Νοέμβριος 9 2011
Σχόλια: Comments Off

Η σημασία της κοινωνικής ενσωμάτωσης και του Facebook-Commerce

Δεν είναι ακόμα σίγουρο αν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να οδηγήσουν τις πωλήσεις, αλλά ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο, ότι οι πωλήσεις λαμβάνουν χώρα στις ιστοσελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (e-commerce),ιδίως στο Facebook (f-commerce).

Ας εξετάσουμε όμως τη σημασία της κοινωνικής ενσωμάτωσης και του facebook-commerce, μαζί με τη σημασία του να μοιράζονται οι φίλοι στο facebook στοιχεία και να ζητάνε τη γνώμη των φίλων τους πριν αγοράσουν κάτι.

Το Facebook, που τώρα είναι ένας τόπος όπου πωλούνται προϊόντα, θα βοηθήσει πραγματικά τη βασική στρατηγική εσόδων τους (διαφήμιση), καθώς οι διαφημίσεις στο δικτυακό τους τόπο θα είναι πιο κοντά σε μια πιθανή αγορά, και δεν θα είναι μόνο ένα εργαλείο μάρκετινγκ, αλλά και ένα εργαλείο πωλήσεων.

Το Facebook έχει δώσει το ελεύθερο σε κορυφαίους κατασκευαστές να αναπτύξουν εφαρμογές εμπορίου (ηλεκτρονικά καταστήματα).

Αυτό επιτρέπει την πλήρη κοινωνική αλληλεπίδραση και συνεισφορά των χρηστών στην online αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.

Αλλά γιατί είναι το F-Commerce τόσο σημαντικό;
Υπάρχουν πολλά παιδιά εκεί έξω που επιθυμούν μια πιο άνετη, εύκολη εμπειρία για ψώνια και κατά κάποιο τρόπο θέλουν να αποφύγουν τα συνωστισμένα εμπορικά κέντρα και καταστήματα.

Το διαδικτυακό F-Commerce προσφέρει ένα φιλικό και ελκυστικό περιβάλλον σε συνδυασμό με ευγενικές απαντήσεις στις ερωτήσεις του πελάτη. Πιο συγκεκριμένα, το F-Commerce πήρε μεγάλη ώθηση όταν ανακοινώθηκε ότι το Facebook συνεργάζεται με την PayPal, το μεγαλύτερο σύστημα απευθείας διαδικτυακών πληρωμών παγκοσμίως. Επίσης, η ίδια η κλίμακα και το μέγεθος της χρήσης από 500 εκατομμύρια ανθρώπους είναι κάτι πολύ συναρπαστικό.

Αναμένουμε ότι το F-Commerce θα συνεχίσει να ακμάζει.

Στην πράξη, η σελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος στο facebook ενσωματώνει τις κοινωνικές πλευρές (τοίχος / πεδίο συζήτησης) με το κατάστημα. Αυτό δημιουργεί την πλήρη κοινωνική ενσωμάτωση με το F-commerce. Οι άνθρωποι είναι πάντα πιο πιθανό να ρωτήσουν “φίλους” τους για να τους συστήσουν ένα προϊόν, παρά έναν πωλητή που δεν γνωρίζουν καν.

Επίσης δίπλα στον τίτλο μπορεί να λέει “βρείτε κάτι όμορφο, και πείτε μας τη γνώμη σας γι ‘αυτό”. Αυτό είναι ένα τεράστιο κλειδί για το F-Commerce, να κάνει το χρήστη να ασχοληθεί και να αισθανθεί πως η γνώμη του μετράει.

Μια τάση που έχει παρατηρηθεί είναι η δημοτικότητα της ανταλλαγής στοιχείων και απόψεων μεταξύ των φίλων πριν από οποιαδήποτε online αγορά. Θεωρείται πολύ σημαντική η καλή κουβέντα για ένα προϊόν. Ωστόσο, αυτό είναι διαφορετικό και καλύτερο, επειδή τους φίλους τους εμπιστευόμαστε.

Στο Facebook συχνά βλέπουμε κοινωνικές δράσεις και συστάσεις, αλλά όχι διαφημιστές που να προτρέπουν ή να δωροδοκούν. Οι συζητήσεις που γίνονται στους τοίχους του Facebook έχουν βάθος και λεπτομέρεια, χαρακτηριστικά που δεν συναντάς παραδοσιακά σε φυλλάδια ή άλλες διαφημίσεις στα μέσα ενημέρωσης. Το πιο σημαντικό είναι ότι γίνεται αντιληπτό από τον καταναλωτή πως οποιαδήποτε κριτική δεν είναι προκατειλημμένη εφόσον δεν δημιουργήθηκε από διαφημιστές. Είναι σαφές ότι τα ψώνια είναι μια κοινωνική εμπειρία που γίνεται καλύτερη αν τη μοιράζεσαι με φίλους.

Η δύναμη της προσωπικής αναφοράς είναι σαφώς το μέλλον του F-Commerce
Στην «πραγματική ζωή», πώς μπορείτε να μάθετε για ένα καλό εστιατόριο, έναν καλό μηχανικό, ή γενικά τι να αγοράσετε; Ρωτάτε τους φίλους σας και τώρα με F-Commerce μπορείτε να ρωτήσετε 500 φίλους σας, ποιο είναι το καλύτερο μέρος για να αγοράσετε σε καλή τιμή ένα επώνυμο κοστούμι ή χειροποίητα κοσμήματα. Αυτό γίνεται μέσω του Facebook όπου οι χρήστες μοιράζονται στοιχεία με τους φίλους τους και συστήνουν προϊόντα.

Σε αντίθεση με τον πραγματικό κόσμο, το πλεονέκτημα του Διαδικτύου είναι ότι τα πάντα μπορούν να βρεθούν και να οργανωθούν γρήγορα με ένα τρόπο που δεν είναι διαθέσιμος στον μη διαδικτυακό κόσμο. Αλλά τώρα που οι μη διαδικτυακές σχέσεις μας έχουν εμπλουτιστεί και επεκταθεί στο διαδίκτυο (κυρίως λόγω του Facebook), οι δύο κόσμοι έχουν τώρα την ευκαιρία να συγχωνευθούν. Η συγχώνευση των δύο αυτών κόσμων που σημαίνει ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις μη διαδικτυακές σχέσεις μας και να πάρουμε χωρίς κόπο συστάσεις από τους φίλους μας, σε ένα ενιαίο και οργανωμένο τρόπο.

Αυτό είναι το μέλλον του κοινωνικού εμπορίου, και θα είναι εδώ πριν καλά το καταλάβουμε.

Κλείσιμο



 

Περιοχή πελατών