερχόμενων συνδέσεων (links) στην ιστοσελίδα που προσπαθούμε να βελτιστοποιήσουμε. Μοιάζει πολύ με τις δημόσιες σχέσεις, σαν να προσπαθούμε να αποκτήσουμε κάλυψη από τα ΜΜΕ της επωνυμίας του πελάτη μας σε μια δημοσίευση. Το πιθανότερο είναι, αν έχετε ασχοληθεί με τις δημόσιες σχέσεις την τελευταία δεκαετία, να έχετε ήδη δημιουργήσει σε μεγάλο βαθμό SEO link building. Θα επανέλθω σε αυτό περισσότερο αργότερα, αλλά πρώτα από όλα θα κάνω μια εισαγωγή όσον αφορά το γιατί κάνουμε link building. (Κατά τη γνώμη μου)

Η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης, συνήθως στηρίζουν την προτεραιότητα της καταχώρησης της ιστοσελίδας σας με βάση τον αριθμό των ποιοτικών εισερχόμενων links στην ιστοσελίδα, blog ή δελτίο τύπου σας. Όταν μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα – ή σελίδα ενός δικτυακού τόπου – έχει ένα σημαντικό αριθμό από αξιόπιστα εισερχόμενα links από άλλους ιστότοπους, αυξάνονται οι πιθανότητες του site σας – ή σελίδας του site σας – να κατακτήσει μια υψηλότερη θέση στην κατάταξη της Google, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Πώς μπορούν οι δημόσιες σχέσεις να βοηθήσουν στη στρατηγική του link building

Ας πούμε ότι έχετε εκδώσει μια ανακοίνωση σε ένα πρακτορείο ειδήσεων και προσπαθείτε να χτίσετε το page rank της ανακοίνωσης αυτής για την αύξηση της εισερχόμενης κυκλοφορίας αναζήτησης. Ίσως ο πελάτης σας προσφέρει μια νέα υπηρεσία και θέλετε να χρησιμοποιήσετε αυτή την ανακοίνωση σε ιστοσελίδες τρίτων προσδίδοντας έτσι αξιοπιστία στο νέο σας προϊόν.

Σενάριο Α: Ξεκινάτε την ανακοίνωση με λίγη ή καθόλου προώθηση. Το πιθανότερο είναι να έχετε ένα ή δύο links από τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας σας και ελπίζουμε ένα link από το blog της εταιρείας σας. Ως εκ τούτου, έχετε καταφέρει να δημιουργήσετε μερικά links προς την ανακοίνωσή σας, αλλά τίποτα πραγματικά πέρα από τα συνηθισμένα. Μετά την αρχική περίοδο αναπροσαρμογής, μπορεί να δείτε ένα αναδυόμενο παράθυρο στην αρχική κατάταξη αναζήτησης με βάση τα links στα social media, αλλά αυτή δεν είναι μια υγιής, μακροπρόθεσμη στρατηγική. Φυσικά, αυτό εξαρτάται και από το βαθμό κορεσμού / ανταγωνισμού των στοχευμένων όρων αναζήτησης που έχετε θέσει.

Σενάριο Β: Ξεκινάτε την ανακοίνωση με πλήρη έμφαση στην προώθηση, κοινωνική και εμπορική στρατηγική ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Θα λάβετε τοποθετήσεις στα ΜΜΕ, με εισερχόμενα links, από κάποιο τοπικό Τύπο και ορισμένα εμπορικά blogs, συν έναν αριθμό links από το Twitter, το Facebook, το LinkedIn και το blog της εταιρείας σας και το ενημερωτικό δελτίο e-mail. Τώρα, «μαγειρεύετε με φυσικό αέριο». Όχι μόνο έχετε βάλει τις βάσεις για την αναγνωρισιμότητα του brand της εταιρίας σας μέσω των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης, αλλά έχετε δημιουργήσει και σημαντικά εισερχόμενα links προς την ανακοίνωση τα οποία θα συμβάλουν – προς το παρόν – στην  αναπροσαρμογή των ανακοινώσεων στα οργανικές αναζητήσεις.

Είναι το Link building μια «παράνομη» προσέγγιση του SEO;

Το SEO, όπως και οι δημόσιες σχέσεις, έχει κάποιες γκρίζες ζώνες. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές SEO εκεί έξω που δημιουργούν link building με σκοπό να ξεγελάσουν τη Google. Αυτές μπορεί να είναι μη αποδεκτές προσεγγίσεις – η αλλιώς γκρίζες ζώνες –  που μπορεί τελικά να οδηγήσουν σε τιμωρία και ενδεχομένως σε απομάκρυνση από την κατάταξη. Τα σενάρια που περιέγραψα παραπάνω είναι όλα τυπικές πρακτικές και – κατά τη γνώμη μου – είναι όλες οι καθιερωμένες προσεγγίσεις του SEO.

Πηγές για links: (Με δική σας ευθύνη)
• Social Media
• Email Marketing
• Καταστήματα Media
• Blogs
• Σχόλια
• Ιστοσελίδες
• Κατάλογοι και Οδηγοί

Συμπέρασμα:
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ζητήσει από την διαφημιστική, blogs και ενημερωτικά δελτία να συνδεθούν με την ιστοσελίδα του πελάτη σας και / ή το blog. Αν δεν έχετε διαβάσει τίποτα από τα παραπάνω, αυτή είναι η απλούστερη προσέγγιση για το πώς οι Δημόσιες Σχέσεις μπορούν να βοηθήσουν το SEO Link building.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδων – SEO μπορείτε να δείτε εδώ.

Κλείσιμο



 

Περιοχή πελατών