Αύγουστος 24 2011
Κατηγορία:
Κατασκευή e-shop
Σχόλια: Comments Off

Ηλεκτρονικό κατάστημα – Λάθη που θα πρέπει να προσέξετε

Ηλεκτρονικό κατάστημα - Λάθη που θα πρέπει να προσέξετε

Ηλεκτρονικό κατάστημα – Λάθη που θα πρέπει να προσέξετε

Ηλεκτρονικό κατάστημα – οι περισσότεροι που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν γνωρίζουν καλά τον χώρο του διαδικτύου, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αποφύγουν συγκεκριμένα λάθη.

Αυτό δεν συμβαίνει στις μεγάλες εταιρίες που έχουν ένα μεγάλο αριθμό από εξειδικευμένο προσωπικό και απασχολείται αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που πολύ σοφά είδαν τις τάσεις της αγοράς και αποφάσισαν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Δεν είναι αναγκαίο να έχεις κάποιο φυσικό κατάστημα για να αποφασίσεις να ασχοληθείς με το ηλεκτρονικό εμπόριο και να αναπτύξεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Υπάρχουν αρκετοί επιχειρηματίες σήμερα που έχουν δημιουργήσει ηλεκτρονικά καταστήματα, χωρίς να έχουν καμία προηγούμενη εμπειρία από εμπόριο.

Ποιο κάτω περιγράφουμε 10 λάθη που κατά την γνώμη μας μπορεί να κάνει κάποιος ο οποίος έχει ηλεκτρονικό κατάστημα και  ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

1. Η άγνοια του internet marketing

Ελάχιστοι από αυτούς που έχουν ηλεκτρονικά καταστήματα είναι εξοικειωμένοι με internet marketing στρατηγικές. Πολύ λίγοι γνωρίζουν πώς να προωθήσουν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα αποτελεσματικά μέσω των μηχανών αναζήτησης και ακόμη λιγότεροι πώς να περιορίσουν τα έξοδα της διαφήμισης pay per click στο Google adwords και να πολλαπλασιάσουν το CTR.

Αν κάνουμε μία έρευνα σε ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων και τους ρωτήσουμε για τους όρους pay per click και search engine optimization, αρκετοί θα σε κοιτούν περίεργα.

Το θέμα είναι πως το internet marketing είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Δεν είναι μόνο το θέμα της προβολής που φυσικά είναι πολύ σημαντικό, αλλά και το θέμα του ποσοστού μετατροπής και όλων εκείνων των μικρών αλλά αποτελεσματικών τεχνικών, που μπορούν να εκτοξεύσουν τα κέρδη ενός ηλεκτρονικού καταστήματός.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την προώθηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορείςνα δεις εδώ.

2. H απόφαση να πουλήσεις λάθος προϊόντα

Είναι αδύνατο να πουλήσεις όλα τα προϊόντα στο internet. Ο περισσότερος κόσμος αποφεύγει να αγοράζει προϊόντα που πρέπει να χρησιμοποιήσει τις αισθήσεις του για να τα κρίνει. Δύσκολα θα αγοράσει κάποιος μία κολόνια μέσω internet αν δεν είναι εξοικειωμένος με το άρωμά της, ούτε κάποιο ακριβό ρούχο αν δεν το δοκιμάσει για να δει αν του πάει.

Επίσης αποκλείεται να μπορέσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να είναι κερδοφόρο όταν τα προϊόντα που πουλάει είναι πολύ χαμηλού κόστους. Όταν στην τελική τιμή προστεθεί και το κόστος αποστολής, τότε το τελικό κόστος του προϊόντος δεν θα είναι και τόσο χαμηλό.

Προσπαθήστε να εμπορεύεστε προϊόντα μαζικής παραγωγής με τα οποία ο καταναλωτής είναι εξοικειωμένος και στα οποία δεν χρειάζεται να αναρωτηθεί, αν το προϊόν είναι τόσο ωραίο όσο φαίνεται στην φωτογραφία.

3. Ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών

Πως μπορεί να λειτουργεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και να μην προσφέρεις ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών.

Μερικά από τα συστατικά μιας υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών θα πρέπει να:

– προσφέρει την δυνατότητα επικοινωνίας, με τηλέφωνο της μορφής 0800# χωρίς χρέωση.

– οργανώστε τηλεφωνικό κέντρο.

– απαντάτε στα emails μέσα σε λίγες ώρες.

– προσφέρετε εγγύηση επιστροφής των προϊόντων σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (14 ημέρες από την παραλαβή του)

– προσφέρετε εγγύηση επιστροφής χρημάτων.

– τηλεφωνείτε στους πελάτες μετά την ολοκλήρωση της παραγγελίας για επιβεβαίωση και για να τους ευχαριστήσετε.

– προσφέρετε άμεση παρακολούθηση της ροής εξέλιξης της παραγγελίας με SMS μηνύματα.

Πολλά ακόμα μπορούμε να βάλουμε στην λίστα αυτή. Σίγουρα η ποιοτική εξυπηρέτηση του πελάτη είναι από τους κύριους παράγοντες ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος

4. Υποχρεωτική εγγραφή του πελάτη

Έρευνα έδειξε πως το 50% των ηλεκτρονικών καταστημάτων απαιτούν από τους υποψήφιους πελάτες την εγγραφή τους πριν αγοράσουν κάποιο προϊόν. Η λογική πίσω από αυτήν την συμπεριφορά κρύβει στον εμπλουτισμό της λίστας των newsletter και στο email list building.

Πολύ μεγάλο λάθος. Μην βάζετε εμπόδια στον πελάτη, αφού θα πρέπει να εγγραφεί, να διαλέξει username, να διαλέξει password, πιθανότατα να περιμένει email επιβεβαίωσης, να κάνει click στο email επιβεβαίωσης, να εισάγει username, να εισάγει password, κλπ. Μέχρι τότε μπορεί να έρθει η γυναίκα του και να του πει, τι θα γίνει θα φύγουμε; Και εκείνος να απαντήσει, ναι πάμε το παραγγέλνω αύριο. Και τότε μόλις χάσατε μία πώληση. Έτσι απλά.

5. Λάθος σχεδιασμός του ηλεκτρονικού καταστήματος

Τα επαγγελματικά ηλεκτρονικά καταστήματα είναι απλά και λιτά. Στα μόνα σημεία που εστιάζουν είναι το logo, η παρουσίαση του προϊόντος και το κουμπί «αγορά τώρα». Οι περισσότεροι χρήστες του internet δεν περιμένουν περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα. Αν δεν έχει ανοίξει μέχρι τότε και δεν τους δείτε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, πιθανότατα θα τους δείτε στο κατάστημα του ανταγωνιστή σας. Βέβαια, το ότι είναι κάποιος καλός προγραμματιστής δεν σημαίνει πως έχει και γούστο! Αυτό είναι άλλο θέμα βέβαια. Αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι 2-3 ετών ή και παλαιότερο και έχετε παρατηρήσει πτώση στις πωλήσεις τον τελευταίο χρόνο, πιθανότατα πρέπει να ξοδέψετε λίγα χρήματα για την ανανέωσή του.

Φροντίστε επίσης ο επισκέπτης να μπορεί να βρει με 2-3 clicks το προϊόν που θέλει χωρίς να χρειαστεί να κάνει επιπλέον κλικς.

6. Κρυμμένα κόστη

Είναι αλήθεια ότι πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα εμφανίζουν την τελική τιμή του προϊόντος, ένα βήμα πριν ο πελάτης ολοκληρώσει την παραγγελία του. Κοινώς κατά την διάρκεια του checkout. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον εκνευρισμό του πελάτη.

Στην αρχή εμφανίζεται η τιμή καταλόγου και μόλις πάει να πληρώσει προστίθεται ο φόρος και τα έξοδα αποστολής. Το μόνος σίγουρο εδώ είναι ότι ο πελάτης δεν θα ολοκληρώσει την παραγγελία του και θα φύγει από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα με πολύ μεγάλες πιθανότητες να μην επιστρέψει ποτέ ξανά.

7. Ελλείπεις περιγραφές προϊόντων

Όταν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα σας παραδοθεί από τον web designer, θα πρέπει να εισάγετε πάρα πολλά προϊόντα. Μην αφήνετε την ανυπομονησία να σας παρασύρει. ΤΙ στιγμή αυτή μόλις αρχίσατε να εισέρχεστε στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορείου.

Περιγράψτε το προϊόν όσο δυνατόν καλύτερα μπορείτε και όταν εξαντλήσετε την περιγραφή του, μόνο τότε συνεχίστε στο επόμενο. Η περιγραφή μαζί με την φωτογραφία σχηματίζουν την εικόνα του πελάτη για το προϊόν. Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, όμως περιηγηθείτε στο διαδίκτυο εύκολα μπορείτε να δείτε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα να κάνουν το συγκεκριμένο λάθος.

8. Δοκιμάστε συχνά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα

Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα παρουσιάζει κατά καιρούς διάφορα προβλήματα. Δοκιμάστε συχνά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, ώστε να βιώσετε την ίδια εμπειρία με τον πελάτη σας. Κανείς δεν θέλει να βλέπει σελίδα σφάλματος 404 error κατά την εισαγωγή της πιστωτικής του κάρτας. Τα links που δεν δουλεύουν, φωτογραφίες που δεν ανοίγουν, προβλήματα με το script, είναι πράγματα που συμβαίνουν και δεν επηρεάζουν μόνο τους πελάτες, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης.

9. Εξειδίκευση του ηλεκτρονικού καταστήματος

Προσπαθήστε να μείνετε στο αντικείμενο των προϊόντων σας. Καλή είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων, όμως προσπαθήστε να μείνετε στον τομέα που είστε εξειδικευμένοι. Αν χάσετε την εξειδίκευση, χάνετε και ένα κομμάτι της αγοράς.

10. Έλλειψη ανανέωσης των προϊόντων

Η παρουσία νέων προϊόντων είναι πολύ σημαντική για το ηλεκτρονικό κατάστημα. Δίνει κίνητρο στους πελάτες να επισκέπτονται συχνά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και δίνει την αίσθηση του δραστήριου.

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που προσφέρει τα ίδια προϊόντα για μήνες παρουσιάζει μία σταδιακή πτώση στις επισκέψεις και στις πωλήσεις. Μια καλή ιδέα είναι να συνδέσετε ένα blog, μέσω του οποίου μπορείτε να σχολιάζετε τις νέες εξελίξεις στον χώρο.

Εμπιστευτείτε την εμπειρία της Plushost.gr για να αποκτήσετε ηλεκτρονικό κατάστημα. Δείτε τα χαρακτηριστικά της προσφοράς μας για την κατασκευή eshop.

Κλείσιμο



 

Περιοχή πελατών