Αύγουστος 29 2011
Κατηγορία:
SEO
Σχόλια: Comments Off

Off page optimization – Αυξήστε την επισκεψιμότητα με SEO τεχνικές

Off page optimization

Off page optimization – Τεχνικές SEO

Off page optimization έχει την μεγαλύτερη βαρύτητα στο search engine optimization και κατά επέκταση στην αύξηση της επισκεψιμότητας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Το off page SEO, έχει αποκλειστικά να κάνει με τα εισερχόμενα links προς ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Off page optimization είναι ο αριθμός των εισερχόμενων links και η ποιότητα των websites από τα οποία προέρχονται, καθορίζουν το πόσο σημαντικό θεωρεί η Google το website αυτό. Το πόσο σημαντικό είναι ένα website, μετριέται με το page rank (PR) της Google.

Το page rank είναι ένας αριθμός από το 0 μέχρι το 10. Όσο μεγαλύτερο είναι αυτό το νούμερο, τόσο πιο σημαντικό θεωρεί η Google ένα website. Για να δείτε το PR ενός website, θα πρέπει να έχετε εγκαταστήσει την toolbar της Google.

Το page rank δεν βρίσκεται στα προεπιλεγμένα εργαλεία που εμφανίζει η toolbar, οπότε είναι πιθανό να έχετε ήδη εγκαταστήσει την toolbar, αλλά να μην μπορείτε να δείτε το page rank.

Όσο μεγαλύτερο page rank έχει μία σελίδα, τόσο πιθανότερο είναι να καταταχτεί ψηλότερα στη Google.

Από την άλλη, είναι αρκετά συνηθισμένο να δείτε στην 3η θέση της κατάταξης ένα website με page rank 3 και στην 5η ένα website με page rank 5. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη. Το page rank είναι σίγουρα από τους σημαντικότερους στο search engine optimization.

Πως κερδίζει PageRank μια ιστοσελίδα

Το page rank μεταφέρεται μέσω των links. Ας υποθέσουμε πως κερδίζετε ένα link προς το website σας, από μία σελίδα με page rank 3 και το link αυτό είναι για την κεντρική σελίδα του website σας.

Το website σας αυτόματα κερδίζει page rank, το οποίο διανέμεται εξίσου προς τις υπόλοιπες σελίδες του website σας και τα εξωτερικά links. Ας υποθέσουμε πως από το συγκεκριμένο link, η κεντρική σας σελίδα κερδίζει μία μονάδα (1) page rank.

Ας υποθέσουμε τώρα, πως από στην κεντρική σελίδα έχετε εσωτερικά links, για 10 σελίδες 2ης βαθμίδας. Το page rank θα διανεμηθεί ισόποσα, στις 10 αυτές σελίδες. Οπότε κάθε σελίδα 2ης βαθμίδας, θα κερδίσει page rank = 1/10 της μονάδας.

Σε κάθε μία από τις 10 αυτές σελίδες, υπάρχουν εσωτερικά links για 5 σελίδες 3ης βαθμίδας και 1 εξωτερικό link για ένα άλλο website. Σύνολο 6 links. Το page rank σε αυτές τις σελίδες θα διανεμηθεί σε αυτά τα 6 links. Οπότε το 1/10 χωρίζεται σε 6 μέρη (0,016) και θα διανεμηθεί στις 5 σελίδες της 3ης βαθμίδας και στο website που κατευθύνει το εξωτερικό link.

Αυτός είναι ο λόγος που η κεντρική σελίδα ενός website συγκεντρώνει πάντα το μεγαλύτερο page rank. Στην κεντρική σελίδα καταλήγουν τα περισσότερα links και από εκεί το page rank διανέμεται στα υπόλοιπα links της σελίδας, εσωτερικά και εξωτερικά.

Off page optimization – Τα μυστικά του link building

Ας δούμε πως θα δημιουργήσετε ένα μεγάλο αριθμό από ποιοτικά back links προς την ιστοσελίδα σας.

Τα μέσα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι:

• Blogs και Forums

• Online directories

• Web 2.0 και social media (Facebook, YouTube κλπ)

• Τα περιεχόμενα της ιστοσελίδας σας

• Article marketing

Ποια links μετράνε στο SEO

Εδώ θα πρέπει να πούμε σχετικά με τα links που δεν έχουν αντίκτυπο στο search engine optimization. Πρόκειται για τα links που συνοδεύονται από no-follow tag.

Το συγκεκριμένο tag δίνει εντολή στα bots των μηχανών αναζήτησης που επισκέπτονται το συγκεκριμένο site, να μην ακολουθήσουν το link. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η Google να μην λαμβάνει υπόψη της το link, κάτι που το κάνει άχρηστο από SEO άποψη.

Τα no-follow links, μπορούν να φέρουν τον κόσμο που τα κλικάρει στο website σας, όμως δεν υπολογίζονται από τις μηχανές αναζήτησης και δεν προσφέρουν στο page rank. Ο γρηγορότερος τρόπος για να αναγνωρίζετε τα no-follow links, είναι με την εγκατάσταση του SEO tool για τον Firefox.

To plug-in αυτό, όταν είναι ενεργοποιημένο, τονίζει με κόκκινο χρώμα τα no-follow links.

Ποια back links έχουν την μεγαλύτερη βαρύτητα

Τα σημαντικότερα links είναι αυτά που προέρχονται από websites με υψηλό page rank. Μεγάλο ρόλο παίζει επίσης το σημείο που βρίσκεται αυτό το link στην σελίδα. Γενικά, όσο πιο ψηλά βρίσκεται το link στην σελίδα, τόσο σημαντικότερο θεωρείται από την Google.

Ένα link που βρίσκεται μέσα στο κυρίως κείμενο του website, έχει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα από ένα link που βρίσκεται στοιβαγμένο μαζί με άλλα links συνεργατών. Το link exchange έχει πεθάνει. Το φτιάχνω μία σελίδα συνεργατών ή ένα πεδίο με φιλικά sites και ανταλλάσω links μαζί τους, δεν έχει κανένα πλέον αντίκτυπο στο SEO. Η Google δεν υπολογίζει πλέον τέτοια links.

Η σημασία των περιεχομένων του website σας στο SEO

Τα περιεχόμενα του website σας και η ποιότητά τους βρίσκονται σε άμεση σχέση με το link building και το SEO. Τα ποιοτικά περιεχόμενα προκαλούν την αυτόματη δημιουργία back links. Πως συμβαίνει αυτό;

Ας υποθέσουμε πως ένας blogger επισκέπτεται το site σας, βρίσκει ακριβώς αυτό που ψάχνει και σκέφτεται: «πολύ ωραίο website, θα το προτείνω στους επισκέπτες μου».

Προτείνοντας ποιοτικά websites στους επισκέπτες, αυξάνεται ταυτόχρονα και η αξιοπιστία αυτού που το προτείνει. Σε αυτό ακριβώς βασίζεται η Google και δίνει τόσο μεγάλη βαρύτητα στα back links. Για να το προτείνει κάποιος, σημαίνει πως θεωρεί πως είναι ποιοτικό, αλλιώς κάνει ζημιά στην εικόνα του, στην αξιοπιστία του.

Τα ποιοτικά περιεχόμενα διαδίδονται, κερδίζουν back links και θέσεις στην κατάταξη. Όλα όσα θα μάθετε για το search engine optimization και το link building, θα σας είναι άχρηστα, αν το website σας δεν αξίζει να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Η εφαρμογή των SEO τακτικών πάνω σε ποιοτικά websites, είναι το μυστικό της επιτυχίας.

Η σημασία του Anchor Text

Το anchor text των εξωτερικών links προς το website σας, αποτελεί το κλειδί για μια υψηλή κατάταξη στην Google, για τις λέξεις κλειδιά (keywords) που έχετε αποφασίσει να στοχεύσετε.

Το anchor text δίνει μια πολύ σημαντική ένδειξη στην Google, για το θέμα της ιστοσελίδας που κατευθύνει το link.

Μπορείτε να ρυθμίσετε αρκετά από τα back links προς το website σας, ώστε να έχουν το anchor text που επιθυμείτε. Για παράδειγμα, όταν αφήνετε κάποιο σχόλιο σε ένα blog, αντί για το όνομά σας μπορείτε να βάλετε την keyword που στοχεύετε.

Όταν ανταλλάσετε απόψεις σε διάφορα forums, μπορείτε να διαμορφώσετε την ηλεκτρονική υπογραφή σας έτσι, ώστε να περιέχει το link για το website σας, ντυμένο με το anchor text που επιθυμείτε.

Σε περίπτωση που κάποιος αναφέρει το site σας και δεν έχει χρησιμοποιήσει κάποιο anchor text, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του και να του ζητήσετε να ντύσει το link με το anchor text που επιθυμείτε. Κάποιοι θα το κάνουν και κάποιοι άλλοι όχι. Αξίζει όμως τον κόπο, αφού αυτά είναι τα links που κάνουν την διαφορά στο search engine optimization.

Πως θα δείτε τα back links προς το website σας

Αν θέλετε να δείτε τα εισερχόμενα links προς το website σας, η μοναδική πηγή που έχετε είναι η Yahoo. Δυστυχώς η Google δεν δίνει πρόσβαση σε τέτοιες πληροφορίες, η Yahoo όμως το κάνει. Το μοναδικό πρόβλημα είναι πως δεν διαχωρίζει τα follow από τα do not follow links.

Όπως έχει ήδη αναφερθεί, τα no-follow links δεν έχουν απολύτως κανένα αντίκτυπο στο SEO. Μοναδική εξαίρεση ίσως να αποτελούν τα links της Yahoo Answers. Παρόλο που τα links αυτά είναι no follow, υπάρχουν ενδείξεις πως η Google τα ακολουθεί ούτως ή άλλως.

Για να δείτε τα back links προς την ιστοσελίδα σας, στο πεδίο αναζήτησης της Yahoo δώστε την ακόλουθη εντολή:

linkdomain: www.domain.gr. Όπου “domain.gr” το domain της ιστοσελίδας σας.

Εδώ θα δείτε τι είναι το On page optimization


Επιστροφή στην ενότητα SEO

Κλείσιμο



 

Περιοχή πελατών