Αύγουστος 22 2011
Κατηγορία:
Κατασκευή e-shop
Σχόλια: Comments Off

Ηλεκτρονικό κατάστημα – 23 κύρια σημεία

Ηλεκτρονικό κατάστημα

Ηλεκτρονικό κατάστημα – Λίστα με 23 συμβουλές

Το ηλεκτρονικό κατάστημα – ηλεκτρονικό εμπόριο (e commerce) αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια και έχει μετατραπεί σε ένα πολύ μεγάλο κανάλι διάθεσης και προώθησης προϊόντων. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργούν όλο και μεγαλύτερους κύκλους εργασιών και ο αριθμός τους αναμένεται να πολλαπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια.

Γνωρίζουμε πως η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έχει αποδειχθεί ένα μεγάλο οικονομικό στήριγμα για εσάς και για αυτό ακριβώς τον λόγο αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία λίστα από 23 συμβουλές, οι οποίες ελπίζουμε να σας βοηθήσουν στην αύξηση των πωλήσεών σας και την σταθεροποίησή σας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

1. Το ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να δείχνει και να είναι επαγγελματικό. Διαθέστε λοιπόν κάποια χρήματα σε έναν επαγγελματία web designer, αφού πρώτα ζητήσετε να δείτε προηγούμενες δουλειές του και μείνετε απολύτως ικανοποιημένοι από αυτές.

Εμείς στην Plushost.gr έχουμε μέχρι σήμερα αναπτύξει ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών καταστημάτων τα οποία μπορείτε να δείτε στην ενότητα «Δείτε τους πελάτες μας» Επίσης στην ενότητα «Σχόλια πελατών» μπορείτε να δείτε σχόλια που έχουν αναρτήσει οι πελάτες μας για την συνεργασία μας.

Προσοχή μεγάλη γιατί συνήθως ότι πληρώνεις παίρνεις. Τελευταία υπάρχουν διαφημίσεις από web designers, που υπόσχονται να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, έναντι ενός ποσού πραγματικά αστείου. Βεβαιωθείτε πως είστε σίγουροι για το τι θα κάνετε πριν αποφασίσετε να συνεργαστείτε.

2. Όταν προσπαθείτε να περιγράψετε ένα προϊόν που πουλάτε, προσπαθήστε να το κάνετε όσο το δυνατόν καλύτερα και προσφέρετε όσες περισσότερες φωτογραφίες και πληροφορίες μπορείτε.

Βάλτε στον εαυτό σας στην θέση του πελάτη σας. Τι ερωτήσεις μπορεί να έχει όταν σκέφτεται να αγοράσει το προϊόν; Προσπαθήστε να βρείτε και να απαντήσετε όσες περισσότερες από τις ερωτήσεις αυτές, μέσα από την ολοκληρωμένη περιγραφή των προϊόντων. Μην ξεχνάτε πως σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ο πελάτης δεν μπορεί να αγγίξει, να δει και να αισθανθεί το προϊόν και αυτό είναι ένα μειονέκτημα που πρέπει να αντιμετωπίσετε σοβαρά.

3. Ζητήστε από τον web designer ή programmer, να εγκαταστήσει το Google Analytics, με το οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε τους επισκέπτες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ανακαλύψετε ποιες είναι οι σελίδες που παρουσιάζουν μεγάλο ποσοστό εξόδου από το ηλεκτρονικό κατάστημά σας και να τκινηθείτε αναλόγως. Αν ανακαλύψετε πως αυτό το ποσοστό εξόδου οφείλεται σε κάποιο συγκεκριμένο λόγο, μπορείτε να διορθώσετε το σφάλμα και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

4. Δημιουργήστε ένα τηλεφωνικό κέντρο της μορφής 0800 χωρίς χρέωση, ακόμα και αν πρόκειται για επιχείρηση το ενός ατόμου και είστε εσείς που απαντάτε σε όλα τα τηλέφωνα.

Με αυτόν τον τρόπο αποκτάτε μεγαλύτερη αξιοπιστία στα μάτια του πελάτη και δημιουργείτε μία αίσθηση ασφάλειας. Ο πελάτης μπορεί να μην σας τηλεφωνήσει ποτέ, όμως μόνο που γνωρίζει ότι μπορεί ανά πάσα στιγμή να το κάνει, είναι σημαντικό και τον καθησυχάζει.

5. Απαντήστε στα e-mails μέσα σε 8 ώρες το πολύ. Αν αργήσετε να απαντήσετε στον πελάτη σας είναι πολύ πιθανόν να τον χάσετε για πάντα.

Οι καταναλωτές όταν αποφασίσουν να αγοράσουν ένα προϊόν δεν είναι διατεθειμένοι να περιμένουν πολύ. Αν καθυστερήσετε είναι πολύ πιθανόν να το αγοράσει από τον ανταγωνισμό.

6. Προσπαθήστε να εκμεταλλευτείτε το δυνατόν περισσότερο το affiliate marketing.

Είναι η καλύτερη μέθοδος προώθησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αν δεν γνωρίζετε τι είναι το affiliate marketing και πως λειτουργεί, θα εκπλαγείτε από τις δυνατότητες που προσφέρει αυτή η μέθοδος προώθησης.

7. Στην κεντρική σελίδα του καταστήματός σας δημιουργήστε μία λίστα με τα πιο δημοφιλή προϊόντα. Η λίστα αυτή θα ανανεώνεται αυτόματα από το σύστημα.

Έχει αποδειχτεί πως μια τέτοια κίνηση βοηθάει στις πωλήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος γιατί ο πελάτης θα μπορεί να δει αμέσως τα πιο δυνατά σας προϊόντα. Από την στιγμή που τα πιο δυνατά σας προϊόντα είναι αυτά που σας δίνουν τα μεγαλύτερα κέρδη, είναι φυσικό να προσπαθήσετε να τα προβάλλετε, όσο το δυνατόν περισσότερο.

8. Κάντε προσφορές. Οι προσφορές είναι πολύ σημαντικό εργαλείο προώθησης για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ειδικά σε περίοδο οικονομικής κρίσης που το χρήμα δεν κυκλοφορεί και οι καταναλωτές δεν ξοδεύουν αρκαιτά.

Πρέπει να σχεδιάσετε προσεκτικά τις προσφορές σας ξεχωριστά. Προσφορές για πελάτες που αγοράζουν πρώτη φορά από εσάς, για πελάτες που έχουν αγοράσει στο παρελθόν και τις προσφορές για τους πιστούς πελάτες σας.

9. Δώστε στο ηλεκτρονικό κατάστημα το προσωπικό σας στίγμα και χαρακτήρα.

Φέρτε τον πελάτη σας πιο κοντά δείχνοντάς του ποιος είστε στην πραγματικότητα. Το διαδίκτυο είναι ψυχρό. Το να μεταδώσετε σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα την προσωπικότητά σας μέσω ενός video είναι πραγματικά μία πρόκληση. Ξεκινήστε από την σελίδα «ποιοι ήμαστε» ή «Η Εταιρία μας» και δώστε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε για εσάς και την εταιρία σας.

10. Χρησιμοποιήστε την δύναμη του email marketing στέλνοντας ένα newsletter.

Το email marketing αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές τεχνικές προώθησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ένα καλό σημείο για να ζητήσετε το email του πελάτη, είναι μετά την αγορά του προϊόντος και κατά την εμφάνιση της σελίδας που ευχαριστείτε τον πελάτη σας για την αγορά του.

11. Τηλεφωνήστε ή στείλτε e-mail σε αυτούς που έφυγαν από την σελίδα παραγγελίας, ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της αγοράς.

Πρόκειται για μία πολύ αποτελεσματική τακτική. Κατά την διάρκεια του checkout, χρησιμοποιήστε 2 πεδία για να συγκεντρώσετε το όνομα και το τηλέφωνο ή e-mail του πελάτη και στην συνέχεια τηλεφωνήστε ή στείλτε e-mailσε αυτούς που δεν ολοκλήρωσαν την αγορά.

12. Τηλεφωνείτε πάντα στους πελάτες που ολοκλήρωσαν την αγορά τους.

Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να τους ευχαριστήσετε και να επιβεβαιώσετε την συναλλαγή. Είναι μία πολύ καλή τακτική για να αναπτύξετε την εμπιστοσύνη μεταξύ εσάς και του πελάτη σας. Τα πάντα στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι θέμα αξιοπιστίας. Με κινήσεις σαν και αυτή χτίζετε σχέσεις με τους πελάτες σας.

13. Αν χρησιμοποιείτε το Pay per click (PPC)” στο Google Adwords, αντί να κατευθύνετε τις διαφημίσεις στην κεντρική σελίδα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, κατευθύνετέ τις προς την σελίδα που πουλάει το προϊόν που διαφημίζετε.

Πρόκειται για ένα πολύ συνηθισμένο λάθος στο Pay per click (PPC)” στο Google Adwords. Αν διαφημίζεστε για την λέξη-κλειδί «οθόνη P/C», θα πρέπει να κατευθύνετε την διαφήμιση στην σελίδα που απευθύνεται στις οθόνες των PC και όχι στην κεντρική σελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος.

14. Ενθαρρύνετε τις επιπλέον αγορές με την μέθοδο του up selling. Ο πελάτης που μόλις έχει αγοράσει κάτι από το ηλεκτρονικό κατάστημά σας είναι πολύ πιθανό να αγοράσει και ένα συμπληρωματικό προϊόν ξοδεύοντας επιπλέον χρήματα.

Είναι καθαρά θέμα παρορμητικό, θέμα ψυχολογίας της συγκεκριμένης στιγμής. Είναι σαν να θέλετε να αγοράσετε ένα σάντουιτς και μόλις το παραγγείλετε ο ταμίας να σας πει: θέλετε και αναψυκτικό με επιπλέον 1 ευρώ; Αρκετοί θα πουν ναι.

15. Στις παραγγελίες που αντιμετωπίζετε προβλήματα, ενημερώστε τους πελάτες για την κατάσταση πριν σας το ζητήσουν αυτοί.

Είπαμε πως τα πάντα στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το χτίσιμο των σχέσεων και οι εδραίωση της αξιοπιστίας του ηλεκτρονικού καταστήματος. Την σωστή αντιμετώπιση και τον επαγγελματισμό ενός ηλεκτρονικού καταστήματος οι πελάτες το αναγνωρίζουν και το καταλαβαίνουν και σίγουρα το ανταμείβουν.

16. Αποστείλετε τα προϊόντα γρήγορα και με την ταχύτερη εταιρία. Μην ξεχνάτε πως ο πελάτης μετά την αγορά περιμένει με ανυπομονησία το προϊόν.

Το θέμα είναι πως ο πελάτης δεν έχει συνηθίσει να περιμένει. Πριν την εξάπλωση του ηλεκτρονικού εμπορίου συνήθιζε να πληρώνει και να έχει ταυτόχρονα στα χέρια του το προϊόν. Όσο πιο γρήγορα το παραλάβει, τόσο πιο ευχαριστημένος θα είναι.

17. Αν πουλάτε προϊόντα κάποιας drop-ship εταιρίας, αλλάξτε ένα γράμμα από το όνομα του προϊόντος.

Επειδή στα προϊόντα των drop shipping εταιριών μπορεί να υπάρχει αυξημένος ανταγωνισμός, αλλάζοντας ελαφρώς το όνομα του προϊόντος, διαχωρίζετε την θέση σας από τους υπόλοιπους. Το drop shipping αποτελεί μια αρκετά διαδεδομένη μέθοδο προώθησης προϊόντων στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

18. Βρείτε το σωστό προϊόν για να πουλήσετε. Το ιδανικό προϊόν είναι αυτό που έχει ζήτηση και όχι πολύ μεγάλο ανταγωνισμό.

Μπορείτε να δείτε τη ζήτηση για ένα προϊόν, κάνοντας μία έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το προϊόν στο Google

19. Δείξτε υπομονή στους απαιτητικούς πελάτες σας, γιατί στο τέλος αυτοί γίνονται οι πιο πιστοί.

Οι πιστοί πελάτες είναι η βάση και το στήριγμα κάθε ηλεκτρονικού καταστήματος. Αυτοί είναι που θα σας στηρίξουν με επαναλαμβανόμενες παραγγελίες όταν δεν υπάρχει κίνηση και αυτοί είναι που θα προωθήσουν το ηλεκτρονικό κατάστημά σας μιλώντας για αυτό σε φίλους και συγγενής (viral marketing).

20. Αν πουλάτε κάποιο προϊόν που διατίθεται σε διάφορες παραλλαγές, παρουσιάστε φωτογραφίες όλων των παραλλαγών.

Αν έχετε ένα link που να δείχνει την φωτογραφία μεγαλύτερη, φροντίστε η φωτογραφία να είναι όντως μεγαλύτερη και σε πολύ καλή ποιότητα και όχι η ίδια σε ένα νέο παράθυρο.

Γενικά, αφιερώστε χρόνο στις λεπτομέρειες. Οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά στις πωλήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Είναι πολύ σημαντικό το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να δείχνει προσεγμένο και επαγγελματικό. Όταν ο πελάτης διαπιστώνει πως έχετε ξοδέψει πολύ χρόνο και κόπο στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας, αντιλαμβάνεται πως το πιστεύετε, άρα πιστεύετε και τα προϊόντα που πουλάτε.

21. Κάντε δοκιμές, δείτε τι δουλεύει και σταματήστε να ασχολείστε με ότι δεν δουλεύει.

Υπάρχουν αρκετές τεχνικές του internet marketing που μπορούν να εφαρμοστούν με επιτυχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Κάποιες από αυτές θα δουλέψουν και κάποιες όχι. Αυτό εξαρτάται κυρίως από το είδος του ηλεκτρονικού καταστήματος, τα προϊόντα που εμπορεύεται, τους πελάτες που στοχεύει, αλλά και από την ένταση και το είδος του ανταγωνισμού.

22. Προσφέρετε ποιοτική υπηρεσία, μεγαλύτερη σε αξία από την χρηματική αξία που ζητάτε.

Είναι ο μόνος τρόπος να βγάλεις χρήματα και να δημιουργήσεις μία επιχείρηση που να αντέχει στον χρόνο. Πουλήστε μόνο ποιοτικά προϊόντα, φερθείτε στον πελάτη σας με σεβασμό και θα πετύχετε.

23. Κάντε πάντα αυτό που υπόσχεστε.

Πολύ σημαντικό για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η αξιοπιστία του και η φιλοσοφία που έχει αναπτύξει για την ποιοτική εξυπηρέτηση του εν δυνάμει καταναλωτή των προϊόντων του. Έτσι λοιπόν σε κάθε προϊόν θα πρέπει να αναγράφετε καθαρά η διαθεσιμότητα του προϊόντος και ο χρόνος παράδοσής του. Σε κάθε περίπτωση το προϊόν θα πρέπει να στέλνετε μέσα στο συγκεκριμένο χρονικά διάστημα που αναγράφετε. Να θυμάστε αν το προϊόν ο πελάτης το λάβει μέσα στο χρόνο παράδοσης τότε είναι απόλυτα ικανοποιημένος. Αν το λάβει μετά του συγκεκραμένου χρόνου παράδοσης ο πελάτης σας να είστε σίγουροι ότι είναι δυσαρεστημένος και υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να τον χάσετε από πελάτη σας.

Αυτή είναι και η πραγματική φύση του χρήματος. Αν θέλετε να κερδίσετε αρκετά χρήματα, από όποια επιχειρηματική δραστηριότητα και αν ασχοληθείτε, θα πρέπει να προσφέρετε υπηρεσία και να προσθέσετε αξία στην ζωή του πελάτη, μεγαλύτερη από την χρηματική αξία που ζητάτε.

Το viral marketing, το οποίο είναι από τις ποιο σημαντικές μορφές marketing που υπάρχουν, θα σας ανταμείψει. Επικεντρωθείτε στο πως θα δώσετε και όχι στο πώς να πάρετε.

Θέλετε να δημιουργήσετε ηλεκτρονικό κατάστημα;

Εμπιστευτείτε την εμπειρία της Plushost.gr για να αποκτήσετε ηλεκτρονικό κατάστημα. Δείτε τα χαρακτηριστικά της προσφοράς μας για την κατασκευή eshop.

Κλείσιμο



 

Περιοχή πελατών